راهکارهایی برای خریداران بسته های اینترنت همراه در اوایل سال 1402

راهکارهایی برای خریداران بسته های اینترنت همراه در اوایل سال 1402

همراه اول و ایرانسل گران ترین بسته اینترنت همراه با اعتبار چهار ماهه بدون مالیات را به قیمت 62000 می فروشند بسته های ماهیانه با این دو اپراتور به صرفه تر است.

بسته اینترنت یک ساله همراه اول و ایرانسل یکی از رایج ترین اصطلاحات خریداران اینترنتی در گوگل است، اما اپراتورها از سال گذشته فروش آن را متوقف کردند. هم اکنون بلند مدت ترین بسته اینترنت همراه توسط همراه اول و ایرانسل با اعتبار چهار ماهه، حجم 15 گیگابایت و قیمت 62 هزار تومان به فروش می رسد. این قیمت بدون مالیات است و هنگام خرید چیزی 10% به قیمت نهایی اضافه می شود. خریداران بسته های اینترنت همراه به جز بسته های چهار ماهه و دو ماهه که به صورت بسته های بلندمدت به فروش می رسند، امکان خرید بسته های ماهانه و کوتاه مدت مانند یک روزه و هفت روزه را دارند. بسته ها و محاسبات بالا نشان می دهد که خرید آنها می تواند به صرفه تر از بسته های بلند مدت باشد

قیمت بسته اینترنت همراه اول

به گزارش فرارو، گران ترین بسته اینترنت همراه اول، بسته اینترنت 4 ماهه با قیمت 62 هزار تومان است که با اضافه شدن 10 درصد مالیات قیمت آن به 67 هزار و تقریبا 600 تومان می رسد. 15 گیگابایت این بسته برای افرادی که اینستاگرام را دوست ندارند و ویدیوها را تماشا می کنند قابل قبول است، اما یک کاربر معمولی احتمالاً پس از دو هفته مجبور به خرید یک بسته 15 گیگابایتی دیگر خواهد شد. با ضرب و تقسیم به قیمت هر گیگ این پکیج به چهار هزار تومان می رسیم. بسته دو ماهه که دومین گزینه برای بسته های بلند مدت اینترنت همراه است، پس از کسر مالیات 46 هزار تومان به فروش می رسد و می توان قیمت هر کنسرت را حدود 3800 تومان تخمین زد.

خرید بسته اینترنت یک ماهه با همراه اول به هفت روش مختلف امکان پذیر است. ارزان ترین بسته ماهانه همراه اول تنها یک گیگابایت است و همراه اول 100 مگابایت به این بسته هدیه می دهد که 10400 تومان به فروش می رسد. بسته 2 گیگابایتی با اینکه دو برابر حجم دارد، 13900 تومان قیمت دارد و حجم هدیه به 200 مگابایت می رسد. بسته های 30 روزه سه، چهار، پنج و هفت گیگابایتی در سایت همراه اول قابل مشاهده است که قیمت آن برای بسته های سه گیگابایتی از 19 هزار تومان شروع و برای بسته های هفت گیگابایتی به 28 هزار و 200 تومان می رسد. بسته 30 روزه 12 گیگابایتی همراه اول که فقط از ساعت 6 صبح تا 12 شب قابل استفاده است، 10 هزار تومان به فروش می رسد.

بسته کوتاه مدت مسافر اول شامل بسته های یک روزه و هفت روزه می باشد. احتمالا خریداران این بسته ها کسانی هستند که از اینترنت خانگی استفاده می کنند و گاهی نیاز به خرید یک بسته کوتاه مدت دارند. در بین بسته های هفتگی، گران ترین بسته به قیمت 19500 تومان و با حجم شش گیگ به فروش می رسد. گزینه بدی نیست زیرا اگر از منظر اقتصادی به ماجرا نگاه کنیم، قیمت هر کنسرت این پکیج سه هزار و 250 تومان محاسبه می شود و به این ترتیب خرید آن حداقل به صرفه تر از بسته بلند مدت چهار ماهه است و دو ماه. بسته هفتگی 200 مگابایتی ارزان ترین بسته هفت روزه در اپراتور همراه اول است و به قیمت 4400 تومان بدون مالیات به فروش می رسد و حجم 200 مگابایتی آن با بازکردن چندین تب و عکس جدید تکمیل می شود. گران ترین بسته های یک روزه را می توان با همراه اول به قیمت 9900 تومان با حجم 3 گیگابایت خریداری کرد. بسته روزانه 60 مگابایتی ارزان ترین بسته روزانه موبایل اول محسوب می شود و بدون مالیات 1600 تومان قیمت دارد.

