قهرمانی والیبال باشگاه های آسیا هر آنچه می خواهید در مورد جام بیست و دوم بدانید. جنگ جهانی ستارگان در تهران


ساعت: 12:46
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837196

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا از 25 اردیبهشت ماه آغاز می شود و تیم های شرکت کننده در این رقابت ها به مدت 7 روز در تهران با ستارگان مطرح والیبال جهان به رقابت می پردازند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا 2022 از 24 تا 30 اردیبهشت ماه با میزبانی هشت تیم ایران در تهران و سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار می شود.
تیم های شرکت کننده در این رقابت ها بهترین و سرشناس ترین بازیکنان جهان را برای قهرمانی در جام بیست و دوم جذب کردند و همین امر جذابیت بازی های تهران را دو چندان کرد.
اولین دوره این مسابقات در سال 1999 در چین برگزار شد و به استثنای سال های 2004 و 2020 که این مسابقات به دلیل شیوع بیماری سارس و کووید برگزار نشد، مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در سال های دیگر برگزار می شود.
بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا از 24 اردیبهشت ماه در تهران آغاز می شود تا والیبال ایران برای چهارمین بار میزبان این مسابقات خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در سال 1381 میزبانی این مسابقات را بر عهده داشت و در سال های 1383 و 1392 نیز ایران میزبان این مسابقات بود.
تیم های شهداب یزد به عنوان قهرمان لیگ برتر 1400 و پیکان تهران به عنوان میزبان نمایندگان ایران در این رقابت ها هستند. شهدا برای اولین بار در این مسابقات حضور پیدا می کنند اما پیکان سابقه طولانی در این مسابقات دارد.

** جنگ ستارگان در تهران
تیم های شرکت کننده در مسابقات قهرمانی مردان باشگاه های آسیا به مدت 7 روز در تهران با ستارگان مطرح والیبال جهان به رقابت می پردازند.
باشگاه والیبال پیکان به عنوان پرافتخارترین تیم آسیا با تیمی قدرتمند در مسابقات جام باشگاه های قاره کهن شرکت می کند تا حضوری قدرتمند داشته باشد.
باشگاه پیکان رسما اعلام کرد که اروین انگاپت، نیمیر عبدالعزیز، سعید معروف و سید محمد موسوی این تیم را در جام باشگاه های آسیا همراهی می کنند.
به گفته وی نیمیر عبدالعزیز ستاره تیم ملی هلند و اروین انگاپت بازیکن ارزشمند تیم ملی فرانسه که هر دو از اعضای باشگاه مودنا ایتالیا هستند به پیکان پیوستند.
سعید معروف و سید محمد موسوی دو ستاره سابق تیم ملی ایران که در سال های اخیر عناوین مختلف جهانی را به دست آورده اند هم تیمی پیکان در رقابت های آسیایی خواهند بود.
همچنین با اعلام باشگاه مقاومت شهداب یزد، جان گوردون پرین با عقد قراردادی رسمی برای حضور در جام باشگاه های آسیا برای پیوستن به تیم والیبال مقاومت شهداب یزد، قدرت و ستاره تیم ملی کانادا و لوکوموتیو نووسیبیرسک روسیه را به دست آورد.
لیست اولیه تیم های شرکت کننده در این رقابت ها نشان می دهد که سایر تیم های شرکت کننده نیز با بازیکنان ممتاز در این مسابقات شرکت خواهند کرد. دیمیتری موزرسکی بازیکن 218 سانتی تیم ملی روسیه که با تیم ژاپنی سانتوری به تهران می آید یکی از این بازیکنان است.

** سوابق غیرقابل دسترس ایران
والیبال ایران با 22 مدال شامل 15 مدال طلا، 4 نقره و 3 برنز پرافتخارترین کشور قاره کهن آسیا در این مسابقات است، رکوردی که حتی در صورت عدم پیروزی نماینده ایران تا سال ها باقی خواهد ماند. یک مدال.
کره جنوبی با دو مدال طلا در رده دوم قرار دارد اما قطر با 11 مدال شامل یک طلا، 6 نقره و 4 برنز دومین کشور پرافتخار است.
پیکان با 7 قهرمانی، 2 نایب قهرمانی و 2 مدال برنز پرافتخارترین باشگاه آسیا در این مسابقات است که امسال نیز به عنوان میزبان در این مسابقات حضور خواهد داشت. پیکان ها که سومین عنوان قهرمانی جهان در کارنامه خود هستند، بین سال های 2006 تا 2011 شش بار پیاپی قهرمان شدند.
نماینده ورامین و بانک سرمایه با 2 قهرمانی و صنم، کاله، خاتم اردکان و فولاد سیرجان با یک قهرمانی نیز از باشگاه های پرافتخار ایران در این رقابت ها هستند. صنم، سایپا و کاله نیز عناوین نایب قهرمانی این مسابقات را دارند.
در برخی سال ها مانند امسال دو نماینده از ایران در این مسابقات حضور داشتند.

** 6 ایرانی در کمیته فنی
کنفدراسیون والیبال آسیا 8 عضو کمیته کنترل قهرمانی باشگاه های مردان آسیا را معرفی کرد که 6 نفر از آنها ایرانی بودند.
لیست اعضا به شرح زیر است:
رئیس کمیته کنترل: امیل جبور (لبنان)
کمیته فنی: محمود افشاردوست (ایران) و امیر تولوکیان (ایران)
کمیته داوری: فرهاد شاهمیری (ایران) و جیراچای (تایلند)
پزشکی: دکتر گلمرضا نوروزی (ایران)
VIS: مرتضی افجه (ایران)
رسانه: مریم حسابی (ایران)

** اجازه حضور دو بازیکن خارجی در زمین مسابقه
کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) به تیم های شرکت کننده در مسابقات قهرمانی باشگاه های والیبال مردان آسیا در سال 2022 اجازه داد از دو بازیکن خارجی در زمین استفاده کنند.
کنفدراسیون والیبال آسیا محدودیتی برای تیم های شرکت کننده در مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا 2022 برای جذب بازیکنان خارجی تعیین نکرده است، اما تیم ها فقط مجاز به استفاده از دو بازیکن خارجی در زمین هستند.
حضور ITC برای دوره 2021-2022 برای بازیکنان تیم خارجی الزامی است.

** گروه بندی و برنامه کامل مسابقات
گروه بندی مرحله مقدماتی بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا به شرح زیر است:

گروه A: ایران (پیکان)، تایلند (راچاسیمی نایل)، عراق (گاز جنوب) و ژاپن (سانتوری سانباردز)
گروه B: ایران (مقاومت شهداب یزد)، قطر (الریان)، قزاقستان (تراز) و عراق (اربیل)

کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) برنامه مرحله گروهی این رقابت ها را به شرح زیر اعلام کرد:

** شنبه 24 اردیبهشت
10 صبح: ژاپن (سانتوری سانباردز) – تایلند (راچاسیمی نیل)
13: قطر (الریان) – قزاقستان (تراز)
16:00 ایران (پیکان) – عراق (گاز جنوب)
19:00: ایران (مقاومت شهداب یزد) – عراق (اربیل)

** یکشنبه 25 اردیبهشت
10 صبح: تایلند (Ratchasimai Nail) – عراق (گاز جنوب)
13:00: قزاقستان (تراز) – عراق (اربیل)
16:00 ژاپن (Santori Sunbirdes) – ایران (پیکان)
19:00 قطر (الریان) – ایران (مقاومت شهداب یزد)

** دوشنبه 26 اردیبهشت
10 صبح: ژاپن (سانتوری سانبرد) – عراق (گاز جنوب)
13:00 عراق (اربیل) – قطر (الریان)
16:00: ایران (پیکان) – تایلند (راچاسیمی نیل)
19:00: ایران (مقاومت شهداب یزد) – قزاقستان (تراز)

روز سه شنبه 27 اردیبهشت تیم های شرکت کننده در این مسابقات استراحت خواهند کرد و در مرحله یک چهارم نهایی (چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه) تیم های اول تا چهارم گروه الف به صورت ضربدری به مصاف تیم های اول تا چهارم گروه ب خواهند رفت. . .

مرحله نیمه نهایی و نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا در سال 2022 روزهای پنجشنبه و جمعه 29 و 30 اردیبهشت پیگیری می شود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید