غبار غربت بر مزار شهدای گمنام.

ساعت: 10:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793524

تپه شهدای چگنی با گذشت 5 سال از تدفین پیکرهای مطهر دو شهید گمنام در این مکان ساماندهی نشده است که یکی از خواسته های اهالی این شهرستان برای ساخت بنای یادبود شهداست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر، شهدا سبزه های معطری هستند که عطر وجودشان در هر کوی و پادگانی به برکت حسینی، شهدا و ایثارگران مایه استقلال، عزت و امنیت کشور ما هستند و امروز ما مدیون فداکاری آنها هستیم.

راه شهدا و فرهنگ شهادت باید ادامه پیدا کند چرا که خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزیده و خاص خداوند هستند و همه ما باید برای ترویج این فرهنگ تلاش کنیم.
اگرچه سال ها از رشادت این دلاورمردان می گذرد، اما هنوز دنیا لحظه های لحظه ای را مدیون حضور آنها و منتظرانشان است که در مجالس امروز ما عطر این پیکر ملکوتی را استشمام کنند، این تن های خوشبو لحظه شماری می کند.
در اسفند 95 دو شهید گمنام بر فراز تپه ای در شهر شهید پرور چگنی تشییع شدند تا آرامگاهی امن برای مردم این دیار باشد اما سال ها پس از تشییع این دو شهید عزیز، مزار و نمادی برای آنها ساخته نشد. و تنها یکی تپه ای به نام شهدا در این سالها تزئین شده و بدون مراقبت رها شده است.

لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا

یکی از شهروندان چگنی در گفت و گو با سفیرافلاک مهدی گفت: مردم ما هشت سال است که با تمام وجود در مقابل دشمن ایستاده اند اما متاسفانه ما حتی به راه خود ادامه ندادیم و کاری برای شهدا انجام ندادیم.

وی با اشاره به لزوم حفظ یاد و خاطره شهدا افزود: دو شهید گمنام در این شهرستان داریم که تنها دارای یک سنگ مزار، راه دسترسی، عناصر مناسب و یا امکانات در شأن این شهدای والامقام نبوده است. ارائه شده است.”

وی با تاکید بر اینکه ما مدیون رشادت های شهدا هستیم، گفت: کوتاهی مسئولان در انجام کاری به این مهمی در این سال ها برای مردم واقعا باورنکردنی است، حداقل آنچه شهدا از مسئولان انتظار داشتند ادامه راهشان بود. “

نحوه ساماندهی تپه شهدای گمنام

حزب الله ترابی نژاد فرماندار چگنی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: بر اساس بیانات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری با همت ویژه در صدد برگرداندن تپه شهدای چگنی هستیم.

وی افزود: برای ساماندهی تپه شهدای گمنام اقدامات خوب و مفیدی انجام شده است که کافی نیست و مسئولان شهر به ویژه شورای شهرداری و شهرداری باید با برنامه ریزی مناسب هر چه زودتر تکمیل این مکان مقدس را به اتمام برسانند. تا حد ممکن.”

فرماندار چگنی گفت: با توجه به قرار گرفتن تدفین شهدای گمنام بر روی تپه سنگی، مسیرهای ورودی و خروجی با تجهیزات سنگین برای سهولت دسترسی زائران ساخته شده است.

وی در خصوص تکمیل زیرسازی و آسفالت معابر منتهی به شهید تصریح کرد: برای رفاه حال زائران و زیباسازی اطراف شهید پارکی به مساحت پنج هکتار در نظر گرفته شده است. برق ارائه شده است. و در صورت نیاز امکانات بیشتری نصب و ساخته خواهد شد.

ترابی نژاد خاطرنشان کرد: رفع نواقص تپه شهدا باید در اولویت قرار گیرد و شهرداری به عنوان متولی هرچه سریعتر نسبت به احداث سرویس بهداشتی، نصب سوله و لوله کشی آب شرب اقدام کند.

فرماندار چگنی گفت: احداث بنای یادمان شهدای گمنام ضروری است چرا که این مکان شایسته نام شهدای گرانقدر است.

وی با تاکید بر اینکه شهدا بر دوش همه ملت و مسئولان ایران حق ابدی دارند، گفت: پس از زیارت این مکان مقدس بر لزوم احداث سکو در لبه تپه و ساماندهی پارکینگ با تابلو و تابلو تاکید شده است. تایید شده.”

ترابی نژاد گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

به گزارش سفیرافلاک، با توجه به اینکه شهدای گرانقدر از جایگاه والایی برخوردار هستند، اصرار مسئولان مربوطه برای تسریع در تکمیل پروژه تپه شهدای چگنی مورد توجه ویژه قرار می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید