در هیچ کشوری فکر نمی کنند پروسه 8 ماهه انتخاب تیم ملی / کادرفنی شان 100 نفر را بگذارند تا 99 را دریافت کنند.

ساعت: 18:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794930

طبق قانون جدید جنگنده ها بین 4 تا 8 درصد ضرر می کنند

سرمربی سابق تیم ملی فرانسه گفت: در هیچ کشوری پروسه 8 ماهه انتخاب تیم ملی خود را مد نظر ندارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ جمشید حیرآبادی مربی سابق تیم ملی فرانسه درباره آخرین حواشی این دعوا گفت: قبل از نقد چرخه باید بگویم که هیچ وقت از زحمات دوستانم انتقاد نکردم و زحمات این اقوام بر آنها پوشیده نبود. بحث انتقاد و تخریب جداست من هرگز به خودم اجازه ندادم حتی دشمنم را نابود کنم چه برسد به دوستانم که بهترین خاطرات زندگی ام را با آنها داشته ام.

وی با اشاره به فاصله کم دیدارهای چرخه انتخابی تیم ملی، تصریح کرد: فینال لیگ 16 آذرماه برگزار شد و مسابقات کشوری نیز ظرف یک هفته برگزار شد. سپس ما یک انتخاب از جام تاج و تخت و جام تخت داریم. در واقع کشتی گیر در مدت زمان کوتاهی 4 بار وزن می کند. به غیر از ورزشکاری که در این سطح مبارزه می کند، سالی چند بار می تواند به اوج آمادگی بدنی برسد و این جای سوال دارد.

خیرآبادی با تاکید بر اینکه همه رزمندگان در حال کاهش وزن هستند، افزود: همه رزمندگان ما در این قانون جدید 4 تا 8 درصد وزن خود را از دست می دهند. حمید سوریان و امید نوروزی و سایر دوستان در جریان دعوا 10 درصد از وزن خود را از دست دادند و برخی 4 درصد از وزن خود را از دست دادند. کاهش این مقدار وزن حداقل به 60 روز ریکاوری نیاز دارد تا از آسیب به بدن جلوگیری شود. کاهش وزن مکرر منجر به آسیب بیشتر می شود.

سرمربی سابق تیم ملی آذربایجان همچنین ادامه داد: در بحث تورنمنت هایی که در چرخه انتخابی تیم ملی قرار دارند، تورنمنت ضعیف و قدرتمندی داریم. بسیار مهم است که چه مبارزی به یک تورنمنت قوی و کدام به یک تورنمنت ضعیف اعزام می شوند. همانطور که خواهید دید، هیچ کشوری برای انتخاب تیم ملی خود پروسه ای 8 ماهه در نظر نمی گیرد.

حیرآبادی در خاتمه گفت: مسئولیت فنی کشتی خارج از کشور بر عهده من بود. من می دانم که هیچ کادری برای گرفتن 99 100 نفر را رها نمی کند. شکی نیست که مدیر فنی به عنوان مسئولیت خود به دنبال انتخاب بهترین میزبان است اما نظرات بسیار متفاوت است. وقتی یک سری از دوستانی که در چرخه انتخاب هستند و چندین بازی متوالی را پشت سر گذاشته اند و حریف مستقیم خود را یک جا زده اند، چاره ای جز باخت ندارند. این یکی از کاستی های این چرخه است و به نظر من این مهم است که شرایطی را فراهم کنند که مردم بهتر با هم روبرو شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید