قدیمی ترین گذرگاه غربی کشور رسما افتتاح شد


ساعت: 13:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889835

مرز خسروی قدیمی ترین گذرگاه غربی کشور صبح امروز با حضور مقامات عراقی و ایرانی رسما افتتاح شد. پیش بینی می شود روزانه 100 زائر برای زیارت عتبات عالیات از این مرز عبور کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرز خسروی از دیرباز محل زیارت زائران بوده و با کمترین فاصله تا کربلا گذرگاهی مناسب برای زائران است.

مرز خسروی یکی از مبادی ورودی و خروجی مسافران با منزلت بالا و مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلا است. این مرز تا بغداد، پایتخت عراق 190 کیلومتر، تا کاظمین 203 کیلومتر، تا کربلا 300 کیلومتر، تا سامرا 326 کیلومتر و تا نجف 380 کیلومتر فاصله دارد. خسروی در 20 کیلومتری شهر کسرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

تردد روزانه 100 هزار زائر از مرز خسروی برآورد شده است

به گزارش مرصاد نیوز، محمد حیدری در آیین بدرقه و بدرقه زائران اربعین حسینی در بازگشایی مرز خسروی اظهار داشت: امروز آیین بدرقه و بدرقه بهترین بندگان خدا در مرز خسروی، مرز عشق و محبت برگزار می شود. برای امام حسین (ع) سر استقامت، همت، عزت و عزت ایران اسلامی را داریم و شاهد وداع زائران هستیم.

فرماندار قصرشیرین گفت: خدا را شاکریم و از همه مسئولان عالی نظام از جمله رئیس جمهور، وزیر کشور، استاندار مردمی و انقلابی کرمانشاه که برای بازگشایی این مرز تلاش کردند تشکر می کنیم.

وی همچنین از مسئولان محلی استان و طرف عراقی، فرماندار دیالی، حناکین و مسئولان امنیتی عراق تقدیر و تشکر کرد و گفت: این آغاز یک سفر طولانی است و انشالله برنامه ای مستمر در طول سال خواهد بود. .

حیدری افزود: خسروی در طول تاریخ مرکز تردد زائران بوده و امروز به تاریخ دیرینه خود بازگشته است، تمامی امکانات و تدابیر لازم برای زائران اندیشیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه پیش بینی شده تا 100 هزار زائر در طول روز خواهیم داشت. همچنین از مرز سومار به عنوان مرز پشتیبان برای زائرانی که با کامیون و خودروهای شخصی تردد خواهند کرد استفاده می شود.

حیدری در پایان از زائران دعوت کرد تا خسروی را به عنوان مرز عزیمت و بازگشت انتخاب کنند.

dcc16d2e b185 42f9 93e3 97a9ba5c7e3b خبر خاکستری

7a682b47 e997 43e2 b6f0 cd52a96a0572 خبر خاکستری


بازگشایی مرز خسروی مرهون رشادت های شهدای مدافع حرم بود.

به گزارش مرصاد نیوز، حجت الاسلام صادق صالحی امام جمعه قصرشیرین در مراسم افتتاح مرز خسروی گفت: بازگشایی مرز خسروی مرهون شهدای مدافع حرم است. ما این رویداد فرخنده را به فال نیک می گیریم.

امام جمعه قصرشیرین گفت: سود بازگشایی مرز با خسروی نه تنها برای مردم منطقه بلکه برای کل استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه دروازه کربلاست، گفت: همه باید تلاش کنند تا سنگی از پای امام حسین (ع) بردارند.

حجت الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: شور و هیجان پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) در استان ما باید بیش از سایر استان ها باشد.

وی از زحمات و پیگیری های رئیس جمهور محترم، وزیر کشور، استاندار کرمانشاه و سایر مسئولان محلی برای بازگشایی مرز قدردانی و تشکر کرد.

8d7d2a23 d425 4558 af1d f4e3e3d860e7 خبر خاکستری


مرز خسروی تا پایان اربعین باز است / موکب ها می توانند از مرز سومار عبور کنند / کاپوت خودرو از مرز سومار


محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز با بیان اینکه تمامی مرزهای ما در استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه تا پایان اربعین فعال است، گفت:

فرماندار قصرشیرین تصریح کرد: هفته گذشته جلسه ای با فرماندار حناکین برگزار شد و یکی از برنامه ها ادامه تردد زائران از مرز خسروی بود و برادران عراقی قول دادند که این موضوع را مطرح کنند و مجوز بگیرند تا در طول سال زائران بیایند و از ماه مبارک باد این مرز و بوم رفته اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: موضوع تجارت در ارتباط با تعاملات ما با کشور عراق موضوع مهمی است و مرز خسروی یکی از نقش های مهم را ایفا می کند و در حوزه مبادلات تجاری نیز مرز خسروی 24 ساعته فعال است. در شبانه روز و 24 ساعت شبانه روز انتظار داریم دولت عراق با زائران همکاری کند.

وی بیان کرد: انتظار می رود با همکاری طرف عراقی علاوه بر تبادلات تجاری، بحث های فرهنگی و مذهبی نیز داشته باشیم و به پیشینه تمدنی و تاریخی که مردم کرمانشاه به آن افتخار می کنند و به زائران خدمت می کنند، برگردیم.

فرماندار قصرشیرین تصریح کرد: مرز خسروی تا پایان اربعین باز است و آماده پذیرایی از هر تعداد زائری هستیم که قصد تردد از مرز خسروی را داشته باشند و بیش از 1500 تخت هتل در قصرشیرین وجود دارد. مرز خسروی 23 اقامتگاه مناسب، حسینه، مساجد و درب منازل مردم به روی زائران باز است.

این مسئول تصریح کرد: ارائه دهندگان خدمات در موضوع موکب می توانند با اقلام، تجهیزات و لوازم موکب از مرز سومار عبور کنند و افرادی که قصد سفر به عراق را با وسیله نقلیه شخصی دارند با خودرو از مرز سومار عبور کنند. آنها

b1100c66 8fbc 4d1a 8f8b 8a80abdc6320 خبر خاکستری


امنیت/زیرساخت کامل خسروی آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است

سرهنگ محمد باکر نجفی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: مرز خسروی امنیت کامل دارد و هیچ نگرانی بابت خروج ابوزوار نداریم.

فرمانده مرزبانی قصرشیرین افزود: مرزبانی با استقرار نیروهای کمکی از حداکثر ظرفیت خود در مرز خسروی استفاده می کند و تعاملات خوبی با عراق داشته ایم و جلسات هفتگی، روزانه و حتی ساعتی با مسئولان عراقی برگزار می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تمام زیرساخت ها از نظر منظر آماده و آماده است و قطعا همکاران ما در آن سوی مرز نظارت و کنترل عملیاتی دارند و اجازه مشکلی نخواهند داد.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: امنیت خوب و خوبی برقرار است و خواهد بود و انشاءالله ارتحال امروز مقدمه ای برای بازگشایی دائمی مرزها باشد و بتوانیم به خوبی از مرز میزبانی کنیم.

وی با دعوت از زائران اربعین برای انتخاب این مرز گفت: مردم مطمئن باشند که مرز خسروی بسیار امن است و زیرساخت های بسیار مناسبی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید