فیلم توزیع گوشت تاریخ مصرف گذشته در زاهدان رد شد


ساعت: 15:12
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817629

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در پی انتشار فیلمی کذب در مورد تاریخ IHR بر روی بسته بندی گوشت های وارداتی در اطلاعیه ای این موضوع را تکذیب کرد.

مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی استان در خصوص انتشار فیلمی حاوی اطلاعات نادرست و تفسیر نادرست تاریخ ثبت جهانی حقوق بشر بر روی بسته بندی گوشت گاو وارداتی در فضای مجازی اظهار نظر کرد. و توضیح صحیح تاریخ روی بسته بندی محتویات این ویدیو را تکذیب کرد.

وی گفت: دو تاریخ درج شده بر روی بسته بندی گوشت های وارداتی تاریخ تولید گوشت است که پس از 18 ماه منقضی شده است و سپس طبق دستور قضایی اقدامات لازم در خصوص این محصول انجام خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: تاریخ دیگر تاریخ IHR است که به صراحت روی بسته بندی درج شده است و این به معنای تاریخ ابلاغ آخرین مقررات بهداشتی برای واردات از ایران است، بنابراین جمهوری اسلامی ایران یک سری شرایط دام، کشتارگاه و روش تولید و تعیین محل نگهداری گوشت تا رسیدن به مقصد و ابلاغ این ضوابط به کشورهای صادرکننده گوشت به ایران.

به گفته حسینی آخرین ویرایش این آیین نامه بهداشتی در سال 1393 بوده که همان تاریخ IHR روی بسته است که این شهروند به اشتباه تاریخ تولد گوساله را درج کرده است که کاملا اشتباه است و این تاریخ مقررات بسته بندی محصول بر اساس ضوابط تولید می باشد نه تاریخ تولد گوساله که مورد تایید هیچ کارشناس این دستگاه ها نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید