ارائه 4 ملک زائد در خراسان شمالی به سازمان خصوصی سازی برای فروش / اجرا از سوی دستگاه های اجرایی در زمان معرفی املاک مازاد بر آن رضایت بخش نیست.

ساعت: 11:30
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1789913

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی اعلام کرد؛

مجید درهشانی گفت: تاکنون چهار ملک مازاد دستگاه های اجرایی استان که در مزایده به فروش نرسیده اند برای فروش به سازمان خصوصی ارائه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید درخشانی، مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی در گفتگو با عصرتراک گفت:

درهشانی گفت: بر اساس این قانون، دستگاه های اجرایی باید اموال مازاد خود را به اداره کل اقتصاد و دارایی ارائه کنند، سپس در کارگروه استانی اموال را ارزیابی و تایید کنند و سپس در وزارت اقتصاد برای فروش یا تاییدیه اقدام کنند. دارایی ها.

وی افزود: اموال مازاد برای تصویب در کارگروه استان باید دارای ارزش اقتصادی، سند شش دانگ و بدون ایراد باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اموال مازاد مصوب برای فروش از طریق مزایده به فروش می رسد که وجوه حاصل از آن در اختیار دستگاه های اجرایی ذیربط قرار می گیرد.

وی همچنین اعلام کرد: در خراسان شمالی از بین املاک مازادی که به این اداره کل وارد شده است، وزارت اقتصاد و دارایی مجوز فروش 16 ملک مازاد را صادر کرده است.

درهشانی گفت: ارزش واقعی 16 ملک حدود 40 تا 50 میلیارد تن برآورد شده است. ، اقتصاد و دارایی و استاندار خراسان شمالی.

وی گفت: از 16 ملک مازاد مصوب سال گذشته، دو ملک متعلق به سازمان بهزیستی و ثبت اصلی خراسان شمالی فروخته شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی با بیان اینکه 9 ملک مازاد به مزایده گذاشته شده است، گفت: این 9 ملک که ارزش اقتصادی خوبی هم دارند همچنان بدون مشتری هستند.

وی علت اصلی این امر را کسادی بازار و نبود سامانه جامع مرکز اطلاع رسانی عمومی عنوان کرد. یک اشکال در قانون تسویه فوری ملک فروخته شده است. به وزارت اقتصاد و دارایی پیشنهاد شده است که تسویه ملک توسط خریدار به صورت اقساطی تعیین شود.

این مقام مسئول همچنین یادآور شد: وزارت اقتصاد و دارایی به سازمان خصوصی‌سازی دستور داده است تا املاک مازادی را که در مزایده فروخته نشده و در مزایده فروخته نشده و برای فروش به یک سازمان خصوصی ارائه شده است، بفروشد.

وی در پاسخ به این سوال که عملکرد دستگاه های اجرایی استان در معرفی املاک تابعه چگونه ارزیابی می شود؟ وی گفت: با توجه به اینکه بیش از 40 دستگاه اجرایی در خراسان شمالی و همچنین نهادهای عمومی غیردولتی فعالیت می کنند، معرفی تعداد املاک مازاد بر اساس مصوبه، بدون ایراد و با ارزش اقتصادی بالا راضی کننده نیست.

درهشانی در عین حال خاطرنشان کرد: تعدادی دیگر از دستگاه های اجرایی استان نیز املاک مازاد بر آن را معرفی کرده اند که ارزش افزوده نداشته و متلاشی شده است.

وی افزود: شهرداری ها که موسسات عمومی غیردولتی هستند باید مازاد املاکی را که از بودجه دولتی خریداری کرده بودند که هیچ کدام مازاد اعلام نکرده بودند، معرفی می کردند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی با بیان اینکه اجرای این قانون مصوبه هیئت وزیران و ابلاغ نامه معاون اول رئیس جمهور را دارد، اعلام کرد: در صورتی که دستگاه های اجرایی استان با هدف مستقیم همکاری لازم را نداشته باشند. در شناسایی اموال زائد دستگاه های اجرایی استان، هرچند روند کار طولانی تر خواهد بود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره تولید اموال مازاد قوه مجریه افزود: بر اساس این قانون، اموال مازاد قابل اصلاح پس از اصلاح باید به بخش خصوصی اجاره داده شود.

درخشانی افزود: تاکنون املاک مازاد استان برای اخذ مجوز تولید در وزارت اقتصاد و دارایی معرفی شده است. مقررات مربوط به تولید اموال مازاد دولتی مشکل دارد.

وی افزود: در این آیین نامه آمده است که اجاره دارایی های مازاد بهبود یافته به بخش خصوصی حداکثر به مدت 10 سال است که رغبت به سرمایه گذاری را از بخش خصوصی سلب می کند.

این مقام مسئول بیان کرد: به وزارت اقتصاد و دارایی پیشنهاد شده تا سقف از حداکثر 10 سال به حداقل 10 سال تغییر کند و منتظر تصمیم دولت در این زمینه هستیم.

وی در خاتمه درباره وضعیت اموال استان بیان کرد: اموالی که در اختیار اموال هر استان قرار می گیرد از جمله کالاهای رها شده در گمرکات و کالاهای قاچاق.

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه خراسان شمالی مرز تجاری با کشور همسایه ندارد، بنابراین کالای رها شده ای در خراسان شمالی باقی نمانده تا در اختیار این اداره قرار گیرد.

وی با این حال گفت: در خراسان شمالی نسبت به سایر استان ها میزان کشفیات کالای قاچاق بسیار ناچیز است.

درهشانی افزود: برای این کالاها پرونده قضایی تشکیل می شود و اداره کل تعزیرات حکومتی استان به این کالاها حکم می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید