گذرگاه زیباشهر تا اوایل سال 1402 ادامه دارد


ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823377

آزمونی سخت برای سنجش کیفیت اعصاب و روان شهروندان!

ورودی منطقه زیباشهر زاهدان از میدان خاتم تا میدان شهید مرادقلی یکی از محورهای اصلی تردد این شهر است که وضعیت نامناسب آن شکایات مردمی زیادی را به دنبال دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ تقریباً 19 سال پیش هنگام ساخت منطقه ای به نام زیباشهر در کلانشهر زاهدان، ابتدا بحث ایجاد مسیر در وسط زمین های راه آهن مطرح شد. او مخالفت کرد.

دلیل این مخالفت این بود که اگر این مسیر به دو قسمت تقسیم شود قطعا در آینده با افزایش قطارهای باری مشکل خواهیم داشت.

در آن زمان اما همه استان ها دور هم جمع شدند تا این اتفاق بیفتد و بعد از این اجماع راه آهن راضی شد که با یک مسیر موافقت کند به شرط اینکه برای تقاطع زیرگذر یا روگذر ساخته شود. .

این در حالی است که وجود تقاطع غیرهمسطح خط راه آهن با جاده، علاوه بر ایجاد مشکلاتی برای شهروندان و تحت تأثیر قرار دادن زیبایی شهر، منع قانونی را نیز به دنبال دارد؛ در حالی که این تداخل با جاده نیز موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان می شود. زیرا طبق قانون مصوب هیئت وزیران 17 متر از کناره های راه آهن. خط قرمز راه آهن محسوب می شود

با تمام این تفاسیر، در این سال ها ورودی زیباشهر زاهدان از میدان خاتم تا میدان شهید مرادگلی وضعیت نامناسبی داشت و همین امر باعث گلایه های مردمی بسیاری شد.


0fd2bf05 6050 431b 8027 8cf495747292 خبر خاکستری



به گفته تعدادی از شهروندانی که هر روز مجبور به عبور از این جاده هستند، خیابان آزمون سختی برای سنجش کیفیت تودوزی خودرو است، با بیان اینکه هنگام عبور از ریل تمام قسمت‌های روکش صندلی حرکت می‌کند و رانندگان با ترکیدگی لاستیک‌ها نیز مواجه می‌شوند. حضور در این شرایط اقتصادی؛ از سوی دیگر وجود دو بیمارستان در آن سوی ریل مشکلی است که با حرکت قطار و مسدود شدن مسیر به وجود می آید. آمبولانس پشت ترافیک گیر کرده و جان بیماران در خطر است.

اما با توجه به اینکه مسیر بالا یکی از اصلی ترین گره های ترافیکی شهر زاهدان است، موضوع تقاطع آن به منظور تامین رفاه حال شهروندان، کاهش ترافیک، تصادفات و تصادفات احتمالی در دستور کار قرار گرفته است.

پس از این اقدام، بدون ذکر جزئیات از نحوه اجرای پروژه و میزان رشد فیزیکی آن، مدت‌ها از محدوده این چهارراه محافظت شد تا اینکه بخشی از حفاظ بر اثر وزش باد شدید آسیب دید و بعداً حذف شد. پیشرفت غیر قابل قبولی داشته است.

در همین راستا خبرنگار ما با فاطمه راشکی رئیس کمیسیون عمران شورای شهرداری زاهدان گفت و گوی تلفنی داشت که گفت: این پروژه مشارکتی شرکت راه آهن و شهرداری زاهدان است.

وی افزود: در 24 آذر 99 قرارداد وی با ونارا منعقد شد و 1400 کار از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد آغاز می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: در ابتدا پروژه فوق باید با هزینه ای بالغ بر 16 میلیارد و 200 میلیون تن برای مدت 18 ماه به بهره برداری می رسید. اما با توجه به افزایش 25 درصدی قیمت دوره تکمیل، به 2.5 سال تغییر یافت.

وی تاکید کرد: این تفاهم نامه به این دلیل است که درخواست های متعددی بین شهرداری و راه آهن وجود داشت که در زمان شهردار، راه آهن و شورای شهرداری مطرح شد که درخواست های آنها از مترو راه آهن می گذرد. . پروژه

رئیس کمیسیون عمران شورای شهرداری زاهدان گفت: این پروژه در حال حاضر فعال و در حال انجام است و به گفته متولیان شرکت راه آهن تا پایان سال 1401 و نهایتاً تا ابتدای سال 1402 کار خواهد کرد.

راشکی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه در سمت راست (میدان خاتم جنب راه آهن) به اتمام رسیده و هم اکنون اقدامات مربوطه از سمت راه آهن تا میدان شهید مرادگلی در دستور کار قرار گرفته است. علاوه بر این، این پروژه توسط راه آهن نظارت می شود.

حال باید منتظر ماند و دید که این پروژه تا کجا پیش می رود و چند سال دیگر حل این مشکل جدی شهروندان زاهدانی طول می کشد؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید