حاشیه های عجیب لیست تیم ملی; دلیل تصمیم کادرفنی/ چرا تیم های ملی زودتر قطعی نشدند؟!


ساعت: 08:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910753

تاخیر سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در انتشار فهرست نهایی تیم ملی مسافر جام جهانی، بحران های خودساخته و حواشی عجیبی را به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ نشست خبری کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال برخلاف اعلام قبلی فدراسیون فوتبال به شکل غیرمنتظره ای برگزار نشد. کی روش که در تمرین صبحگاهی این تیم حضور نداشت ترجیح داد در گروه باشد و سپس در دقایق پایانی تمرین تیم ملی در NDC به محل تمرین این تیم شتافت.

به همین دلیل برگزاری خود نشست خبری با دقایقی به تاخیر افتاد اما پس از گذشت نزدیک به یک ساعت از زمان اعلام شده، مشخص شد که کی روش در نشست خبری حاضر نمی شود. اگرچه دلیل این حرف بد پرتغالی معمولاً دقیق، مشکلات فنی عنوان شد، اما شایعات زیادی در مورد علت واقعی و اصلی امتناع کی روش از پاسخگویی به سوالات رسانه ها مطرح شده است.

سرمربی تیم ملی که قرار بود در دقایق ابتدایی این نشست خبری فهرست نهایی شاگردانش برای جام جهانی 2022 را اعلام کند، به دلیل حضور در این دیدار، اعلام لیست را به امروز و قبل از سفر به قطر موکول کرد. غیبت بلافاصله پس از لغو نشست خبری، گمانه زنی هایی مبنی بر تحمیل برخی نظرات به سرمربی تیم ملی درباره لیست نهایی مسافران جام جهانی در رسانه ها مطرح شد که منبع موثقی نداشت.


کی روش; دستورات و نظرات را نادیده بگیرید

پیرمرد پرتغالی طبق آنچه از کارلوس کی روش در 8 سال اخیر حضور در تیم ملی می دانیم، اعتقادی به دخالت غیرورزشکاران در امور تیمش ندارد و به چنین نظراتی توجهی نکرده است. با این حال همچنان صحبت از حضور یکی دو بازیکن در لیست تیم ملی بود و باید گفت که بازیکنان مورد نظر قبل از چنین شایعاتی مورد توجه کی روش برای جام جهانی 2022 بودند.

اما مشکل اصلی اینجاست که صحبت هایی در مورد نامناسب بودن سفر یک لژیونر به قطر مطرح شد که باورکردنی نبود. چرا که این بازیکن یکی از ارکان اصلی تیم ملی و امیدهای مهم کی روش محسوب خواهد شد.

این بازیکن که از دوران جوانی زیر نظر کی روش بازی می کند و مهره مورد علاقه اوست، مشکلی برای انتشار لیست جدید تیم برای مسابقات قطر نخواهد داشت. چون کی روش نشان داده که مشکلات فنی تیم هایش جای بحث و شوخی ندارد.

لازم به ذکر است کی روش بازیکن محبوب پیش از این وارد قطر شده و در هر صورت زیر نظر تیم ملی فوتبال خواهد بود که احتمالات را تغییر داده است. با این حال باید گفت طبق لیست اعلام شده این بازیکن به هیچ عنوان از لیست تیم ملی برای جام جهانی خارج نمی شود و قطعا کی روش امروز توضیحات بیشتری در این خصوص خواهد داشت.

در این میان می توان از کادر فنی تیم ملی فوتبال انتقاد کرد که چرا با توجه به زمان کافی، اعلام اسامی بازیکنان نهایی مسافران جام جهانی به حدی به تعویق افتاد که حتی برای چند ساعت سیل حاشیه ای وارد کلبه شد تیم ملی کوچک باشد و همه چیز را شامل شود.


چرا لیست تیم ملی زودتر بیرون نیامد؟!

در شرایطی که تا شب گذشته لیگ های معتبری مانند لیگ برتر انگلیس در جریان بود، سرمربی تیم ملی این کشور که حریف ما در مسابقات جهانی هم هست، چند روز مانده به پایان لیگ لیست نهایی خود را اعلام کرد. اما مشخص نیست که چگونه تا این حد اعلام کرده است اظهار نظر را به تعویق انداخت.

ما نمی توانیم این بهانه را بپذیریم که کی روش تا آخرین ثانیه ها بازیکنان را چک کرده است. چرا که طبق همان اعتراف اولی، سی کیو باید قبل از ورود به ایران و پذیرش رسمی سرمربیگری تیم ملی، بازی های بازیکنان را دنبال کرده باشد و قطعا لیست نهایی خود را قبل از این اردوهای ارزیابی فنی در ذهن داشته است.

همین موضوع باعث شد روز گذشته روزنامه های آرژانتینی با استناد به برخی رسانه های فارسی زبان مطلبی مبنی بر اجبار سرمربی تیم ملی به علامت زدن یک بازیکن منتشر کنند. شایعاتی که به سیاست های عجیب کادرفنی و عدم شفاف سازی سرمربی بستگی داشت.

در آستانه جام جهانی تا دیشب همه چیز بر اساس حدس و گمان بود و حتی اطلاعات دقیقی از ابهامات پیرامون تیم ملی وجود نداشت. آسیب های احتمالی ناشی از این بحران های خودساخته می تواند تیم ملی قطر را تحت تاثیر قرار دهد که در این صورت یافتن مقصر دیگر گزینه ای نیست.


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید