کاهش 3 میلیون تنی جدول مستمری بگیران/ قدرت خرید “غذا” نیز یک میلیون کاهش یافت.

کاهش 3 میلیون تنی توده بازنشستگی / قدرت خرید

روز جدید : رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران به موضوع تعیین حقوق سال آینده اشاره و تاکید کرد: هزینه خانوار باید متناسب با تورم و سبد واقعی تعیین شود نه بر اساس تورم. گفت: و 950 هزار تومان کاهش داشته است.

علی دهنکیا در واکنش به شایعه خصوصی سازی و واگذاری بانک رفاه گفت: حدود سال های 95 و 96 شعار «بانک رفاه، بانک همه» نوشته شد و اعتراض کردیم که بانک رفاه همه نیست و متعلق به بیمه شدگان است. . 97.2 درصد سهام بانک اجتماعی متعلق به بیمه شدگان است و مدیر عامل بانک اجتماعی از سوی مدیرعامل تامین اجتماعی معرفی و حکم وی از سوی وزیر اقتصاد صادر می شود.

وی افزود: در گذشته سه بنگاه اقتصادی در تامین اجتماعی شستا، بانک اجتماعی و مسکن داشتیم. این سه شرکت پشتوانه ای بودند که اگر زمانی در پرداخت حقوق یا هزینه های درمانی دچار مشکل شویم، کسری اعتبار از درآمد این سه محل تامین می شود. متأسفانه در زمان وزارت شریعتمداری شستا از ما جدا شد و توسط وزیر رفاه مدیریت شد، در حالی که تاکید داریم سرمایه شستا و بانک رفاه متعلق به بیمه شدگان است و باید در تامین اجتماعی بماند.

درخواست حذف بانک اجتماعی از شمول اصلاحیه قانون اجرای سیاست های کلی، ماده.

اگر قرار باشد سهام بانک رفاه به بورس منتقل شود، تامین اجتماعی هر ماه برای تامین حقوق با مشکل مواجه می شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران گفت: متاسفانه دولت قبل به دنبال واگذاری بانک رفاه کارگران بود در حالی که این بانک روزی بیمه شدگان را نجات داده است. سیاست های کلی اصل 44 در شرف تکمیل است، لطفاً بانک اجتماعی را از شمول این قانون مستثنی کنید. همچنین نامه هایی به رهبری، رؤسای جمهور، قوه قضائیه و مجلس نوشتیم و تاکید کردیم که اگر در مقطعی باید سهام بانک اجتماعی به بورس منتقل شود، تامین اجتماعی هر ماه برای تامین حقوق با مشکل مواجه می شود.

دهقانوکیا افزود: تامین اجتماعی ماهیانه حدود 5 هزار میلیارد تن کسری دارد که از طریق بانک رفاه تامین می شود. به همین دلیل ما حساس هستیم که بانک اجتماعی باید در تامین اجتماعی بماند.

وی همچنین در خصوص موارد مطرح شده در هفته های اخیر در خصوص امکان بازپرداخت سهام واگذار شده توسط دولت به سازمان تامین اجتماعی، تهاتر مطالبات بیمه ای این سازمان توسط دولت و همچنین اجرای طرح تعدیل بازنشستگی انجام شده در با تصویب قانون بودجه سال 1400، 89 هزار میلیارد تن بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی برای اصلاح در نظر گرفته شد. تاکنون پس از گذشت هشت ماه از سال، دولت هنوز به سازمان تامین اجتماعی پولی نداده است و ما بدهی زیادی به بانک اجتماعی داریم. انتظار داریم دولت و مجلس این هزینه ها را تامین کنند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران افزود: اکنون کمیسیون نیروی انتظامی مجلس این موضوع را مطرح کرده است که بر اساس بند 4 (6) اصل 44 قانون اساسی، دولت نمی تواند بدهی های خود را تسویه کند. سال 93. بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف به تسویه بدهی خود به تامین اجتماعی است که تاکنون محقق نشده است. اگر این 89 هزار میلیارد تن به تامین اجتماعی پرداخت نشود، اجرای مناسب سازی با مشکل مواجه می شود.

قدرت خرید مستمری بگیران بخش تامین مواد غذایی یک میلیون و 72 هزار تن کاهش یافته است

دهگان کیا همچنین به موضوع تعیین دستمزد سال آینده اشاره کرد و تاکید کرد: هزینه خانوار باید متناسب با تورم و سبد واقعی تعیین شود نه بر اساس تورم، گفت: محو شود. این عددی است که در پایان ماه اوت به آن رسیدیم. تورم افزایش یافته و قدرت خرید بازنشستگان در بخش تامین مواد غذایی تنها یک میلیون و ۷۲ هزار تن کاهش یافته است. هزینه غذا حدود 36.6 از کل حقوق است. اگر همین میزان تورم را در سایر بخش‌ها مانند مسکن، درمان و حمل‌ونقل در نظر بگیریم، جدول ما 2 میلیون و 950 هزار تن کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: حداقل انتظارات ما این است که حداقل در سال آینده تفاوتی بین حداقل دستمزد و سقف دستمزد وجود نداشته باشد. شورای عالی کار باید یکی دو بار برای تعیین دستمزد تشکیل جلسه می داد. از دبیرخانه و شورای عالی می خواهیم که جلساتی تشکیل دهند و نرخ رشد دستمزدها را با توجه به تورم واقعی و سبد واقعی هزینه خانوار تعیین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید