تخلف همراه اول و ایرانسل در حذف بسته های اینترنت شبانه

تخلف همراه اول و ایرانسل در حذف بسته های اینترنت شبانه

دیروز اپراتورهای تلفن همراه قیمت بسته های اینترنت خود را به روز کردند و در این بین بسته شبانه را حذف کردند. اما وزارت ارتباطات می گوید اپراتورها حق حذف بسته را ندارند و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

با اعلام رسمی سازمان تنظیم مقررات مبنی بر افزایش تعرفه بسته های اینترنت، موجی از پیام ها در شبکه های اجتماعی آغاز شد. یکی از مهمترین اعتراضات لغو بسته های شبانه بود. بررسی ها نشان می دهد که همراه اول و ایرانسل برخی از بسته ها از جمله بسته شبانه را حذف کرده اند.

البته این اپراتورها مدعی هستند که در حال به روز رسانی تعرفه های جدید هستند و در کمترین زمان ممکن همه بسته های اینترنت به حالت قبل باز می گردند و با تعرفه های جدید عرضه می شوند اما برخی شایعات حاکی از آن است که اپراتورها قصد ندارند شب را برگردانند. بسته ها

در همین راستا امروز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان متولی نظارت بر کار اپراتورها با انتشار متنی در تحریریه تاکید می کند: حذف بسته موجودی و حداکثر افزایش قیمت مجاز نیست. این بسته ها حدود 30 درصد است.” اپراتورها باید بلافاصله قبل و بعد از به روز رسانی بسته ها، جدول مقایسه قیمت ها را اطلاع دهند.

پس از انتشار این پیام، ساعتی بعد اپراتورهای همراه اول و ایرانسل جدول مقایسه قیمت قبل و بعد از به‌روزرسانی بسته‌های خود را منتشر کردند، اما همچنان برخی از بسته‌ها از این فهرست حذف شدند.

این امر باعث شد تا امیر لایوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات، پیام جدیدی را در ساعات پایانی روز جمعه به اپراتورها ارسال کند و تاکید کند که در صورت تخلف با آنها برخورد خواهد شد. در این پیام آمده است: هیچ یک از بسته هایی که تا دیروز در دسترس کاربران بود حذف نشوند و قیمت آن بیش از 34 درصد افزایش نمی یابد.

لاجوردی تاکید می کند: با اپراتورهایی که این دو اصل را زیر پا بگذارند برخورد قانونی می شود.

در حالی که کمتر از 24 ساعت از اعلام رسمی تغییر تعرفه بسته اینترنت می گذرد، باید دید این اپراتورها بسته های بلند مدت و شبانه را بر اساس مصوبه قانونی به لیست خود اضافه خواهند کرد یا خیر؟ و بر اساس بیانیه رسمی رگولاتوری، در صورت عدم دسترسی مجدد این بسته ها به کاربران، این نهاد نظارتی چگونه با اپراتورهای متخلف برخورد خواهد کرد.