قلم قرمز ساپینتو روی ستاره استقلال در آستانه دربی

قلم قرمز ساپینتو روی ستاره استقلال در آستانه دربی

این روزها تیم فوتبال استقلال خود را برای دربی دوازدهمین لیگ برتر مقابل پرسپولیس آماده می کند. آبی پوشان در تعطیلات لیگ برتر چند بازی دوستانه مقابل هوادر، نفت مسجد سلیمان و ملوان انزلی برگزار کردند.

عملکرد بازیکنان در آخرین دیدار تدارکاتی مقابل ملوان، ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی استقلال را امیدوار کرد اما هدف این بود که بازیکنانی که در این فصل کمتر برای این تیم بازی کرده اند، آماده شوند. همین مشکل کار ساپینتو را برای انتخاب 11 بازیکن اصلی دربی سخت کرد. البته مربیان بر اساس تمرینات منتهی به مسابقه ترکیب خود را انتخاب می کنند اما رقابت جالبی در خطوط مختلف در استقلال وجود دارد که انتخاب نفرات نهایی را سخت می کند.

در خط دفاعی عارف گلامی و رافائل داسیلوا در اکثر دیدارها به عنوان زوج دفاعی بازی کردند. به این دو باید سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند را هم اضافه کرد که به مرز آمادگی رسیده اند، دو بازیکنی که فصل گذشته قبل از اعزام به خدمت سربازی از بازیکنان کلیدی استقلال محسوب می شدند. در خط هافبک هم افرادی مانند روزبه چشمی، مهدی مهدی پور، آرش رضوند، سعید مهری، زبیر نیک نفس، عزیزبک امانوف و … هستند. آنها رقابت جالبی برای حضور در تیم اصلی دارند.

چند بازیکن مدعی بازی در خط حمله استقلال هستند. ارسلان مطهری که در ابتدای فصل از این تیم کنار گذاشته شده بود، توانست نظر ساپینتو را تغییر دهد و حتی در دیدار برای سوپرجام گل قهرمانی آبی پوشان را نیز به ثمر رساند. علاوه بر مطهری باید از محمد محبی، مهدی کایدی، پیمان بابایی و سجاد شهبازادا که مدعی بازی هستند نام برد. امیرعلی صادقی، آبی پوش جوانی که در آستانه اعزام به جام جهانی قطر در تمرینات تیم ملی بزرگسالان حضور داشته است، آنقدر آمادگی جسمانی دارد که شایعه می شود یکی از گزینه های دربی باشد. باید منتظر ماند و دید سرمربی پرتغالی استقلال چه تصمیماتی برای دربی خواهد گرفت.

دربی 99 از ساعت 17:30 روز سه شنبه 8 آذر در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید