قالیباف قول داد تا 70 ساعت پس از دریافت لایحه حجاب کار را به پایان برساند

قالیباف قول داد تا 70 ساعت پس از دریافت لایحه حجاب کار را به پایان برساند

آقا تهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی در نامه ای به تبعات قانون عفاف و حجاب در شورای اسلامی پرداخت. وی گفت: رئیس مجلس به من قول داد که اگر دولت یا قوه قضائیه لایحه ای صادر کنند 70 ساعت دیگر آن را تکمیل کنند، انشالله خواهیم دید.

نژاد: حجت الاسلام آقا تهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی طی نامه ای به پیگیری قانون عفاف و حجاب توسط شورای اسلامی پرداخت.
متن کامل به شرح زیر است:

به نام او

دیدم رسانه ها نوشتند که چهار ماه از قول آقا تهرانی می گذرد و خبری نیست. بله درست می گویید اما: 1. تا بایرام یک روز هم در مجلس نگذشته بود مگر اینکه بحث حجاب را با نمایندگان مطرح کنیم.

2. ما هرگز از صراحت و بیان روشن گم نشده ایم، در حکومت اهمیت حیا و حجاب فعال شده است.

3. با سران سه قوه، خبرگان ارشد، دبیر محترم شورای انقلاب فرهنگی و … جلسه و گفتگوی جدی داشتم تا همه به مواضع مشترک و روشن برسیم و به صورت مشترک متحد شویم. امر الهی نه تنها غیرقابل توقف است که فعال تر از همیشه است.

4. کمیسیون فرهنگی به عنوان ناظر پیگیری و از 32 نهاد مسئول در این خصوص گزارش درخواست کرد.

5. در نتیجه یک هفته مانده به بایرام بود که به مدت 15 دقیقه گزارش کمیته فرهنگی در صحن علنی مجلس قرائت شد.

6. گزارش به وضوح در تریبون مجلس قرائت شد و نظر مجلس نیز به صراحت بیان شد.

7. شش نفر از نمایندگان آقایان حاج دلیگانی، نوباوه، خانم لایوردی و… به گرمی در این باره صحبت کردند.

8. ناگفته نماند که طبق قانون کمیسیون ها، پس از گزارش، کمیسیون می توانست برنامه ای برای ارائه آن به عنوان ادامه آن گزارش انجام دهد، اما اگر رئیس مجلس با این طرح در صحن علنی مخالفت می کرد، چه می شد. .

9. به نظر من این یک طرح کامل، کامل، کارآمد و به روز است که اگر نه بیشتر، نه کمتر، حدود 400 ساعت زمان برد.

10. اما رئیس مجلس به من قول داد که اگر دولت یا قوه قضائیه لایحه ای را تصویب کنند انشاءالله 70 ساعت دیگر کار را انجام می دهند.

11. با پیگیری های انجام شده، دولت و قوه قضائیه نظرات خود را به صراحت اعلام کردند.

12. در حالی که وزارت کشور که همیشه پاک ترین دولت ها بوده و از دلسوزی، شجاعت و دلاوری سردار وحیدی تشکر ویژه ای دارم، روز گذشته مواضع دولت را صریح اعلام کرد.

13. دیروز ائمه جمعه عزیز و محترم ما در سراسر کشور به صحنه آمدند و هر کدام بحثی در مورد حجاب ارائه کردند.

اما پیشنهادات این کوچولو:

1. بی جهت بر یکدیگر نق نزنید و یکدیگر را ضعیف نکنید.

2. زمانی برای سکوت نیست. برادر و خواهر! نقش ارزشمند خود را در فضای واقعی و مجازی ایفا کنید!

3. پس از قدردانی از مواضع حق مدارانه آیت الله اراکی دماتبرکاته، آیت الله شب زنده دار، کعبی، اعرافی و…

4. از مراجع محترم تقلید حجام الله خواهشمندم زیرا همواره برای تقویت روحیه حافظان دین و روشنگری مردم وارد میدان تبیین می شوند تا اهل دین و دین شما حکم خدا را به وضوح بشناسند. و تعهد خود را به موقع انجام دهند. واضح است که در حال حاضر سکوت در این مورد غیرقابل قبول است.

5. حوزه های علمیه به ویژه طلاب جوان، طلاب و دانشگاهیان عزیز وسط حوزه آمده اند و حوزه دارند تا از نظر علمی ابهامی برای احدی باقی نماند.

6. در ایام عید با مطالبه گری، سیاسیون و علما در موضوع حیا و عفاف و حجاب جلسات زیادی داشتم. اگرچه این جلسات ضروری است، اما کافی نیست. از افراد تحصیلکرده انتظار جلسات علمی بیشتر است.

7. علما، وعاظ، هیئت ها و عزاداران محترم در مساجد، حسینیه ها و هر جا که از نظر علمی امکان دارد با مردم عزیز در این راستا گفتگو کنند.

8. انتظار می رود هیچکس در احیای این امر الهی کوتاهی نکند و ما وظیفه خود می دانیم که در این زمینه از خود و وزرا مطالبه کنیم.

9. قانون مداری یکی دیگر از اصول این است که همگان باید موازین کشور اسلامی را رعایت کنند و با متخلفان و مجرمان طبق ضوابط قاطعانه برخورد شود. حکومت ناپذیری و انصاف آن دسته از مردم وفادار به انقلاب و این کشور شریف اسلامی و مرزها و قوانین گرانقدر آن نبوده و نیست.

10. رسانه های خبری به ویژه صدا و سیما نیز نقش دارند.

و الحمدلله اول و آخر

مرتضی آقا تهرانی; رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید