قوه قضائیه هنوز به شکایت مجلس از روحانی پاسخ نداده است/ پرونده شکایت از سران قوا حل نشده است


ساعت: 16:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887380

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی با اشاره به اینکه قوه قضائیه هنوز به شکایت مجلس از حسن روحانی پاسخ نداده است، گفت: یا باید سازوکار مجلس اصلاح شود یا دادگاه ویژه تشکیل شود. تخلفات سران مقامات

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آخرین وضعیت شکایت مجلس حسن روحانی وی درباره سهل انگاری و انفعال در دوران ریاست ستاد ملی کرونا گفت: متاسفانه پرونده هایی که در رابطه با شکایت مجلس از سران قوا به قوه قضائیه وارد شده است، بی نتیجه مانده است.

وی خاطرنشان کرد: مجلس همچنان منتظر تصمیم قوه قضائیه است شکایات نمایندگان از محمود احمدی نژاد است.وی ادامه داد: در دولت دهم بر اساس ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس، پرونده شکایت از رئیس جمهور وقت را به قوه قضائیه ارجاع دادیم، اما تا به امروز موردی به دست ما نرسیده است. پاسخ قوه قضائیه درست یا غلط بودن گزارش مجلس.

شهریاری با اشاره به اینکه در دولت دوازدهم مجلس به دلیل عملکرد ستاد ملی مقابله با کرونا که ریاست آن را رئیس جمهور بر عهده داشت از حسن روحانی به قوه قضائیه شکایت کرد و گفت: در آن زمان رئیس سازمان قوه قضائیه آقای رئیسی بود، در جلسه ای با ایشان ملاقات کردم، گفتم منتظریم پاسخ شفاف و شفاف به شکایات مجلس در بند ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس بدهید.

نماینده مردم زاهدان با اشاره به اینکه متاسفانه گزارشی از قوه قضائیه در خصوص شکایت نمایندگان از آقای روحانی دریافت نکرده ایم، اظهار داشت: به نظر می رسد اگر در قضایی اگر از سران قوا شکایتی صورت گیرد بدون نتیجه می ماند و این یکی از مشکلاتی است که نمایندگان مردم بارها از تریبون مجلس به آن اشاره کرده اند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه باید سازوکار مناسبی برای این موضوع ایجاد شود، خاطرنشان کرد: یا سازوکار مجلس و آیین نامه داخلی آن تغییر کند تا زمان مجلس و مردم تغییر کند. تا تهیه گزارش تخلفات سران قوا و یا گزارش تخلفات سران قوا در مجلس تهیه و به قوه قضائیه ارسال می شود تا در دادگاه ویژه رسیدگی شود، از نمایندگان تشکیل نمی شود.


ارسال 3 شکایت از حسن روحانی به قوه قضائیه

این در حالی است که سال گذشته نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون 90 مجلس شورای اسلامی طی اظهاراتی گفته بود که 3 پرونده شکایت از حسن روحانی در خصوص استعفای رئیس جمهور سابق به دستگاه قضایی ارجاع شده است، اما اعضا این کمیته هنوز هیچ توضیحی در مورد نتیجه شکایت از رئیس جمهور سابق اعلام نکردند

پیمان فر در این اظهارات گفت: پرونده اول مربوط به بورس، مورد دوم مداخلات ارزی و سومین مورد مربوط به مسکن و خلأهای موجود در این حوزه است که به دستگاه قضایی ارجاع شده است.

این در حالی است که تا امروز نه قوه قضائیه و نه نمایندگان پاسخی به شکایت خود اعلام نکرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید