چند کشف جدید درباره اجداد مرموز انسان/عکس

صدها هزار سال پیش،بریتانیایی بدویآنها در مکانی زندگی می کنند که به نظر می رسد در انتهای جهان است. دانش ما در مورد آنها هنوز بسیار محدود است، اما برخی از اکتشافات باستان شناسی شگفت انگیز به تدریج اطلاعات بیشتری را در مورد این اجداد مرموز انسان آشکار کردند. از رد پای 900000 ساله تا اجاق های نئاندرتال. در این مقاله شواهدی از نژاد بشر اولیه در بریتانیا خواهید خواند.

هاپیسبرگ

در حال حاضر، قدیمی ترین شواهد ما از انسان های اولیه در بریتانیا به 900000 سال پیش برمی گردد. در سال 2013، طوفان فرورفتگی های مرموزی را که قبلاً توسط رسوبات پوشیده شده بود، آشکار کرد. این فرورفتگی ها یا مسیرها فرسوده شده بودند، اما خوشبختانه یک تیم توانست قبل از این فرسایش آنها را ثبت کند. قدمت این ردپاها (متعلق به بزرگسالان و کودکان) 900000 سال است.

چند کشف جدید درباره اجداد مرموز انسان/عکس

چاپ از Happisburgh

هاپیسبورگ این یک سایت جالب برای محققان علاقه مند به ماقبل تاریخ بریتانیا است. در زیر صخره های بزرگ زباله که بر فراز دریا بلند می شوند، رسوباتی با قدمت 450000 سال یا بیشتر وجود دارد. در اینجا بود که باستان شناسان شواهدی از رودخانه ای ماقبل تاریخ یافتند که به سمت دریای شمال جریان داشت. یعنی مسیر باستانی رودخانه تیمز. این ردپاها همراه با کشف ابزارهای ساده سنگی نشان می دهد که مردم در حدود یک میلیون سال پیش در کنار این رودخانه زندگی می کرده اند. این قدیمی ترین مدرکی است که ما در حال حاضر از حضور انسان در بریتانیای مدرن داریم.

دانشمندان توانستند با تجزیه و تحلیل گرده موجود در لایه های رسوب سنگ، ردپاها را تعیین کنند. وقتی بریتانیا را 900000 سال پیش تصور می کنید، باید سرزمینی را تصور کنید که با امروز بسیار متفاوت بود. در آن زمان بریتانیا یک جزیره نبود. بلکه با یک پل زمینی در جنوب شرقی انگلستان به بقیه اروپا متصل بود. شایان ذکر است که پایان جهان بود، به عبارت دیگر بریتانیا یکی از چالش برانگیزترین مکان های جهان برای زندگی نسل اولیه بشر بود و آب و هوا به شدت متغیر بود. دمای زمین تقریباً هر 20000، 40000 و 100000 سال نوسانات زیادی را تجربه می کند و زمین را از دمای بسیار سرد به دمای بسیار بالا تبدیل می کند. 900 هزار سال پیش پایان دوره گرم بود. زمانی که آب و هوای ماقبل تاریخ بریتانیا به طور قابل توجهی شروع به خنک شدن کرد.

چند کشف جدید در مورد اجداد مرموز انسان

بازسازی سر هومو ارکتوس

هیچ استخوان انسانی در کنار ردپای هپیس بزرگ یافت نشد و این سوال را در ذهن باستان شناسان باقی گذاشت که این ردپاها متعلق به کدام گونه انسان اولیه است. با این حال، با بررسی شکل ردپای انسان و فسیل های متعلق به دوره زمانی مشابه در سایر نقاط جهان، باستان شناسان به این نتیجه رسیدند که این انسان های اولیه یا یک مرد پیشگام بودند یا مرد مستقیم.

پیکفیلد

چند کشف جدید در مورد اجداد مرموز انسان

ابزار 700000 ساله سافاک

از Happisburgh مرحله دیگری ما را به Pikefield در Suffolk برد. ابزار سنگ چخماق 700000 ساله و استخوان حیوانات در آنجا پیدا شده است، که نشان می دهد 700000 سال پیش، در یک دوره گرم در تاریخ بریتانیا که آب و هوا مشابه دریای مدیترانه بود، مردم بار دیگر در این گوشه دور افتاده از جهان زندگی می کردند. با موجودات عجیبی مانند کفتار غارنشین زندگی کرده اند.

استاد بوکس

کشف تبرهای دستی در فوردویچ در کنت شاهدی بر اسکان مختصر انسان در بریتانیا در حدود 600000 سال پیش است. شواهد مهم بعدی برای کشف راز انگلیسی های اولیه از سایت جالب Boxgrove در نزدیکی چیچستر در غرب ساسکس می آید. به نظر می رسد که 500000 سال پیش، Boxgrove چیزی شبیه یک کارخانه سنگ باستانی برای دستباف بوده است. بسیاری از تبرهای دستی در Boxgrove پیدا شده‌اند که از صخره‌های گچی مجاور سرچشمه می‌گیرند. استخوان های حیوانات نیز در این منطقه یافت شد که نشان می دهد این افراد چه نوع حیواناتی می خوردند: کرگدن، آهو و اسب. باستان شناسان علاوه بر استخوان های حیوانات، استخوان های انسان را نیز یافته اند. این استخوان ها اولین شواهد فیزیکی دانشمندان از انسان های اولیه در بریتانیا هستند.

چند کشف جدید در مورد اجداد مرموز انسان

یکی از صدها تبر دستی که در باکس گروو انگلستان یافت شد

این استخوان ها در دو لایه مجزا در این مکان یافت شدند، اما قدمت هر دو بین 450000 تا 500000 سال پیش است. در ابتدا دانشمندان معتقد بودند که سنجاق و دندان جلویی متعلق به یک گروه انسانی هستند. مردی از هایدلبرگ. اما مطالعات اخیر این نظریه را مورد تردید قرار داده و این احتمال را مطرح کرده است که دندان جلویی متعلق به گونه‌ای متفاوت از انسان است.

در این مطالعه، دندانهای ثنایای یافت شده در Boxgrove با دندانهای ثنایای موجود در Cima de los Huesos (به معنی گودال استخوان)، یک مکان ماقبل تاریخ در اسپانیا، مقایسه شد. دندان های جلویی در این دو مکان از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم بودند و این امر باعث شده است که انسان شناسانی مانند پروفسور کریس استرینگر پیشنهاد کنند که دندان های جلویی Boxgrove ممکن است متعلق به نئاندرتال های اولیه باشد. با این حال، ساق پای او مانع شد. این استخوان بسیار قوی با استخوان درشت نی پیش از نئاندرتال که در آتاپورکا یافت شد بسیار متفاوت است و نشان می دهد که این فسیل متعلق به نوع دیگری از انسان اولیه است. بنابراین آیا می توان گفت که Boxgrove بین 450000 تا 500000 سال پیش توسط گروه های مختلف انسانی نگهداری می شد؟ انسان هایدلبرگ یا پیش از نئاندرتال؟ ممکن است، اما انسان شناسان قبل از هر گونه نتیجه گیری قطعی به شواهد بیشتری نیاز دارند.

در تاریخ بریتانیایی‌های اولیه، اکتشافات باکسگروو مهم‌تر از سایرین است. 450 هزار سال پیش، سکونت در این مکان به طور ناگهانی پایان یافت. به عبارت دیگر، با شروع یک فاجعه اقلیمی در بریتانیای پارینه سنگی پایین یا همان بستنی بریتانیایی. در آن زمان ورقه وسیع یخ بریتانیای کبیر را پوشانده بود. درجه حرارت به طور چشمگیری کاهش یافت و امروزه اعتقاد بر این است که اولین افرادی که در آن زمان در بریتانیا زندگی می کردند در نتیجه این فاجعه اقلیمی جان خود را از دست دادند. تا آنجا که می دانیم تنها 50 هزار سال بعد با شروع یک دوره گرم مردم به این نقطه از جهان بازگشتند.

بریتانیای نئاندرتال؟

از 400 هزار سال پیش می‌توان شاهد نوع بسیار جالبی از فعالیت‌های انسانی از بقایای باستان‌شناسی بود. ابزار پوست کندن و نیزه چوب سرخدار که توسط مردم آن زمان پیدا شده بود و مردم شناسان به آنها می گفتند.مردم از Clactonآنها در ادامه، جایی در جنوب سواحل رودخانه تیمز در نزدیکی سوانسکامب امروزی، تبرها، ردپاها، استخوان های حیوان و انسان ثبت شده است که معروف ترین آنهاست. جمجمه سوانزکمپ که دانشمندان معتقدند متعلق به یک زن اولیه نئاندرتال است. اگر درست باشد، به نظر می رسد که بریتانیا پس از پایان عصر یخبندان بریتانیا و شروع دوره گرم جدید، خانه نئاندرتال ها بوده است. در شمال رودخانه تیمز در سافولک، شواهدی از کوره‌های این زمان نیز در گودال راش پیدا شده است. این بریتانیایی های اولیه (احتمالا نئاندرتال ها) توانستند آتش را رام کنند. آتش کنترل شده نه تنها وسیله ای برای گرم کردن و پخت و پز فراهم می کرد، بلکه عاملی برای تغییر اجتماعی و توسعه زبانی بود.

چند کشف جدید در مورد اجداد مرموز انسان

مجسمه مومی دقیق یک نئاندرتال با نیزه

داستانی پیچیده و مرموز

تاریخ بریتانیایی‌های اولیه تاریخ آرامی نیست، بلکه پر از بلایای بزرگ آب و هوایی است. انسان شناسان تخمین می زنند که 900000 سال پیش، بریتانیا حداقل 10 بار خانه حداقل چهار گونه مختلف انسانی بوده است. 60000 سال پیش، نئاندرتال‌ها هنوز در بریتانیا زندگی می‌کردند و در محلی که نورفولک کنونی نامیده می‌شود، ماموت‌ها را شکار می‌کردند. تنها 40000 سال پیش بود که انسان های مدرن (هوموساپینس) وارد بریتانیا شدند و 10000 سال پیش خط ساحلی و چشم انداز بریتانیای کنونی شروع به شکل گیری کرد.

شواهد از بریتانیای اولیه هنوز محدود است. بدون شک با اکتشافات باستان شناسی و تحقیقات علمی بیشتر در سال های آینده، تحولات هیجان انگیزی در افق در پیش است. در ابتدای این مقاله به عمد گفته شد که “این داستان اکنون حدود یک میلیون سال قدمت دارد”. از آنجایی که از سایت هاپسبورگ این مکان قدیمی ترین شواهد از فعالیت های انسانی در بریتانیا است، ممکن است شواهدی با قدمت بیش از 900000 سال در آینده پیدا شود.

دیدگاهتان را بنویسید