قسط وام 7 میلیون تنی مستمری بگیران چقدر است؟

قسط وام 7 میلیون تنی مستمری بگیران چقدر است؟

روز نو: رئیس کانون بازنشستگان گفت: بازپرداخت وام 7 میلیون تنی 3 سال طول می کشد و سهم آن حدود 310 هزار تن خواهد بود.

علی دهگان کیا رئیس کانون بازنشستگان در خصوص آخرین بدهی 89 میلیارد تومانی به سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال 93 دولت 32 میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار بوده که همه این بدهی ها صرف تامین اجتماعی شده است. بدهی سازمان به بانک دولت قصد دارد بدهی 89 هزار میلیارد تنی خود را برای مدت طولانی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند اما در این بین نیروی انتظامی به بند “د” ماده “6” اشاره می کند. سیاست های کلی اصل 44 که تاکید دارد دولت نمی تواند بدهی های خود را تسویه کند، با پرداخت 89 هزار میلیارد تن تامین اجتماعی مخالف است.

وی افزود: علیرغم مقاومت مجلس، اما سازمان تامین اجتماعی در نامه ای به رئیس مجلس خواستار تمدید درخواست سازمان تامین اجتماعی شد و کلیباف معاون اجرایی کلیباف دستور این نامه را صادر کرد که مبلغ 89 هزار تومان پرداخت شد. تن ها بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی نیاز به بازنگری دارد اما این پرونده به تازگی بازگشایی شده و حتی تا پایان امسال نیز بعید است به نتیجه برسد.

مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر است؟
دهقان کیا در ادامه در پاسخ به این سوال که چه کسانی واجد شرایط دریافت وام بازنشستگی هستند. وی گفت: سازمان تامین اجتماعی برای 400 تا 500 هزار مستمری بگیر 7 میلیون تن وام در نظر گرفته است که 2600 میلیارد تن برای بازپرداخت این وام در نظر گرفته شده است و تاکنون دو مرحله بازپرداخت این وام انجام شده است. 28 هزار نفر توانسته اند وام بگیرند که دو فاز دیگر به زودی تکمیل می شود و بازنشستگان می توانند از طریق ثبت نام اینترنتی وام خود را دریافت کنند.

وی در ادامه به این سوال که چگونه بازپرداخت این وام انجام می شود، گفت: وی گفت: بازپرداخت این وام 3 ساله و اقساط آن حدود 310 هزار تن خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید