فروش بلیت چارتر پروازهای اربعین ممنوع شد

فروش بلیت چارتر پروازهای اربعین ممنوع شد

روز جدید وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ممنوعیت هرگونه پیش فروش و چارتر فروش بلیت هواپیما برای اربعین، گفت: با تمهیدات و برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم اجازه افزایش قیمت و ایجاد بازار سیاه در سفرهای هوایی را نخواهیم داد. برای ایام اربعین

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در دومین جلسه هماهنگی کمیته حمل و نقل اربعین که به منظور بررسی وظایف محوله به سازمان ها و نهادها برگزار شد، از تعیین قیمت بلیت هواپیما در ایام اربعین در سایت خبر داد. یکی از سازمان های هواپیمایی افزود: هیچ نوع بلیطی این روزها به صورت چارتر فروخته نمی شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای مذاکره در خصوص خدمات سفر هوایی زائران اربعین با مقامات عراقی به این کشور سفر می کنیم و با ایجاد سامانه های مختلف و تمهیدات لازم اجازه نمی دهیم بازار سیاهی برای فروش زائران تشکیل شود. بلیط هواپیما به وقت اربعین.

وی با بیان اینکه در این ایام نباید پیش فروش بلیت هواپیما انجام شود، تصریح کرد: آمادگی داریم در حوزه حمل و نقل شرایط مناسب سفر برای زائران کربلا را فراهم کنیم.

قاسمی گفت: سال گذشته به دلیل محدودیت‌های عراق برای زائران اربعین و امکان سفر تنها از طریق بخش هوایی، فشار زیادی بر بخش هوایی وارد شد، اما امسال ظرفیت سفر در سایر بخش‌های حمل‌ونقل وجود دارد. از جمله ریلی و با توجه به وجود 22 فرودگاه آماده پرواز در سراسر کشور، سفر هوایی با ظرفیت مناسب، قیمت مناسب و خدمات مناسب را برای زائران ارائه می دهیم.
درخواست 50 میلیارد تومان اعتبار از سازمان برنامه ارتقای ایمنی راه ها

در ادامه این جلسه وزیر راه و شهرسازی افزایش ظرفیت حمل و نقل جاده ای در ایام اربعین را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: لازم است هزینه اتوبوس تا حد امکان ارزان برای زائران در نظر گرفته شود تا افراد اقبال کمتری داشته باشند. می توانند از این روش حمل و نقل برای شرکت در مراسم اربعین استفاده کنند.

وی همچنین به ساماندهی پایانه های مرزی اشاره کرد و افزود: حجم تردد زائران اربعین امسال بسیار زیاد است و تعداد زیادی از مسافران نیز از مرزهای زمینی عبور خواهند کرد و مسیر اصلی حمل و نقل زمینی است. بنابراین نظم و انضباط مرزی باید به خوبی رعایت شود.

قاسمی از ارائه درخواست 50 میلیارد تومان اعتبار به سازمان برنامه و بودجه برای بهبود وضعیت راه ها و مرزها و ارتقای ایمنی آن ها در ایام اربعین خبر داد و گفت: با توجه به حجم زیاد زائران زمینی، ظرفیت وجود دارد. از سایر مرزهای غربی کشور نیز می توان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از مسافران زمینی با خودروهای شخصی خود از مرزها وارد می شوند، تصریح کرد: باید فضای پارک مناسب برای خودروهای این مسافران نیز در مرزها در نظر گرفته شود و تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا شرایط مساعد برای سفر اربعین فراهم شود. زائران..

دیدگاهتان را بنویسید