قاتل شهید علی واردی: به من اعتماد کن، متاسفم


ساعت: 16:06
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908720

5 نفر از عاملان اصلی شهادت آرمان علیوردی دانش آموز بسیجی شهرستان اکباتان توسط ماموران پلیس آگاهی پایتخت که قصد فرار از کشور را داشتند دستگیر شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تحقیقات کارآگاهان جنایی پایتخت برای دستگیری عاملان این جنایت شنیع از ۱۳ آبان ماه سال جاری با نظارت قاضی محمدرضا صاحب جامی بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران آغاز شد. آن روز آرمان علیوردی توسط عده ای در شهر اکباتان ربوده شد و این افراد پس از بستن او و ضرب و شتم شدید او با ضربات چاقو فراوان، جسد نیمه جان او را در کنار خیابان رها کردند که توسط پلیس پیدا شد. بسیجیان پس از چند ساعت. وی به بیمارستان بقیه الله منتقل شد اما روز جمعه (15 آبان) به دلیل خونریزی شدید درگذشت.



اما کارآگاهان پلیس آگاهی تهران در کمتر از 10 روز موفق به شناسایی 5 نفر از عوامل اصلی شهادت دانش آموزان بسیجی در تهران شدند و شامگاه چهارشنبه در عملیاتی جداگانه آنها را دستگیر کردند. پس از دستگیری این افراد، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران حاضر شد و جزئیات عملیات دستگیری متهمان را تشریح کرد.



وی گفت: در پی اقدام وحشیانه و جنایتکارانه انجام شده علیه شهید علیوردی در شهرستان اکباتان، تحقیقات تیم های ویژه پلیس آگاهی در این مورد شبانه روزی آغاز شد و تلاش آنها منجر به شناسایی 15 عامل این حادثه شد. وی افزود: طبق شواهد موجود، پزشکی قانونی 5 نفر از عاملان اصلی این جنایت هولناک را دستگیر کردند که یکی از آنها چاقو در دست داشت، دیگری با سنگ به شهیدمان اصابت کرده بود و نفر سوم شهید را مورد ضرب و شتم قرار داده بود. و 2 نفر دیگر به فیلمبرداری و انتشار آن در فضای مجازی مشغول شدند. به گفته سردار رحیمی، تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد تا پلیس هر چه سریعتر سایر افراد مرتبط با این پرونده را دستگیر کند.



فرمانده انتظامی تهران افزود: همزمان دستگاه قضایی نیز در حال رسیدگی به پرونده این افراد است تا در اسرع وقت به سزای اعمالشان برسند. همه این متهمان مرد هستند و در بازجویی ها به جرم خود اعتراف کرده اند. سردار رحیمی تاکید کرد: شهادت شاگردان بسیجی جنایتی بزرگ و فجیع بود و عاملان این جنایت که فریب دشمن را خورده بودند تحت تاثیر احساسات و ناآگاهی این شاگردان بسیجی مظلوم و متقی را به شهادت رساندند. این افراد با جنگ رسانه ای دشمن در داخل و خارج کشور به اشتباه افتاده اند.



وی درباره متهم نیز گفت: این افراد در تهران دستگیر شدند و با وجود دستگیری در شهرستان اکباتان، این افراد اهل آن منطقه نیستند.


گفتگو



تحت تاثیر شبکه های ماهواره ای



متهمان دستگیر شده 5 پسر جوان هستند که پس از دستگیری به مقر فرماندهی انتظامی تهران منتقل شدند. آنها مدام گریه می کنند و می گویند فریب خورده اند. همه آنها ادعا می کنند که از جنایتی که مرتکب شده اند پشیمان هستند و اگر می توانستند زمان را به عقب برگردانند هرگز مرتکب چنین جنایتی نمی شدند. یکی از متهمان که بسیجی شهید را با چاقو مجروح کرده بود با یکی از همشهریان خود درباره جزئیات روز حادثه صحبت کرد.



شما چند سال دارید؟



در 23 سالگی



شما دانش آموز هستید؟



خیر من تا مدرکم بیشتر مطالعه نکردم.



چی کار میکنی؟



کار خاصی ندارم من بیشتر وقتم را آنلاین می گذرانم.



آیا تاکنون با شهید علیوردی آشنا شده اید؟



خیر آن روز او را در میان جمعیت شناختیم.



از کجا فهمیدی بسیجی؟



یک نفر به ما پیام داد، مشخصات بسیجی را که در میان جمعیت بود به ما داد.



اون شخص کی بود؟



یکی از دوستامون به بچه ها پیام داد.



بعدش چه اتفاقی افتاد



من و دوستانم جوان بسیجی را ردیابی کردیم و در پارکینگ یکی از بلوک های شهرک اکباتان گیر کردیم. به او گفتم رمزش را به من بگو و بعد او را با چاقو زدم. یکی او را با سنگ می زند و دیگری او را می زند.



تو اصلا او را نمی شناختی، چرا با او ظلم می کنی؟



ما فریب خوردیم.



احمق چه کسی؟



پای شبکه های ماهواره ای می نشستم و مدام فضای مجازی را تماشا می کردم که فریبم را می خورد، تحت تاثیر هیجانی عجیب و بدون اینکه بخواهم تبهکار شوم. به من اعتماد کن، متاسفم.



آیا از شخص خاصی سفارش می پذیرید؟



خیر فقط یک نفر به ما خبر داد که ما بسیجی را گرفتیم، برو دنبالش. ما هم دنبالش رفتیم. این فقط یک هیجان بود، ما گم شدیم. البته مصرف مواد مخدر نیز در این اقدام هولناک ما بی تاثیر نبود.



آیا شما از مواد مخدر استفاده می کنید



ما از قرص ها و گل های روانگردان استفاده می کنیم. زیرا هرگاه گل مصرف کنیم، جرات پیدا می کنیم. مثل این است که ما می توانیم هر کاری انجام دهیم، حتی کارهای وحشتناک و عجیب.



بعد از تصادف کجا رفتی؟



از هم جدا شدیم اما خبر شهادت بسیجی را در فضای مجازی خواندیم و تصمیم به فرار گرفتیم اما زودتر از آنچه فکر می کردیم دستگیر شدیم.



آیا قصد خروج از کشور را داشتید؟



بله اما این اتفاق نیفتاد. راستش را بخواهید، فکر نمی کردم پلیس ما را دستگیر کند. روزهای اول می ترسیدم دستگیر شوم، اما چند روز گذشت و وقتی دیدم پلیس سراغم نمی آید، خیالم راحت شد و نمی خواستم بروم. با خودم گفتم کار ما حرفه ای است و پلیس نمی تواند ما را پیدا کند و دستگیرمان کند.



در فیلم های پخش شده این حادثه صدای یک زن به گوش می رسد. همدست داشتی؟



نمی دونم صدای کی بود شاید یکی از رهگذران بود، هیچ زن و دختری به ما کمک نمی کرد.



چرا از صحنه جنایت وحشتناک خود فیلمی ساختید؟



می خواستیم برای رجزخوانی در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای منتشر کنیم.



از همدستت بگو



همه آنها دوستان من هستند. سیکل یا لااقل دیپلم دارند و یکیشان یعنی همان که با سنگ به شهید می زند، تحت تأثیر احساسات کوکتل مولوتف درست می کند و در آخرین اغتشاشات شرکت می کند و استفاده می کند.



آیا کسی صدمه دیده است؟



نمی دانم.



هدف از این کارها چه بود؟



ما یک جورایی احساس گستاخی داشتیم. مخصوصاً زمانی که فیلم را آنلاین گذاشتیم و بازدیدها زیاد شد. ما تحت تأثیر آموزش و پرورش غرب بودیم و فریب خوردیم و عمیقاً متأسفیم. کاش ما را ببخشند و از عذابمان بکاهند.

دیدگاهتان را بنویسید