غزه همچنان زیربار بمباران زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی/ تعداد شهدا به ۱۹۰۰ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری موج، در حالی عملیات « طوفان الاقصی » که توسط مقاومت فلسطین آغاز شد، وارد هشتمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، درخواست تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که نشان دهنده فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه بوده و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

خبرنگار المیادین با اشاره به افزایش تلفات شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۹۰۰ شهید، تاکید کرد که سرعت افزایش آن سریع است.

همچنین به گزارش الجزیره، نیروهای اشغالگر به تجاوزات خود را به نوار غزه ادامه می‌دهند و حملات رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت نوار غزه ادامه دارد و تعداد قربانیان به حدود ۱۹۰۰ شهید و ۷۶۹۶ مجروح رسیده است.

وزارت بهداشت غزه با بیان اینکه در میان شهدا ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن وجود دارد، اعلام کرد که نیروهای اشغالگر کاروانی از آوارگان را بمباران کردند که منجر به شهادت ۷۰ شهید و بیش از ۲۰۰ زخمی شد.

به نوبه خود، بیمارستان العوده در جبالیا، در شمال نوار غزه تاکید کرد که این بیمارستان توسط نیروهای اشغالگر صهیونیست تهدید به تخلیه شده است.

 

تداوم بمباران شدید غزه و افزایش شمار شهدا

مقامات این بیمارستان خاطرنشان کردند که این تهدید در زمانی مطرح می‌شود که در نتیجه تجاوزات جاری اشغالگران بخش‌های بیماران مملو از افراد مجروح شده است.

خبرنگار المیادین گزارش داد که هواپیماهای رژیم صهیونیستی نزدیک بیمارستان العوده را هدف قرار دادند.

عوامل این بیمارستان از مقام‌های بشردوستانه در جهان درخواست کردند تا بر رژیم اشغالگر برای کنار گذاشتن سیستم بهداشتی از حملات صهیونیست‌ها فشار بیاورند و توضیح داد که به دلیل تجاوزات مداوم، در خطر فروپاشی قرار دارد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز زنگ خطر را به دلیل تمام شدن تجهیزات و امکانات پزشکی و سوخت در بیمارستان‌ها به صدا درآورد و از پر شدن کامل تخت‌ها خبر داد.

این وزارتخانه از شهادت ۱۵ نفر از کادر پزشکی خود و همچنین انهدام ۲۳ آمبولانس و از کار افتادن آنها خبر داد.

خبرنگار المیادین گزارش داد که حملات هوایی خشونت آمیز به شهرهای غزه ادامه دارد و تاکید کرد که حملات توپخانه‌ای مناطقی در شرق استان خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد.

حملات هوایی هواپیماهای اشغالگر یک خانه مسکونی در محله شجاعیه در شرق شهر غزه را هدف قرار داد که خبرنگار این شبکه تاکید کرد که در نتیجه بمباران و ورود مجروحان شهدایی وجود داشته است.

خبرنگار الجزیره نیز گفت: قایق‌های ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی سواحل غزه را هدف قرار دادند و بر اثر بمباران خانه‌ای در دیرالبلح غزه توسط هواپیماهای صهیونیست بسیاری از فلسطینی‌ها مجروح شدند.


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید