مدیریت ترافیک در مرکز خراسان شمالی نیازمند هوشمندی است/ 50 کشته تنها در یک گذرگاه خطرناک!


ساعت: 10:51
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823122

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی با حضور در جلسه رسمی شورای شهر بوینورد گفت: تصادفات در سطح شهر نیازمند اجرای مصوبات شورای منطقه ترافیک است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرتارک، احمد هندنی مقدم رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی در جلسه رسمی شورای شهر بوینورد گفت: با توجه به شرایط و ضوابط پلیس راهور استان خراسان شمالی، این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

خندانی مقدم گفت: در سال 1400 از 40 کشته بر اثر تصادفات جاده ای در استان، 20 نفر در بجنورد جان خود را از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: 50 درصد تصادفات رانندگی شهرستان در نقاط حادثه خیز بویینور رخ می دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی، بلوار بجنورد را یکی از پرحادثه‌ترین نقاط حادثه خیز مرکز استان دانست و گفت: طی هشت سال گذشته 50 نفر و در گذشته 7 نفر در تصادفات جاده‌ای در این بلوار جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: با وجود احتمال وقوع تصادف در این گردنه، اقدامات اساسی برای اصلاح هندسی و تردد آن انجام نشده است.

خندانی مقدم تصریح کرد: شهر بجنورد باید انضباط و روان سازی ترافیکی را برای کاهش فراوانی سوانح رانندگی در این شهرستان اجرا کند، این در حالی است که مدیریت ترافیک در مرکز استان هوشمند از سال 83 برقرار بوده و انجام نشده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر نداشتن پلاک خوان در مرکز استان، نصب هشت دوربین تردد در شهرک بوینور که مصوبه شورای ترافیک استان در سال 96 بود، هنوز به اتمام نرسیده است، ادامه داد: شهرداری نیز در این زمینه اقدام می کند. از بوینور

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی اذعان داشت: ترافیک اطلاعاتی در مرکز خراسان شمالی همچنان صفر است و خراسان شمالی از این نظر در انتهای جدول کشوری قرار دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به احداث ایستگاه ترافیکی شهرستان بوینور در میدان شهید (مرکز مرکز بوینورد) اشاره کرد و گفت: با توجه به خدمات امنیتی و انتظامی ارائه شده توسط این ایستگاه در هسته مرکزی بوینورد. شهر 24 ساعته «روزی که به مشتریان ارائه می شود، لازم است ساختار این ایستگاه در دو طبقه به روز شود.

سرهنگ خندانی مقدم افزود: مشابه این عملیات در مراکز سایر استان ها نیز انجام شده و نیاز است این طرح در شهرستان بوینورد نیز اجرایی شود.

وی درخواست کرد: شهرداری بوینورد و شورای شهرداری در این خصوص به توافق برسند تا این بازسازی ساختاری انجام شود.

در همین رابطه جمشید عین بیگی رئیس شورای شهرداری بوینور گفت: وی.

جواد حمیدی شهردار بوینورد نیز در این خصوص گفت: این درخواست را در قالب لایحه به شورای شهر تقدیم می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید