قهرمانی جهان هندبال مربیان لیگ برتر هندبال چه گفتند؟

ساعت: 10:10
تاریخ انتشار: 1301/10/22
کد خبر: 1922427

مربیان لیگ برتر هندبال درباره مسابقات جهانی هندبال صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسابقات هندبال قهرمانی جهان شب گذشته با میزبانی سوئد و لهستان آغاز شد. تیم ملی هندبال ایران نیز در این رقابت ها حضور دارد.

تیم ملی هندبال ایران چند ماه پیش با هدایت واسیلین ویوویچ در گروه A جام جهانی با تیم های اسپانیا، مونته نگرو و شیلی قرار گرفت و اولین دیدار تیم های ملی امروز پنجشنبه 31 آذرماه برگزار می شود. ساعت 20:30 در تهران کراکوف به مصاف شیلی می رود.

مربیان لیگ برتر هندبال در آستانه این دیدار از وضعیت تیم ایران صحبت کردند.

ایران توانایی برد مقابل شیلی را دارد

مسعود ظهرابی سرمربی تیم هندبال شهید شمالی کازرون در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون هندبال درباره وضعیت تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات جهانی گفت: با وجود شرایط سخت اقتصادی برگزار کردیم. بازی های تدارکاتی خوبی داشتند و بازیکنان به هماهنگی و عزت نفس دست یافتند.

وی ادامه داد: ملی پوشان چهار بازی تدارکاتی خوبی داشتند، نیمه اول در تمام بازی ها قابل قبول بودند اما در نیمه دوم کمی افت داشتند و فکر می کنم به دلیل فشار تمرینات بدنی این اتفاق افتاد.

وی در خصوص همگروه شدن تیم ملی هندبال ایران در جام جهانی و همگروه شدن با تیم های شیلی، مونته نگرو و اسپانیا گفت: در دیدار مقابل اسپانیا باید واقع بین باشیم، این تیم سابقه دارد. مسابقات قهرمانی اروپا و جهان و به عنوان اولین قدرت هندبال جهان شناخته می شود. بازی سختی مقابل اسپانیا در پیش داریم. سال گذشته یک بازی تدارکاتی مقابل اسپانیا داشتیم که بازیکنان بازی قابل قبولی از خود به نمایش گذاشتند.

ظهرابی افزود: تمامی تیم هایی که در جام جهانی شرکت می کنند آمادگی و شرایط ایده آلی دارند و با تمام توان به این مسابقات خواهند آمد. تیم ملی ایران توانایی پیروزی در دیدار مقابل شیلی را دارد. با توجه به اینکه وسلین وویویچ اهل مونته نگرو است و شناخت کافی از هندبال آنها دارد، شاید بتوانیم مقابل این تیم بجنگیم و نمایش خوبی از خود به نمایش بگذاریم.

هندبال ایران حرفی برای گفتن به دنیا خواهد داشت

کروش غفاری سرمربی تیم هندبال پرواز اصفهان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون هندبال، درباره وضعیت تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات جهانی گفت: فدراسیون هندبال موفق به جذب یک بازیکن خوب شد. ، مربی با تجربه و یکی از بهترین بازیکنان جهان. فکر می کنم وسلین وویویچ در زمانی که تیم ملی را در اختیار داشت، توانست آن را سازماندهی کند. او بازیکنان جوان خوبی را به همراه تیمی با تجربه انتخاب کرد.

وی درباره برگزاری دیدارهای تدارکاتی قبل از جام جهانی گفت: دیدارهای تدارکاتی که قبل از شروع جام جهانی برگزار کردیم بسیار مفید بود و فکر می کنم تیم ملی جهش خوبی داشت.

غفاری افزود: فکر می کنم جدا از بحث صعود در مرحله بعد، در جام جهانی نتایج خوبی کسب کنیم و هندبال ایران در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد. بازی های سختی در پیش داریم اما فکر می کنم می توانیم شیلی را شکست دهیم. تیم ملی هندبال ایران نسبت به دوره های قبل که در بازی های آسیایی و جهانی حضور داشت نتایج بهتر و قابل قبولی کسب کرد.

وی افزود: این تیم باتجربه است و مربی بسیار خوبی دارد. فدراسیون در حد توان از تیم ملی حمایت می کند و بستر مادی لازم را برای آنها فراهم می کند.

سرمربی تیم هندبال هوانوردی هوانوردی اصفهان با بیان اینکه برگزاری بازی های دوستانه خوب تاثیر بیشتری نسبت به تمرین دارد، به ویژه اینکه با 4 تیم خوب بازی کردیم، افزود: در اولین بازی مسابقات چهارجانبه بازی خوبی مقابل لهستان انجام دادیم. و با 5 امتیاز مسابقه را واگذار کرد. مقابل مراکش که تیم سوم آفریقاست هم بازی خوبی انجام دادیم.

وی ادامه داد: استاندارد ما در بازی با کره جنوبی مشخص شد زیرا کره یک تیم آسیایی و یکی از بهترین تیم های جهان است. این مسابقات قطعا روند آماده سازی تیم ملی را تحت تاثیر قرار داد و انشاالله تیم ملی نتایج خوبی کسب کند. برای تیم ملی هندبال ایران در مسابقات جهانی آرزوی موفقیت دارم.

سرمربی تیم هندبال شهید شمالی کازرون ادامه داد: سرعت تیم ملی ایران خوب است، امیدوارم بازیکنان تا پایان مسابقات سالم باشند و مصدومی نداشته باشیم.

ما می توانیم شیلی را شکست دهیم

محمدرضا رجبی سرمربی تیم هندبال نخلستان دشستان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون هندبال درباره وضعیت تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات جهانی گفت: رقابت های جهانی سخت است و بهترین های جهان و تیم های منتخب از هر قاره گرد هم می آیند.

وی با اشاره به همگروه شدن تیم ملی هندبال ایران در مسابقات جهانی و همگروهی با تیم های شیلی، مونته نگرو و اسپانیا گفت: اسپانیا و مونته نگرو از اروپا به مسابقات جهانی آمدند و برای ایران کمی سخت است. برای رویارویی با این تیم ها چون این تیم ها در بالاترین سطح هندبال دنیا بازی می کنند و بازیکنان این تیم ها در لیگ های معتبر دنیا کار می کنند.

رجبی افزود: اسپانیا و مونته نگرو سبک های مشابهی دارند و بازی مقابل این دو تیم بسیار سخت است. بازیکنان آنها از نظر فنی و تاکتیکی متفاوت هستند. شیلی هم یکی از تیم های خوب قاره آمریکاست. با توجه به اینکه تیم هایی مانند برزیل و آرژانتین در سال های اخیر پیشرفت زیادی در هندبال داشته اند و در مسابقات مختلف شاهد نمایش خوبی از آنها بوده ایم، شیلی نیز در این قاره به مصاف این تیم ها می رود. بدیهی است که سطح بازی شیلی نسبت به تورنمنت های قبلی بهتر شده است.

ملی پوش اسبق هندبال ایران اضافه کرد: دیدار مقابل شیلی سخت خواهد بود اما در مسابقات سال 2015 به مصاف تیم شیلی رفتیم و توانستیم آنها را شکست دهیم. در حال حاضر، چون چیز زیادی در مورد شیلی نمی دانم، نمی توانم در مورد آن صحبت کنم. اما فکر می کنم می توانیم این تیم را شکست دهیم.

سرمربی تیم هندبال نخلستان دشستان اذعان داشت: اسپانیا تیم بسیار باتجربه ای دارد، بازیکنان قدرتمندی در آن حضور دارند و سیستم هندبال را بسیار خوب بازی می کنند. بازی با اسپانیا بسیار سخت خواهد بود. اسپانیا قطعاً در این تورنمنت ضربه ای روی سکو خواهد داشت. بازی مقابل این تیم ها تجربه خوبی برای ایران خواهد بود اما نباید انتظار کسب امتیاز برابر این تیم ها را داشت.

آنها نباید در آخرین لحظه عجولانه عمل کنند

مجید رحیمی زاده سرمربی تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون هندبال درباره وضعیت تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات جهانی گفت: تیم ملی ایران در بازی های تدارکاتی، بعد از مسابقات سال گذشته که موفق به کسب سهمیه جهانی شد، آزمون جدی بود. به بازیکنان انسجام و خودباوری داده شده است تا برای هر بازی مهم سخت کار کنند و اگر می خواهند در جام جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند، باید سخت کار کنند.

وی ادامه داد: مربی، بازیکن و امکانات خوب بخشی از این سفر است، اما بسیار مهم است که بازیکن به این ذهنیت وارد شود که باید برای چیزی که می‌خواهد تلاش کند. خیلی خوب در این زمینه

رحیمی زاده افزود: در 15 دقیقه نیمه دوم دیدارهای تدارکاتی نتوانستند از توپ های خود نتیجه ای بگیرند، چیزی که در تیم های ملی ایرلند به وفور دیده می شود و تا آخرین لحظات عجولانه عمل کردند. . امیدوارم این دیدارهای دوستانه موثر بوده باشد. تیم ایران در هر بازی بهتر از بازی قبل به نظر می رسید. با توجه به نتایجی که به دست آوردند می توان گفت که روند افزایشی داشته اند. این نشان می دهد که یک روش درست فکر کردن در پشت آن وجود دارد.

وی افزود: اگر آنها بتوانند فرم تیم را در لحظات پایین بازی حفظ کنند، شاید در گروه خود در جام جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند. هندبال ایران آنقدر پیشرفت کرده که هیچ چیز غیر ممکن نیست. اگر در دقایق پایانی بازی عجله نکنند، مربیان و بازیکنان بازی را مدیریت کنند و تمرکز بیشتری داشته باشند، فکر می کنم می توانیم شیلی و حتی مونته نگرو را شکست دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید