انتخاب امام جمعه برای شهرستان نرماشیر اولویت ماست/ انتخاب امام جمعه یک پروسه طولانی است


ساعت: 11:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891166

رييس نمايندگي شوراي تعيين سياست ائمه جمعه استان كرمان:

حجت الاسلام علی حسنی سعدی فرآیند تغییر امام جمعه را طولانی دانست و گفت: اولویت ما انتخاب امام جمعه برای شهرستان نرماشیر است و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علی حسنی در گفتگو با راه آرمان; وی در خصوص عدم انتخاب امام جمعه در شهرستان نرماشیر با بیان اینکه معمولاً تا زمانی که جایگزینی پیدا نشود امام جمعه را جایگزین نمی کنیم، گفت: فرآیند جایگزینی یک پروسه طولانی است و شورای سیاسی جمعه کشور. ائمه جماعات، در رویکرد جدید خود حساسیت خاصی در این زمینه دارد.

رئیس هیئت مدیره شورای سیاستگذاری امام جمعه استان کرمان افزود: اگر امام جمعه ای را عجولانه تعیین کنیم و از این سمت برکنار کنیم، مشکلات زیادی به وجود می آید؛ اما اگر امام جمعه را با عجله تعیین کنیم و از این سمت برکنار کنیم، مشکلات زیادی به وجود می آید. لذا در تعیین ائمه جمعه باید با احتیاط نسبت به تعیین امام جمعه علی البدل با اطمینان اقدام کرد.

وی بیان کرد: در منطقه نرماشیر امام جمعه شهرستان دچار بیماری و خستگی بسیار خاص و شدیدی شد به گونه ای که مجبور به تخلیه این سنگر شد و به همین دلیل روندی که ذکر کردم رعایت نشد و قبل از تعویض یک شخص، امام جمعه نیست و طبیعی است که مراحل کار برای معرفی امام جانشین کمی طول بکشد.

حجت الاسلام حسنی سعدی تصریح کرد: در انتخاب امام جمعه شهرستان باید از ائمه جمعه ای استفاده کنیم که تجربه لازم را داشته باشند و قبلا ائمه جمعه بوده اند و این کار ما را سخت کرده است. چون اکثر ائمه جمعه در شهرستان ها مشغول هستند.

رئیس نمایندگی شورای سیاسی جمعه در استان کرمان تصریح کرد: امام جمعه بم، حجت الاسلام دانشی امور شهرستان نرماشیر از جمله انتصاب امام جمعه موقت، مشکلات شهرستان و… را به عهده گرفتند. تا بتوانیم مناسب ترین گزینه را انتخاب کنیم.

با بیان اینکه نرماشیر از نظر اقلیمی، طایفه ای و … شرایط خاصی دارد. و به همین دلیل انتخاب امام جمعه سخت است، گفت: اقداماتی برای انتخاب امام جمعه انجام شده و با تهران نیز در حال مذاکره هستیم. و همچنین افراد برجسته.

حجت الاسلام حسنی سعدی خاطرنشان کرد: اولویت ما انتخاب امام جمعه برای شهرستان نرماشیر است و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید