فدراسیون انجمن های ورزشی ما را در دنیا رها کرده، ما از عضویت خارج می شویم/ پول واقعی از بودجه به تیم های ملی کیک بوکسینگ نرسیده است!


ساعت: 14:35
تاریخ انتشار: 1401/02/08
کد خبر: 1835096

جنجال های داخلی می تواند منجر به حذف ورزشکاران ایرانی شود.

رئیس انجمن کیک بوکسینگ «واکویران» در نشست خبری از فدراسیون ملی و نهادهای ورزشی بومی رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ نشست خبری انجمن کیک بوکسینگ واکو ایران امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

نصیری رئیس انجمن گفت: کیک بوکسینگ در ایران مشکلات زیادی دارد و حق حضور در مسابقات بین المللی را داریم. امروز جمع شده ایم تا استعفای فدراسیون انجمن های ورزشی را اعلام کنیم. ما خیلی تلاش کردیم تا این تعریف بد از کیک بوکسینگ را تغییر دهیم و آن را برای ورزش مهم کنیم.

وی ادامه داد: چند رشته در رینگ در همین رشته و چند رشته در تاتامی داریم. ما چیزی بیش از این نداریم و یک نهاد حقوقی بین المللی داریم که اگر به رسمیت شناخته شود، عضو GAZF است که از سال 2006 عضو GAZF است. واکو نهاد قانونی ورزش است و ما از سال 2016 عضو IOC هستیم. ، به عنوان یک موی تای.

نصیری گفت: وقتی فدراسیون می تواند بگوید من یک تیم ملی دارم که در فدراسیون بین المللی و کنفدراسیون آسیایی است، هر دو را داریم. وزارتخانه هم قبول کرد که مدت هاست با فدراسیون مشکل داریم. تاتامی در کاراته و تریکوفیت در هنرهای رزمی فعال بودند. فدراسیون ورزش های رزمی حتی نمی دانست تاتامی چیست!

وی همچنین گفت: هویت من جعل شد و فرم توسط کمیته بین المللی المپیک سازمان جهانی ارسال شد که پذیرفته نشد اما تیم ایران حذف شد. ما در سال 2009 از مسابقات داخل سالن کنار رفتیم و به استقلال رسیدیم. بچه های ما در بازی های داخل سالن ویتنام مدال گرفتند. در سال 2013 به همین دلایل، فدراسیون ایران رها شد و ما دوباره آسیب دیدیم.

نصیری خاطرنشان کرد: فدراسیون یک چوب در دوچرخه ما می گذارد و به جای ما می گوید کیک بوکسینگ. ما هیچ سودی نداشتیم و چون تنها کار می کردیم پول می دادیم. ما اعضای فدراسیون جهانی هستیم نه تیم های دیگر. کمیته ملی المپیک تا امروز حتی یک ریال فدراسیون جهانی را پرداخت نکرده است و خودمان داده ایم.

رئیس واکوایران گفت: بودجه ما را به فدراسیون انجمن ها دادند اما یک ریال هم دریافت نکردیم. هر کسی که بگوید من عضو یک سازمان جهانی یا آسیایی هستم باید گواهینامه داشته باشد. جنگ در ایران به این ورزش آسیب وارد کرده و به ما هشدار داده است که ممکن است فرصت رقابت را از ما بگیرند.

وی گفت: دو سال پیش به کمیسیون بازی های همبستگی مراجعه کردم اما کسی جوابم را نداد و الان فقط می گویند تیم را بدهید. تیمی بدهند که کمپش مشخص نیست و امکانات نمی دهند؟ در کار فنی ما دخالت می کنند و ما را اذیت می کنند. با بی ادبی به من گفته اند که حکمت را لغو کن و مسابقات کشوری را لغو کن، اعتراضم را به دادگاه می کشم.

نصیری گفت: تیم ما برای بازی های کشورهای اسلامی آماده است اما بودجه باید توسط خود کمیسیون پرداخت شود. وزارتخانه باید در این راستا اقداماتی انجام دهد. من برای همه چیزهایی که گفتم مدرک دارم. درخواست بررسی کرده ایم و اگر بررسی نشود به رئیس جمهور ارجاع می دهیم. استعفای رسمی خود را از عضویت در فدراسیون اعلام می کنیم. علیپور برای من کافی نیست!

رئیس این انجمن تاکید کرد: برخی بنگاه های تجاری از زمان فدراسیون ورزش های رزمی ایجاد شده که مشکلاتی را برای ما ایجاد می کند. راگاتی به من نوشت که سبک های بومی حق ثبت نام ملی ندارند و تیم ملی فقط برای واکو ایران است. من مدیر اجرایی بازی های 2023 هم هستم و با فشار توانستم وزنه ها را به 7 برسانم تا به سود کشورمان باشم. الان در آستانه بازی های اسب تیمی 40 نفره می خواهند.

وی گفت: دبیر این فدراسیون برای مسابقات قهرمانی کشور به ما گفت به سپاه استان کرمان از شما حمایت کنند، شما با آنها هماهنگ کرده اید! فدراسیون حتی از کمیته استانی هم حمایت نکرد و مثلا بچه های نظام هستند. لطفا ریال کیک بوکسینگ به فدراسیون انجمن ها ندهید.

یکی از ملی پوشان افزود: 3.5 سال است که بیکار هستم و فدراسیون نامه ای برای خروج از کشور به من نداده است. 12 میلیون خرج بینی و دندون شکسته کردم ولی پول ندادند. علیپور گفت اگر در بازی های آسیایی مدال می گرفتی به تو پول تعویض ماشین و 100 میلیون می دادم اما بعد از مدال گرفتن دیگر ندیدم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید