فرماندار: در ناآرامی های 3 روزه سمیرم، نیروی انتظامی و سپاه از مرکز درخواست کمک کردند/ اغتشاش گران خودرو امام جمعه شهر را از دفتر امام برداشته و آن را به آتش کشیدند/ چگونگی کشته شدن 3 معترض با گلوله در دست بررسی است.

فرماندار: در ناآرامی های 3 روزه سمیرم، نیروی انتظامی و سپاه از مرکز درخواست کمک کردند/ اغتشاش گران خودرو امام جمعه شهر را از دفتر امام برداشته و آن را به آتش کشیدند/ چگونگی کشته شدن 3 معترض با گلوله در دست بررسی است.

مراد الیاسپور فرماندار سمیرم گفت: از 7 آبان ماه با هوشیاری مردم و نیروهای امنیتی آرامش به سمیرم بازگشته است، لذا تمامی مدارس، ادارات و مغازه ها باز است.

مراد الیاسپور در گفت وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت شهر سمیرم پس از چند روز ناآرامی، اظهار کرد: ششم آبان ماه پس از مراسم تشییع آن مرحوم، فضای شهر کمی داغ شد و تجمعاتی در این شهر شکل گرفت. میدان مرکزی شهر از ساعت 16 به بعد. متاسفانه عده ای به ساختمان های اداری سمیرم اعم از شهرداری، حوزه علمیه، اداره اوقاف و چندین بانک حمله کردند و خسارات زیادی به این اماکن به ویژه وارد کردند. شهرداری. ساعت 21 با حضور نیروهای امنیتی، آرامش به شهر بازگشت و از دیروز شنبه 7 آبان ماه تمامی مدارس، مغازه ها و ادارات باز و وضعیت شهر به حالت عادی بازگشت.

وی در پاسخ به این سوال که این تجمعات و درگیری ها از چه زمانی و چگونه بوده است؟ وی گفت: روز 3 آبان ماه اخبار و اطلاعاتی به استاندار رسیده بود که احتمال تشکیل تجمع وجود دارد و بعد از ظهر 3 آبان این تجمعات آغاز شد و به تدریج بر تعداد تجمعات افزوده شد به طوری که در یک لاستیک آتش زدند. از میادین شهر و با سر دادن شعارهای تخریبی به مغازه ها و خودروهای مردم آسیب رساندند و اقدام به آتش زدن شهر کردند.

فرماندار سمیرم افزود: حوالی ساعت 18 روز 3 آبان تعدادی از بسیجیان محلات شهرستان بدون داشتن سلاح و تنها برای راهنمایی معترضان در صحنه حاضر شدند و به بیمارستان منتقل شدند.

الیاسپور تصریح کرد: ساعت 21:30 همان شب با حضور نیروهای امنیتی از جمله بسیج، اغتشاشگران متفرق شدند.

وی ادامه داد: چهارم آبان ماه این تجمعات مجددا از ساعت 9 صبح برگزار شد که نیروی انتظامی و سپاه سمیرم از مرکز برای نیروهای کمکی درخواست کردند. هنگامی که نیروهای کمکی به شهر رسیدند، شورشیان با استفاده از کوکتل مولوتف، مواد منفجره و تفنگ، مجدداً به تأسیسات شهر آسیب رساندند و چندین خودروی دولتی را به آتش کشیدند. پلیس خواستار آرامش شد، اما تجمعات ادامه یافت و در ساعت 16 همان روز، معتمدین شهر و بنده در میدان مرکزی حاضر شدند و خواستار آرامش شدند و حتی نیروهای امنیتی نیز عقب نشینی کردند.

فرماندار سمیرم گفت: این توصیه ها مثمر ثمر نبود، شورشیان شروع به پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف و استفاده از تفنگ کردند. پس از تاریک شدن هوا از پشت بام ساختمان ها با سلاح جنگی به سوی نیروهای امنیتی تیراندازی کردند که در نتیجه دو مامور نیروی انتظامی به شدت مجروح شدند. سپس ماشین آتش نشانی را آتش زدند و ماشین امام شهر را از دفترش بیرون آوردند و آتش زدند و از تاریکی شب برای تخریب بیشتر شهر استفاده کردند.

الیاسپور یادآور شد: تفنگ و سلاح های رزمی توسط جمعیت مورد استفاده قرار گرفت و سه نفری که توسط معترضان کشته شدند مورد اصابت گلوله های رزمی قرار گرفتند. نیروهای امنیتی به هیچ وجه به سمت این افراد شلیک نکردند زیرا این نیروها سلاح حمل نمی کنند و اجازه استفاده از این سلاح ها را ندارند. چگونگی کشته شدن این سه معترض توسط مراجع قضایی در دست بررسی است. دو نفر از کشته شدگان مورد اصابت گلوله واقعی قرار گرفتند و یک نفر دیگر نیز بر اثر برخورد جسم سخت از ناحیه سر کشته شد.

دیدگاهتان را بنویسید