کشف یک بیماری مرموز تنفسی در آرژانتین

دهمین بیمار جدید مردی 81 ساله است که روز جمعه توسط وزارت بهداشت آرژانتین در استان توکومان اعلام شد. مقامات در بیانیه های متعدد گفتند که هر 10 نفر به یک کلینیک خصوصی در شهر استانی سان میگل د توکومان مرتبط هستند.

وزارت صحت این ولایت روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این مرد که ساکن شهر لوز مدیکا بود، در شرایط وخیم در بیمارستان بستری شد.

لوئیس مدینه رویز در نشست خبری گفت: 9 بیمار دیگر شامل کارکنان کلینیک هستند که از این بیماری رنج می برند. از جمله یک داروساز 40 ساله که در بیمارستان بستری است، یک پرستار 44 ساله در منزل و یک پرستار 30 ساله.

وزارت بهداشت این کشور آمریکای جنوبی اعلام کرد که سه مورد دیگر با شیوع این بیماری مرتبط است و این افراد نیز تحت نظارت و درمان هستند.

این وزارتخانه گفت که این سه کشته دارای بیماری های قبلی یا بیماری های دیگر بودند. رویز گفت که کشته شدگان شامل یک زن 70 ساله است که کیسه صفرا را در کلینیک جراحی کرده است.

او گفت که ابتدا “بیمار صفر” خوشه در نظر گرفته می شد، اما مورد او بیشتر مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.

مقامات بهداشتی آن استان گفتند که این علائم که برای اولین بار در شش مورد ظاهر شد، همه در یک مرکز ظاهر شد، از 27 اوت تا 1 سپتامبر ظاهر شد. آخرین موارد شامل سه مورد تایید شده در روز پنجشنبه و یک مورد اعلام شده در روز جمعه است.

دیدگاهتان را بنویسید