قراردادهای شگفت انگیز کادرفنی فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی

قراردادهای شگفت انگیز کادرفنی فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی

با افشای دستمزد دو تیم بزرگ پایتخت و افشای قراردادهای 42 میلیارد تنی، فوتبالدوستان ایرانی اکنون در این فکر هستند که آیا کادر فنی هر دو تیم با وجود دریافت این مبلغ قابل توجه، دانش فنی لازم را دارند یا خیر. این مبلغ صرفا بر اساس احساسات کاذب و تصمیمات شخصی مدیران هر دو باشگاه است؟

با توجه به سطح کیفی دیدارهای دو تیم در رقابت های لیگ برتر، معتقدیم استقلال و پرسپولیس با وجود اینکه در رده های اول و دوم قرار دارند، فوتبال باکیفیتی ارائه نمی کنند و تنها کادرفنی هر دو تیم در مسیر نتیجه گرایی گام برداشته اند. سبک نتیجه گیری در فوتبال دنیا زیاد طرفدار ندارد اما از نظر اقتصادی امتیاز جمع می کنند تا بتوانند در پایان مسابقات قهرمانی را کسب کنند.

حال نکته کلیدی این است که برای تعیین دستمزد مربیان این دو تیم چه مدل و فرمولی در نظر گرفته شده که چنین مبالغ سنگینی برای دستمزد آنها لحاظ می شود؟ در حال حاضر کادرفنی پرسپولیس حدود 29 میلیارد تومان و کادر فنی استقلال حدود 13 میلیارد تومان دستمزد دریافت می کنند که در نوع خود جای تعجب دارد و کمتر باشگاهی قادر به پرداخت چنین مبالغی به عنوان دستمزد است مگر اینکه برخی باشگاه های صنعتی که حمایت مالی بی پایانی داشته باشند تا بتوانند چنین مبالغی را پرداخت کنند، در غیر این صورت اکثر باشگاه های حاضر در مسابقات قادر به پرداخت چنین مبالغی نخواهند بود.

در نظر گرفتن چنین هزینه هایی انتظار هواداران هر دو باشگاه را برای تماشای این فوتبال زیبا و ایده آل با دریافت این رقم بالا می برد، اما نه تنها تولید قابل توجهی در کار نیست، بلکه حواشی پر رنگتر از متن تا فاش شدن این واقعیت است. لازم به ذکر است که مدل قیمت گذاری دستمزد مربیان و کادرفنی این دو باشگاه صرفا بر اساس سلیقه و نظر شخصی مدیرعامل باشگاه بوده و سازوکار منطقی و ایده آلی بین آنها وجود ندارد.

حال در شرایطی که سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس عرضه می شود، این سوال برای منتقدان مطرح است که آیا این رویه اشتباه همچنان در نحوه اداره دو باشگاه وجود خواهد داشت یا حقوق هر دو باشگاه. بر اساس استانداردهای بین المللی تعیین خواهد شد.

این گونه رسوایی ها نه تنها مورد بی مهری مردم و هواداران این دو باشگاه است، بلکه باید به صراحت اعلام شود که مربیان این دو باشگاه بر اساس کدام رزومه و رزومه مربیگری خواهان دریافت چنین مبالغ هنگفتی هستند و آیا به چنین مبالغی نیاز است یا خیر. برای این مدل فوتبال باید در فرآیند پرداخت یا بازنگری شود.

از سوی دیگر این سوال مطرح می شود که با توجه به مشکلات مالی این دو باشگاه، باید مبالغ سنگینی به عنوان دستمزد کادر فنی تعیین شود، در حالی که نیمی از این مبالغ از سوی استقلال می تواند مربیان مطرح اروپایی را به خدمت بگیرد. و باشگاه های پرسپولیس وارداتی!

دیدگاهتان را بنویسید