پروسه نقل و انتقالات پرسپولیس و استقلال به زودی تکمیل می شود/ 242 پروژه ورزشی افتتاح می شود


ساعت: 18:12
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892769

بانوان اسکی باز به همراه آقایان به ایتالیا اعزام می شوند

وزیر ورزش و جوانان گفت: مغربی ها به مردم روی آورده اند، بخش دولتی را رها کرده اند و انشاالله هر چه زودتر مراحل واگذاری به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسابقات جام جهانی اسکی چمن 2022 از روز پنجشنبه (3 شهریور) به میزبانی پیست بین المللی دزین آغاز شد.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان امروز (جمعه) به محل برگزاری جام جهانی اسکی چمن رفت و از نزدیک شاهد رقابت اسکی بازان بود. سجادی در حاشیه مسابقات جام جهانی اسکی روی چمن اظهار کرد: 10 سال پیش میزبان مسابقات جهانی در این پیست بودیم و مسابقات کنونی نیز مشابه است. البته تیم ها افت کرده اند. بنا به دلایلی از جمله شیوع ویروس کرونا از شرایط میزبانی فاصله گرفتیم اما با تلاش فدراسیون و همکاری شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و همچنین در در مسیر طراحی، سعی کردیم میزبانی شایسته ای داشته باشیم. به نظر من نتایج به دست آمده در بخش آقایان و بانوان با توجه به عدم تجربه در دهه اخیر خوب و مطلوب بود. امیدوارم زمستان خوبی باشد و پذیرای دوستداران اسکی در این منطقه باشیم.

وی درباره اینکه برخی از بانوان به دلیل کمبود تجهیزات شرکت نکردند و تیم کامل به ایتالیا اعزام نمی شود، گفت: به رئیس فدراسیون قول دادم که در اسرع وقت به ما بگویند چه نیازی دارند تا می توانیم برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم. به هر حال همکارانی در دولت هستند و اگر باید شرایط را راحت کنیم و مجوز بگیریم، این کار را می کنیم. از نظر مالی مشکلی برای اعزام کامل تیم نیست.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه بهتر است یک یا دو جوان دیگر برای کسب تجربه در تیم ملی اعزام شوند، گفت: البته اینها مسائل فنی است و باید با رؤسای فدراسیون و کادر فنی تصمیم گیری شود. ما به نظر فدراسیون ها احترام می گذاریم. مثلا در مورد کشتیرانی چون اعزام زیاد دارند به شورای برون مرزی گفتم هر چقدر هم که آن شعبه اعزام داشته باشد باید همکاری صورت گیرد. برای بقیه رشته ها هم همینطوره و برای اعزام یکی دو نفر هزینه اضافی نداره.

وی در خصوص وضعیت ورزش استان البرز گفت: با توجه به اینکه امروز دو سه برنامه فشرده داشتیم برای تماشای مسابقات به اینجا آمدم. حضور در اینجا به معنای تشکر از همه دست اندرکاران ورزش استان است. به هر حال من ورزشکار دوومیدانی هم بودم و دوست دارم یک پیشکسوت یا مسئول بیاید و تمرین را ببیند چون واقعاً رنج و تنش زیادی در تمرین وجود دارد. از حضور امروز خوشحالم و به همه خسته نباشید می گویم.

روند واگذاری پرسپولیس و استقلال به زودی تکمیل می شود

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان همچنین از افتتاح 242 پروژه ورزشی در هفته دولت 1401 خبر داد.

سجادی ضمن گرامیداشت هفته دولت در نشست مدیران و معاونان اداره کل ورزش و جوانان سراسر کشور و روسای جمهور و روسای فدراسیون ها گفت: در هفته دولت جاری پروژه های نیمه تمام ورزشی با حضور مسئولان افتتاح می شود. به طوری که با این افتتاحیه ها سرانه های ورزشی در استان ها افزایش یافته و تا حدودی مشکلات مربوط به کمبود سالن های ورزشی را برطرف می کند. دولت جدید با تمرکز بر عدالت و مردم آغاز شد و با این تاکید ادامه خواهد داد. در این راستا کل خانواده بزرگ ورزش و جوانان باید از هرگونه حرکات جانبی پرهیز کنند و با تلاش و پشتکار مسیر رشد و پیشرفت را طی کنند.

وی با اشاره به کار پروژه بهسازی ورزشگاه شهید وطنی مازندران که روز گذشته انجام شد، افزود: این زمین فوتبال با پیگیری و تاکید رئیس جمهور و با پیگیری مدیرعامل در اختیار علاقه مندان به ورزش قرار گرفت. کل ورزش و جوانان استان مازندران و پس از سال ها مشکل هواداران فوتبال مازندرانی حل شد.

سجادی در خصوص هفته دولت و برنامه های متنوع استان ها در این هفته گفت: در هفته دولت تمامی ادارات کل استان ها و فدراسیون ها برنامه ریزی و افتتاح بسیاری از پروژه های ورزشی دارند. همه ما موظفیم در این هفته گزارش عملکرد خود را در سال گذشته به اطلاع عموم برسانیم.

و ادامه داد: مدیران ورزشی باید برنامه‌ریزی کنند و خدا عنایت کند که از این هفته تا سال آینده دولت همچنان برنامه‌ریز، قوی، پایدار و هدفمند باشد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر حضور مدیران کل استانی در مسابقات مهم بین المللی و داخلی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا مدیران کل استانی در عرصه های مختلف ورزشی داخلی و بین المللی حضور داشته باشند تا هم افزایی بین ادارات کل استان ها، فدراسیون ها بیشتر شود. و وزارت برای ایجاد ورزش و جوانان.

سجادی در ادامه سخنان خود به واگذاری سهام زاغی به مردم اشاره کرد و گفت: در مدت حضورم در وزارت ورزش و جوانان سعی کردم کارهای نیمه تمام را به پایان برسانم و برخی مسائل و مطالبات مهم خانواده ورزش را محقق کنم. یکی از آنها واگذاری سهام مغرب ها بود که این دو باشگاه به بورس رفتند و از بخش دولتی خارج شدند و انشالله هر چه زودتر مراحل واگذاری به پایان می رسد.

وی ادامه داد: از دیگر دستاوردها می توان به اعطای هزینه های تبلیغات اطراف زمین به مغرب زمین اشاره کرد که فرصت خوبی برای درآمدزایی باشگاه ها و رفع برخی مشکلات فراهم می کند. سعی کردیم سرخابی ها را از بلاتکلیفی رها کنیم تا با فضای بیشتر به هدفشان برسند.

سجادی با تاکید بر اینکه 5 هزار و 200 پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد، گفت: همه پروژه های نیمه تمام ورزشی باید هر چه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد تا دغدغه نمایندگان مجلس در استان ها و استانداران، که همه برای حل مشکلات ورزش تلاش می کنند. آنها در تلاش برای حل آن در روستا هستند.

وزیر ورزش و جوانان از مدیران کل استان ها به عنوان نیروی محرک و مولد ورزش یاد کرد و افزود: مدیران کل استان ها که به نوعی نماینده وزارتخانه در استان ها هستند باید پیگیر مسائل و مشکلات باشند. ورزش و جوانان از نمایندگان و استانداران مربوطه تا انشاءالله با همدیگر همکاری کنند و با حمایت نمایندگان محترم بتوانیم مشکلات استان ها را حل کنیم.

وی افزود: مدیران کل استان ها مشکلات شهرها و روستاها را لیست و جمع بندی کنند و به مسئولان استان و وزارتخانه اطلاع رسانی کنند تا با کمک یکدیگر در جهت رفع مشکل علاقه مندان به ورزش گام برداریم. و این ژنراتور را بیش از پیش به جلو حرکت دهید. بیایید بلند شویم

سجادی در ادامه از افتتاح 242 پروژه ورزشی در هفته دولت 1401 خبر داد و افزود: در هفته دولت جاری پروژه های ورزشی نیمه تمام با حضور مسئولان افتتاح می شود، بنابراین با این افتتاحیه ها سرانه ورزش استان ها به بهره برداری می رسد. افزایش خواهد یافت و بخشی از مشکلات آنها کمبود سالن های ورزشی است

وی توجه به ورزش بانوان را از مهم ترین اهداف این وزارتخانه می داند و افزود: باید همواره به ورزش بانوان و مسائل این حوزه توجه ویژه شود و بسیار خوشحالم که امروز در مجموعه خود بانوان مدیر ورزشی داریم. ، تا با همفکری شما بتوانیم زمینه توسعه زنان را بهبود بخشیم. در همه زمینه ها به ما زمین بدهید. ما هرگز از زحمات بانوان نایب رئیس استان ها و نایب رئیسان فدراسیون در همه زمینه ها غافل نخواهیم شد و قدردان زحمات شما هستیم.

وزیر ورزش و جوانان در بخشی دیگر از سخنان خود به حوزه جوانان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: موتور حرکت حوزه جوانان با رهبری یامین پور روشن است و باید این فکر را که جوانان هستند را از بین ببریم. زیر سایه ورزش با عملکرد مثبت ما. در حکومت مردم و در دوران حکومتم هرگز اجازه نمی دهم حقوق جوانان ضایع شود و از جوانان کشورمان سلب شود.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه مردم باید حواسشان به عملکرد ما باشد، افزود: همه ما موظفیم در مقابل مردم پاسخگوی کارهایی باشیم که انجام داده ایم و در مدت حضورمان به مردم بگوییم چه کرده ایم. ما نباید از گزارش عملکرد خود هراس داشته باشیم، بلکه باید صادقانه به مخاطبان اطلاع دهیم.

سجادی تصریح کرد: امروز شاهد تجمع بزرگ جامعه ورزش کشور هستیم که با همت معاونان این وزارتخانه در حال برگزاری است. انشالله از این دیدار دستاوردهای خوبی خواهیم داشت و در این دیدار دوستانه مشکلات استان ها در حوزه ورزش و جوانان بررسی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید