فینالیست رده سنی قهرمانی جهان کاراته و شانس کسب برنز برای کاراته کاهای ایران


ساعت: 20:18
تاریخ انتشار: 08/06/1401
کد خبر: 1906615

علیرضا حیدری دارنده مدال طلا و آتوسا گلشادنژاد دارنده مدال برنز رقابت‌های جهانی کاراته روز یکشنبه روی تشک می‌روند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، امروز در سومین روز از مسابقات قهرمانی جهان، نمایندگان تمامی اوزان امیدهای دختر و پسر و علیرضا حیدری نماینده کاراته کشورمان به روی تاتامی رفتند. ، مقتدرانه در کف 75-. کیلوگرم وارد فینال شد.

وزن منهای 75 کیلوگرم کشور پس از تساوی استراحت 2 بر 0 از گیور نارسیان از ارمنستان پیش افتاد، سپس با قانون سنشو 1 بر 1 مقابل جان کولپس از اسپانیا پیروز شد و در دور چهارم ماروس یانویج از اسلواکی را با 7 برد شکست داد. .3 ناموفق.

حیدری در مرحله نیمه نهایی به مصاف حسن مسارو پانزدهم رده بندی بزرگسالان جهان رفت که مدال برنز لیگ جهانی 2022 امارات را در اختیار داشت و توانست با 4 رای در خانتی این حریف اردنی را شکست دهد و این رقابت با نتیجه 5 بر 5 به پایان رسید. برو فینال

آتوسا گلشادنژاد قهرمان وزن 61 کیلوگرم کشور که روز یکشنبه برای کسب مدال برنز رقابت می کند در بازی رفت با نتیجه 8 بر صفر نماینده سوئیس را شکست داد و در بازی برگشت گرازیوسی ایتالیا دارنده مدال برنز امیدهای اروپا 2022 و دارنده مدال نقره مراکش را شکست داد. لیگ جهانی 2022 با 7. 2 شکست خورد و با برتری 5-1 مقابل سایتو نماینده ژاپن راهی نیمه نهایی شد.

نماینده وزن 61 کیلوگرم روز یکشنبه در مسابقات امیدهای جهانی تاتامی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 4 بر 3 مغلوب میزبان شد و مدال برنز وزن 61 کیلوگرم را به دست آورد.

مرتضی کریمی در دسته 60 کیلوگرم ابتدا با دو پیروزی قاطعانه 8 بر صفر نمایندگان استرالیا و اسپانیا را شکست داد سپس حسن یلدریم از ترکیه را 2 بر یک شکست داد اما در دور چهارم با نتیجه 3 بر 2 مغلوب پاول شد. دوجاکوویچ، بازیکن اول. امیدهای جهان و دارنده مدال نقره امیدهای اروپا شکست خوردند و با صعود این کاراته کای بوسنیایی به فینال، کریمی نیز دوباره وارد جدول شانس ها شد.

نماینده وزن 60- کیلوگرم مقابل محمد اوزدمیر نماینده آلمان با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و از کسب مدال برنز بازماند.

در وزن 50 کیلوگرم بانوان، ستایش نادری در بازی اول با نتیجه 4 بر یک مقابل نماینده مکزیک به برتری رسید، سپس با نتیجه 3 بر یک نماینده آذربایجان را شکست داد و در بازی سوم با نتیجه 2 بر 2 بر اساس قانون، سانشو نماینده آمریکا را شکست داد. ، اما در بازی چهارم نتیجه یک بر صفر را به نماینده مراکش داد.

در ادامه با صعود نماینده مراکش به فینال، نادری نیز در مسیر صعود به جدول نماینده قرار گرفت اما با شکست 3 بر یک مقابل آبزانوا از قزاقستان از کسب مدال برنز بازماند.

در وزن منهای 67 کیلوگرم امید ابوالفضل میرزایی در دور نخست مقابل نماینده آذربایجان با نتیجه 3 بر صفر مغلوب شد و با از دست دادن این کاراته میرزایی شانس حضور در جدول رپه چارز را از دست داد.

علیرضا ستشانی در دور نخست در وزن 84- کیلوگرم با نتیجه 7 بر 1 مغلوب نقره لیگ جهانی مراکش در سال 2022 شد و در ادامه با باخت این نماینده اردن، ستشانی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن سنگین امید، محمود نعمتی در اولین دیدار با نتیجه 5 بر صفر مقابل کنتارو یامائوچی مغلوب شد و سپس با از دست دادن نماینده ژاپن از تیم ملی عربستان، نعمتی نیز شانس حضور روی میز را از دست داد. اتهامات تجاوز جنسی

-55 کیلوگرم سید سود خلیلی در دور اول با قانون سانشو با نتیجه 6 بر 6 مغلوب نماینده کامبوج شد و با باخت این کاراته خلیلی از دور رقابت ها کنار رفت.

در اولین رقابت در وزن 68- کیلوگرم تیم امید با نتیجه 7 بر 4 مغلوب تیم تیزمبای از قزاقستان شد و بیگم مقابل نماینده اسلوونی شکست خورد.

آخرین نماینده امیدها کیمیا یوسفی بود که در وزن 68+ کیلوگرم به روی تاتامی رفت و پس از پیروزی 3 بر صفر مقابل آلیسوپ انگلیس با نتیجه 4 بر 2 مغلوب نماینده نیوزلند شد. باخت این کاراته کا مقابل یوسفی نماینده کلمبیا از دور مسابقات حذف شود.

همچنین فردا و در چهارمین روز این مسابقات تیم کاتای ایران در دو دسته دختر و پسر به روی تشک می رود.

دیدگاهتان را بنویسید