قهرمان نشو! | روز جدید

قهرمان نشو!

سعید آذری در خصوص برکناری شهاب الدین عزیزی هادم از ریاست فدراسیون فوتبال توسط اعضای هیات رئیسه گفت: نمی خواهم به اتفاقاتی که در انتخابات سال گذشته فدراسیون فوتبال افتاد اشاره کنم. من اولین کسی بودم که در این مورد نظر دادم و مصاحبه های من موجود است. طبق اساسنامه جدید، هیئت رئیسه این اختیار را داشت که رئیس فدراسیون را برکنار کند، اما چیزی که من را شگفت زده می کند یک چیز است.
هیئت را نیز می توان توبیخ کرد

عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال افزود: هیئت رئیسه در سال گذشته حدود 9 جلسه باید برگزار می کرد. سوال من این است که آیا این 9 جلسه برگزار شده است؟ آیا این همه موضوعاتی که در روزهای اخیر رسانه ای شده و این اختلافات در جلسات هیات مدیره مطرح شده است؟ اینکه این موضوع مطرح شد و بعد در هیات مدیره اجرا شد، جایگاه خوب هیات مدیره را نشان نمی دهد و ثابت می کند که هیات مدیره اشراف کافی نداشته است.

وی افزود: بر اساس ماده 37، هیئت حق دارد رئیس فدراسیون را آزاد کند، اما نباید از نظر دور داشت که هیئت در یک سال گذشته چندین جلسه تشکیل داده و آیا کمبودها و مشکلاتی که منجر به برکناری عزیزی هادم شده است یا خیر. جلسات را به او یادآوری کرد. همانقدر که عزیزی هادم مقصر است و قابل توبیخ است، هیئت هم همینطور است. اعضای مجمع فدراسیون فوتبال باید بپرسند هیات رئیسه چند جلسه داشته و نتیجه آن جلسات چه بوده است؟ هیئت باید پاسخگو باشد.

چرا مهرعلی و بهاروند در این دیدار سکوت کردند؟

آذری با بیان اینکه گفته می شود عزیزی هادم به درخواست ها برای تشکیل جلسات توجهی نکرده است، یادآور شد: طبق قانون تجارت، همه دعوت ها برای تشکیل و حضور در جلسات به صورت کتبی است. آیا درخواست کتبی برای تشکیل جلسه هیئت مدیره وجود داشت؟ صرف اینکه بگوییم ما می خواهیم جلساتی تشکیل دهیم دلیل خوبی برای دادگاه نیست. به محض قضاوت در مورد تخلف اداری و مقررات باید به آنها اطلاع داده می شد. مثلا چرا در مورد انتصاب بهاروند و مهرعلی (دو نایب رئیس فدراسیون) سکوت کردند؟

مدیرعامل سابق باشگاه های فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان ادامه داد: نقش هیات مدیره نیز باید مورد توجه قرار گیرد. هیئت نباید به عنوان یک قهرمان نشان داده شود. هیئت باید پاسخ دهد چرا انحراف رخ داده است؟ آیا قبل از انتخابات همان اعضای هیئت مدیره و رئیس فدراسیون در یک تیم نبودند؟ ائتلاف نکردند؟ پس چرا نخواستند جلسه هیئت مدیره برگزار کنند؟ هیئت مدیره باید پاسخگوی مجمع باشد.

من به عزیزی هادم رای ندادم اما او در همه چیز مقصر نیست

آذری با بیان اینکه ریاست فدراسیون فوتبال یک پست استراتژیک و حساس است، گفت: با وجود اینکه خیلی ها می گویند ریاست فدراسیون یک پست عادی است، اما باید بگویم که این یک جایگاه استراتژیک است و هرکسی نمی تواند به وظایف خود عمل کند. بخش کار کنید.”

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: من در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به عزیزی هادم رای ندادم و به او بدهکار نیستم. در انتخابات فدراسیون مدعی بودم عزیزی هادم فرد استانداردی برای سازمان ورزش نیست اما حالا باید تمام کاستی های فوتبالی را در پرونده او وارد کنیم. مثلا اینکه موضوع حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا مربوط به رئیس فدراسیون است صحت ندارد. حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا نتیجه یک سال حکمرانی در فدراسیون فوتبال نیست، بلکه طی یک پروسه 5-6 ساله صورت گرفت که چند مدیر عامل می گویند در هر دو باشگاه حضور دارند.

مجلس ثابت کرد که او دانشمند نیست

عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال تاکید کرد: همه تیم هایی که اکنون به جام جهانی قطر رسیده اند به دنبال برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات تدارکاتی و برپایی اردو هستند اما درگیر انتخاب رئیس و سرپرست هستیم. فدراسیون.” فوتبال باید سازماندهی شود. امیدوارم این جلسه فدراسیون فوتبال که ثابت کرد مطالعه ای نیست، اگر قرار است این بار انتخابات برگزار شود، دست از مصلحت بردارد.

آذری خاطرنشان کرد: مجمع فدراسیون فوتبال یک بار به عزیزی هادم رای داد. نباید فراموش کرد که رئیس فدراسیون توسط مجمع انتخاب می شود، اما 8 نفر از اعضای هیئت رئیسه که به آزادی عزیزی هادم رای دادند باید مجمع را قانع کنند که تصمیم آنها درست است. با این حال نباید فرصت طلایی فوتبال را تا اردیبهشت ماه از دست داد. تیم ملی باید خود را برای دو بازی آخر مقدماتی جام جهانی آماده کند و تیم امید در گروه سختی قرار دارد. کار میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون سخت است. به هر حال امیدوارم این فرصت طلایی برای نسل طلایی فوتبال ما تا جام جهانی از دست نرود و مشکل خاصی پیش نیاید.

هیأت مدیره دعوا نکند و سریع سفره اش را شکاف ندهد

وی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت برگزاری انتخابات برای فدراسیون فوتبال، نامزد ریاست فدراسیون می شود؟ گفت: مدتی است سعی می کنم آرام باشم. من 18 سال در فوتبال بودم و تمام حقایقی که در مورد فوتبال گفتم به حقیقت پیوست. من تنها مدیرعاملی بودم که سعی کردم اساسنامه را تغییر دهم. تنها و محروم ایستادم. چه تهمت هایی مرتکب نشدی؟ گروهی از افراد که دلالان حقوقی بودند سعی کردند شخصیت من را پایین بیاورند، اما هر چیزی که پیش بینی کرده بودم محقق شد. در حال حاضر ترجیح می دهم در مورد آن صحبت نکنم.

عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم در صورت برگزاری انتخابات، این بار اعضای مجمع به کاندیدای واجد شرایط رای دهند و از انتخاب کلیشه ها و آرا دست بردارند. آرا در هتل ها و رستوران ها ریخته می شود و برخی افراد اتحادیه تشکیل می دهند، اما چهار ماه بعد با آن مخالفت می کنند. در هر صورت هیئت مدیره باید به مشکل رسیدگی کند.

آذری در پایان با تاکید بر اینکه فوتبال نیاز به آرامش دارد، گفت: اگر هیئت مدیره علیه عزیزی هادم مستنداتی دارد باید اعلام کند تا سهم هیئت مشخص شود که آیا در این بخش توانمند بوده یا خیر. هیئت مدیره نباید سریع میز خود را از عزیزی هادم جدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید