داستان یک مهندس برق که دامدار شد! / دامداری کار اجداد دهقانان است


ساعت: 10:49
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910476

کارآفرین هرمزگانی با بیان اینکه دامپروری کار اجداد روستاییان است، گفت: مهم نیست چه کاری دارید، مهم این است که در این کار موفق باشید و بتوانید به جامعه و کشور خدمت کنید. بار را از روی دوش مردم بردارید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ اهمیت دامپروری و دامپروری به دلایل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان منبع درآمد، تولید فرآورده های دامی برای خانوارهای روستایی و عشایری بسیار حائز اهمیت بوده و همواره مورد توجه این قشر از جامعه بوده است.

دامداری سرمایه اصلی خانواده ها در روستاها محسوب می شود و از این طریق می توانند درآمد نسبتا خوبی نیز کسب کنند. سهم بسزایی در تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم دارد، در این مورد می توان از تولید لبنیات، گوشت، پشم، پوست و … صحبت کرد.

کود حیوانی به دست آمده از دامپروری در کشاورزی استفاده می شود و همچنین باعث افزایش تولید در بخش کشاورزی می شود. دام های سبک مانند گوسفند به دلیل داشتن شرایط راحت تر و راحت تر برای رشد و بازدهی بالاتر نسبت به سایر حیوانات بیشتر مورد توجه دامداران قرار می گیرند و طبیعت را نباید از بین برد اما امروزه می توان با تکیه بر بخشی از این چالش را حل کرد. دانش و فناوری مدرن

دامداری به عنوان یکی از قدیمی ترین مشاغل در بین جوامع شناخته می شود و دامپروری بخشی از صنعت کشاورزی است.


1698ecf2 a9dc 4c8d b0a9 198c41fd21a7 خبر خاکستری


دامپروری شغلی سودآور، پربرکت، علمی، پربار و پر زحمت است.

دامپروری شغلی سودآور، پربرکت، علمی، مفید و کار فشرده است و تولید گوشت، پوست مرغوب، تولید لبنیات مانند شیر، پنیر، کره و کود حیوانی برای کشاورزی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی را می توان یکی از این مشاغل دانست. از مزایای این شغل ناگفته نماند که دامداری شغلی شیرین و دلپذیر است که می تواند برای افراد زیادی در یک منطقه کوچک شغل ایجاد کند.

در این میان افرادی هستند که با سرمایه اندک یک واحد تولیدی راه اندازی کرده اند و جدای از چرخاندن چرخ زندگی خود به رونق اقتصادی جامعه نیز کمک می کنند و برای موفقیت این رشته مانند دام، دامپروری نیز بوده است. یکی از مشاغل سنتی و مرسوم اکثر دهقانان از ابتدا تاکنون بوده است، اما امروزه در قالب دانش مبتنی بر علم، تجربه و صنعت وارد دامداری شده است که باعث کاهش هزینه ها و تلفات و افزایش ارزش محصولات شده است.


b009c3f1 95c1 4899 b3bb 8a3c539c7742 خبر خاکستری


یک مهندس برق پرورش دهنده حیوانات شد

مسعود زائری کارآفرین هرمزی که در رشته مهندسی برق تحصیل کرده اما اکنون دامپرور است در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: دامداری شغل خوشایندی است که ابتدا با وام صد میلیون تومانی بسیج سازندگی امام زمان(عج) سپاه سجاد علیه السلام . . واحد تولیدی کوچک خود را در استان هرمزگان با 25 راس گوسفند و 2 گاو گرفتیم. در ابتدا فقط یک کارگر مستقیم و دو کارگر غیر مستقیم داشتیم.

کارآفرین هرمزگانی ادامه داد: زحمات زیادی کشیدیم تا بتوانیم از گاو و گوسفند نگهداری کنیم و تعداد گاو و گوسفندان را یکی یکی افزایش دهیم. همچنین همراه با این روند افزایشی، تعداد گاو و گوسفند نیز به تدریج بر تعداد کارگران افزوده شد.


دامداری امرار معاش پدران و اجداد روستاییان است

زائری از دامداران شهرستان سیریک است که با وجود سختی ها و مشکلات کاری همچنان مردانه به کار خود ادامه می دهد تا بتواند دین خود را در این دیار ادا کند و به اشتغالزایی جوانان کمک کند و برای خود مفید باشد. خانواده و جامعه او

وی با بیان اینکه دامداری کار پدران و اجداد روستاییان است، تصریح کرد: کاری که دارید مهم نیست، مهم این است که در این کار موفق باشید و بتوانید به جامعه و کشور خدمت کنید. و بار را از روی دوش مردم بردارید.

زائری بیان کرد: لبنیات تولید شده علاوه بر مصرف شخصی، منبع درآمد خوبی برای ما است و به تولیدکننده بودن خود افتخار می کنم و تلاش می کنم واحد کوچک تولیدی خود را گسترش دهم تا بتوانم افراد بیشتری را در این زمینه به کار بگیرم. وضعیت بازار کار

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید