قلب باشگاه استقلال در دستان آرش است

برهانی مسئولیتی را در باشگاه استقلال بر عهده گرفت که در سال های استقلال چندان جدی گرفته نشد. نه اینکه در این سال ها هیچ کاری برای تیم های اصلی یا آکادمی استقلال انجام نشده باشد، اینطور نیست. اکنون می توان ده ها نام را تربیت کرد که از تیم های بزرگ به تیم های بزرگسالان منتقل شده اند و حتی به جمع لژیونرها پیوسته اند.

در واقع آنچه در سال های اخیر اتفاق افتاده مجموعه ای از اقدامات نه چندان حرفه ای و مطابق با استانداردهای روز دنیا است، اما اگر آکادمی باشگاه استقلال بر اساس یک برنامه مدیریت منظم با مربیان مجرب و توان اقتصادی مناسب به کار خود ادامه دهد. , شک این نیست که نتیجه محصولات تیم های اصلی استقلال خیلی مشهودتر باشد.

در واقع از آرش برهانی که در دوران حرفه ای خود فوتبالیست خوبی بوده و تاثیرگذاری تیم های بزرگ را درک می کند، انتظار می رود در این راه گام بردارد و برنامه جامعی را تدوین کند که آینده استقلال را تضمین کند و اجازه حرکت به زیردستان را ندهد. و در مورد آینده دقیق نباشید.

زمانی که صمد مرفاوی در تیم های اصلی استقلال یا مرحوم رضا احدی کار می کرد بازیکنان بزرگی به باشگاه استقلال منتقل شدند که از همان دوران کودکی توانستند در تیم بزرگسالان بدرخشند. دلیل موفقیت این مربیان در دوران فعالیت در تیم های اصلی استقلال، عشق و علاقه زیاد آنها به این باشگاه بود وگرنه دستمزد آنچنانی از استقلالی ها دریافت نمی کردند و حتی شرایط عالی هم نداشتند.

برهانی نیز از همین عامل بهره می برد و می توان آن را یکی از هواداران همیشگی باشگاه استقلال دانست. این در واقع اولین گام برای موفقیت است که مدیر جدید آکادمی باشگاه استقلال از آن برخوردار است، اما آنچه به عملکرد آرش درخشش و رنگ خاصی می بخشد، در دسترس بودن نمودار ثابت و بودجه کافی است. این رقم به یاد ماندنی به استقلال کمک کرد و از این رو حضور آرش در تیم های اصلی صرفا به عنوان یک انتقال رفاقتی تعبیر نمی شود و برهانی می تواند باری را از دوش استقلال بردارد و منشأ خدمتی برای آینده این باشگاه شود.

بدون شک اگر مدیرعامل باشگاه برهانی استقلال و همکارانش در آکادمی از مزایای بالقوه پرورش بازیکنان مستعد به اشتراک بگذارند، بدون شک انگیزه آنها بیشتر می شود و استقلال به سمت سازندگی بیشتر در این عرصه خواهد رفت.

در واقع نام باشگاه استقلال به قدری بزرگ است که توانایی ساخت بازیکنان بزرگسال زیادی را در فوتبال ایران دارد. این نامه ها را ببینید: مهدی پاشازاده، پیروز قربانی، امیرحسین صادقی، وحید طالبلو، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، بهشاد یاورزاده، خسرو حیدری، یعقوب کریمی، امید نورافکن، محسن سید کرمینی، و بسیاری دیگر. آنها با فوتبال ایران آشنا بودند و در رتبه های بالاتری قرار گرفتند.

استقلال این ظرفیت را دارد که تعداد بازیکنان بیشتری برای تیم ملی ایران ایجاد کند که باید با توجه ویژه به آکادمی به این مهم دست پیدا کند. با این حال مایه دلگرمی است که این بار یک چهره محبوب ریاست این کمیته را بر عهده خواهد داشت که دامنه انتظارات را حتی از شماره 9 سابق استقلال هم فراتر خواهد برد.

دیدگاهتان را بنویسید