عیلام خود را برای خدمت رسانی به زائران اربعین آماده می کند


ساعت: 11:58
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893159

آخرین وضعیت آماده سازی زیرساخت های اربعین در ایلام;

استان ایلام برای خدمت رسانی به زائران اربعین و توسعه زیرساخت ها تلاش می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام، بیدار اربعین همایش بزرگ و نمایش وحدت مسلمانان و شیعیان است که همگان را برای رسیدن به هدفی مشترک و از سوی دیگر نشان دهنده عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت است. .

سرمایه گذاری برای اربعین یعنی سرمایه گذاری برای خدمت به اهل بیت عصمت و طهارت و ائمه معصومین که امسال شاهد حضور میلیونی عاشقان اباعبدالله و شکوه وحدت مسلمانان خواهند بود.

بنابراین باید زیرساخت های اربعین را توسعه داد و سرمایه گذاری ویژه ای برای خدمت رسانی به زائران اربعین به بهترین نحو ممکن انجام داد.

ایلام در حال آماده سازی برای برگزاری همایش اربعین است، بنابراین نیاز به نصب زیرساخت های استان برای خدمات رسانی بهینه احساس می شود.


68 درصد زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کردند

محمد سبحان حسنی معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار، گفت: در ایام اربعین امسال با شرایط خاصی به ویژه گرما مواجه هستیم، بنابراین لازم است در اربعین تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.

وی افزود: مذاکراتی با طرف عراقی انجام شده تا زائران در مدت 15 تا 20 روز برای زیارت اربعین مشرف شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: بیش از دو میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که شاهد افزایش استقبال مردم در مرز مهران بوده ایم و 68 درصد زائران راه را انتخاب کرده اند. مرز مهران برای سفر.


800 میلیارد تومان در اربعین هزینه شد

«حسن بهرام نیا» استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: تاکنون 800 میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت های اربعین هزینه شده است که 350 میلیارد تومان آن در حوزه حمل و نقل اربعین بوده است.

وی افزود: همچنین 80 میلیارد تومان برای سایبان، 40 میلیارد تومان برای نصب نیوجرسی، تامین آب و برق و سایر زیرساخت ها هزینه شد.

استاندار ایلام خاطر نشام گفت: بودجه اربعین امسال 150 میلیارد تومان است که نیمی از آن به صورت اوراق است.

بهرام نیا همچنین گفت: ساخت باند دوم صلواتی و پل آقا در مسیر ایلام – مهران از یک ماه گذشته آغاز شده و تلاش می شود تا قبل از اربعین تکمیل شود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در اربعین گفت: پارکینگ مهران ظرفیت حدود 50 هزار خودرو در اربعین را دارد که در تلاش هستیم این ظرفیت را نیز افزایش دهیم.

استاندار ایلام با قدردانی از زحمات همه مدیران منطقه اربعین با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین آب و برق پایانه، همچنین افزود: روزانه حدود 300 هزار نفر آبرسانی می شود و مشکلی برای بهره برداری از آن وجود ندارد. نیروگاه 32 مگاواتی در منبع تغذیه جریان ندارد.


630b0016eb00e 57387749 خبر خاکستری


ظرفیت اسکان 60 هزار نفر در ایلام ایجاد شده است

بهرام نیا استاندار ایلام نیز گفت: مساجد، مساجد، دبیرستان ها، مدارس و … محل اسکان زائران در شهرهای زائر پسند خواهد بود.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: بیش از 60 هزار نفر در شهرهای زایرجان و چگاسبز ایلام اسکان داده می شوند و در تلاش هستیم تا از اربعین تعداد مکان های اسکان را افزایش دهیم.

استاندار ایلام همچنین گفت: فرمانداران ستادهای شهرستان های اربعین و ائمه جمعه این شهرستان ها نیز باید به مسائل فرهنگی رسیدگی کنند و در این راستا از ظرفیت مردمی و 525 سازمان مردم نهاد استفاده می شود. .


استقرار 120 اتوبوس آمبولانس و 2 فروند هواپیما برای خدمت رسانی به زائران اربعین تا مهران

«جعفر میادفر» رئیس اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: برای اربعین امسال با شرایط ویژه ای مواجه هستیم که برای خدمات رسانی بهتر به زائران اربعین تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ممکن است همچنان با اپیدمی ویروس کرونا مواجه باشیم، اقدامات لازم برای پیشگیری و درمان بیماران کرونایی انجام شده و نیروهای فوریت های پزشکی لازم از استان های استان ایلام تا مرز مهران در ایام روز تامین می شود. اربعین خواهد بود

میادافر همچنین گفت: برای خدمات رسانی بهتر به زائران اربعین به تعداد مورد نیاز آمبولانس برای مرز مهران نصب و 120 اتوبوس آمبولانس در ایام اربعین در مهران مستقر می شود.

رئیس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: همچنین پنج فروند بالگرد در اورژانس هوایی ایلام و دو فروند در تهران و یک فروند در شیراز به عنوان ذخیره در استان ایلام مستقر هستند تا برای اربعین استفاده شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید