فاینانس تهران 17 مجوز برای فروش املاک مازاد به دستگاه های اجرایی دریافت کرد


ساعت: 15:39
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895373

اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران توانست 17 مجوز برای فروش املاک مازاد به دستگاه های اجرایی استان تهران اخذ کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داود طبرسا مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران در خصوص واگذاری اموال دولتی در استان تهران گفت: در اجرای بند (2) بند (و)، تبصره (2) و بند (د) تبصره (12) ماده 1 قانون بودجه سال 1400 کشور و با توجه به سیاست‌های دولت خلق و انقلاب در خصوص تولید یا فروش دارایی‌های مازاد در اختیار دستگاه‌های اجرایی از ابتدای دولت سیزدهم، اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران موفق به اخذ 17 مجوز برای فروش املاک مازاد به دستگاه های اجرایی استان تهران شد.

نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران در خصوص تبدیل اسناد مالکیت دولتی نیز گفت: پیش بینی ما در 6 ماهه اول سال جاری برای تبدیل اسناد مالکیت از دفتر یا تک برگ عادی به دولتی. فهرست واحد 400 سند بود که 351 مورد آن تاکنون اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: با آموزش های ارائه شده به کاربران سامانه سادا در دستگاه های اجرایی از طریق اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران، در حال حاضر 94 درصد از اطلاعات املاک وارد شده توسط دستگاه های اجرایی ثبت و تایید شده است. در سیستم SADA طبق قانون.

آخرین وضعیت تفویض اختیارات در استان تهران

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران همچنین با بیان آخرین وضعیت تفویض اختیارات به وزارت اقتصاد و سازمان های تابعه استان ها در استان تهران اظهار داشت: در حوزه سیاست گذاری اقتصادی، هیئت مهمی در حوزه کمیته استانی طرح های معرفی شده (موضوع بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1401) محقق شده و در حال انجام است.

طبرسا ادامه داد: تفویض اختیار در حوزه مالکیت هم اکنون در حوزه دسترسی به نرم افزارها و امضاهای مجاز و همچنین در حوزه حساب های بانکی و پرداخت ها و حواله های بانک مرکزی با مشکل مواجه است. ، در حال حاضر فعالیت های تفویض اختیار انجام شده است، البته در این مورد نیز در زمینه دسترسی برای ایجاد تغییرات در سیستم ها با مشکل مواجه هستیم.

وی همچنین گفت: در حال حاضر تفویض اختیارات در حوزه بانکی و بیمه ای به مدیران بانک های استانی در پرداخت تسهیلات به تفکیک هر استان انجام می شود و برای هر استان متفاوت است و نیاز به تفویض اختیارات بیشتری در این زمینه به دستگاه های ذیربط وجود دارد. استان ها ضرورت تفویض اختیار به مدیران بانک های استانی در صدور ضمانت نامه و گشایش اعتبار اسنادی نیز محسوس است و در حوزه جابجایی کارکنان در سطح استان قابل ردیابی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: در حوزه معاونت توسعه، انجام تفویض اختیار به مدیران کل استان ها در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی تابعه در استان. و افزایش سهم اختیارات مدیران کل استان ها از سهم اعتبارات بودجه مبحث 217 با احتساب موارد پیشنهادی برای اجرا می شود.

اجرای تفویض اختیارات برای بخشودگی جرایم به موجب ماده 191 قانون مالیات های مستقیم

طبرسا تصریح کرد: تفویض اختیار بخشودگی جرایم ماده 191 قانون مالیات های مستقیم به مدیران استانی یکی از مطالباتی است که باید دستور بررسی و اجرای آن را در حوزه مالیاتی صادر کنیم. همچنین تفویض اختیار به مدیران استانی برای جابجایی پرسنل در سطح گمرکات استان از جمله پیشنهاداتی است که به این وزارتخانه ارائه شده است.

وی گفت: در حوزه اموال 20 تفویض اختیار در اختیار استان ها از نظر تصمیم گیری و اقدامات در حوزه اموال در حال اجراست.

دیدگاهتان را بنویسید