فعالیت سفارت جمهوری آذربایجان در تهران به حالت تعلیق درآمد

سفارت جمهوری آذربایجان در ایران فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده است. در همین راستا خلف خلف اف معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که سفارت جمهوری آذربایجان در تهران فعالیت خود را متوقف کرده است.

وی با بیان اینکه فعالیت های دیپلماتیک سفارت را به طور کامل تعلیق کرده ایم، افزود: پنج کارمند سفارت برای حفاظت از ساختمان و اموال سفارت در تهران باقی مانده اند. وی تصریح کرد: اما فعالیت دیپلماتیک نخواهند داشت.

به گفته این مقام ارشد وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، سرکنسولگری آذربایجان در تبریز به طور عادی به فعالیت خود ادامه می دهد.

در همین راستا، گزارش شد که یک فروند هواپیما با کارکنان تخلیه شده سفارت جمهوری آذربایجان در تهران عصر یکشنبه در باکو به زمین نشست.

رویترز پیشتر اعلام کرده بود که دو روز پس از حادثه تیراندازی در سفارت جمهوری آذربایجان، این کشور روز یکشنبه کارکنان سفارت و اعضای خانواده آنها را از ایران تخلیه خواهد کرد. رویترز این بیانیه را به نقل از وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان منتشر کرده است.

بامداد روز جمعه هفتم بهمن ماه یک فرد مسلح وارد ساختمان سفارت جمهوری آذربایجان شد و به سمت کارکنان سفارت تیراندازی کرد که در نتیجه آن یک نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با محکومیت شدید این اقدام مسلحانه و ابراز تسلیت و همدردی عمیق خود با خانواده این عضو سفارت، دولت و مردم آذربایجان گفت: بلافاصله پلیس و نیروهای امنیتی وارد عمل شده و ضارب را دستگیر کرده و تحت بازجویی قرار دارد.»

به گفته کنعانی، «نتایج تحقیقات اولیه مراجع و نهادهای ذیربط حاکی از انگیزه های شخصی پشت این اقدام است».

حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه نیز ساعاتی پس از این حادثه از جانباختگان این حادثه در بیمارستان شهدای تجریش تهران عیادت کرد و اعلام کرد: حادثه سفارت آذربایجان یک عملیات سازمان یافته تروریستی نبود.

دیدگاهتان را بنویسید