قیمت بسته اینترنت ایرانسل

بسته های اینترنت ایرانسل تقریبا با همان فرمول های موبایل اول به فروش می رسد. به عنوان مثال گران ترین بسته اینترنت همراه در اپراتور ایرانسل مانند همراه اول با اعتبار چهار ماهه، 15 گیگابایت و 62 هزار تومان (بدون مالیات) به فروش می رسد. بسته بلندمدت دوم این اپراتور دارای حجم 10 گیگابایت و مدت زمان استفاده دو ماهه است و قیمت آن به 36 هزار تومان می رسد. مقایسه بسته دو ماهه 10 گیگابایتی ایرانسل با بسته 15 گیگابایتی دو ماهه اول نشان می دهد که قیمت هر گیگ بسته دو ماهه ایرانسل 3600 تومان است و قیمت هر گیگ بسته دو ماهه همراه اول حدود سه است. هزار تومان پس از بسته های چهار ماهه و دو ماهه، بسته های یک ماهه و کوتاه مدت در اختیار کاربران اپراتور ایرانسل قرار می گیرد.

بسته اینترنت یک ماهه ایرانسل به ۹ روش مختلف به فروش می رسد. ایرانسل برای گران ترین بسته اینترنت یک ماهه 28 هزار و 200 تومان از مشتریانش می گیرد و در ازای آن هزینه هفت گیگابایت به آنها می دهد. یعنی می توانیم قیمت هر گیگ این بسته را حدود چهار هزار تومان محاسبه کنیم که نسبت به بسته ماهیانه با حجم پنج کنسرت و قیمت 23 هزار و 600 تومان به صرفه تر است. بسته های یک، دو، سه و چهار گیگابایتی ایرانسل به ترتیب 10500 تومان، 14000 تومان، 19000 و 21000 تومان به فروش می رسد. در این محیط سه بسته برای مشترکینی که در زمان های مشخصی از اینترنت استفاده می کنند در نظر گرفته شده است. بسته های 7 گیگابایتی و 10 گیگابایتی یک ماهه از ساعت 6 صبح تا 12 ظهر فعال هستند و به ترتیب 7500 تومان و 9000 تومان به فروش می رسند و بسته 30 گیگابایتی 9000 تومان و قابل استفاده از ساعت 14 الی 19 می باشد. :00:00 صبح

بسته کوتاه مدت ایرانسل علاوه بر بسته های یک روزه و هفت روزه ارائه شده توسط حامل اول، شامل بسته 15 روزه نیز می شود. در بین 6 بسته ای که ایرانسل به عنوان بسته 15 روزه موبایل به فروش می رساند، برای بسته پنج گیگابایتی رقم 18500 تومان است و قیمت هر کنسرت باید 3700 تومان محاسبه شود. با توجه به این موضوع، خرید یک بسته مشابه هزینه کمتری نسبت به بسته چهار ماهه با همان حجم دارد. در بین بسته های کوتاه مدت ایرانسل، امکان خرید بسته های هفت روزه، سه روزه و یک روزه وجود دارد.

گران ترین بسته هفت روزه ایرانسل در بین 10 گزینه موجود در اختیار خریداران، بسته پنج گیگابایتی گران به فروش می رسد و 18 هزار تومان قیمت دارد. بسته هفت روزه 200 مگابایتی ارزان ترین بسته هفتگی محسوب می شود. بسته سه روزه 2.5 گیگابایتی به قیمت 11 هزار تومان و بسته روزانه 2.5 گیگابایتی به قیمت 9 هزار و 400 تومان گران ترین بسته های اینترنت سه روزه و یک روزه ایرانسل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید