شکایت مجلس از حسن روحانی به قوه قضائیه ارجاع شد

زمان: 13:29
منتشر شده در: 1400/07/21
کد خبر: 1775741

علی اکبر علیزاده تصویب شکایت از رهبران دولت های یازدهم و دوازدهم را به دلیل توهین به مردم و منتقدان تایید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرآت ؛ در جلسه دیروز اعضای کمیته قضایی به هجالاسلام حسن روحانی به توهین به منتقدان و مردم رای مثبت دادند تا این موضوع در قالب آیین نامه داخلی مجلس و گزارش نهایی آن به قوه قضائیه ارسال شود.

محمد علیزاده برامی ، نماینده مردم دامگان ، در مورد این شکایت به مرآت گفت: “بر اساس اصل 234 آیین نامه داخلی ، در صورت خودداری وزیر یا رئیس جمهور از اجرای قانون ، نمایندگان مجلس می توانند بر این اساس از مقام رسمی س questionال کنند.”

علیزاده در ادامه اظهار داشت: پس از دریافت درخواست 33 نماینده مبنی بر اجرای ماده 234 اساسنامه در مورد تخلف ، اجرای ناقص و امتناع از اعمال اصل 134 قانون اساسی و چندین قانون دیگر در این مورد ، اسناد مربوطه توسط رای گیری به رای گذاشته شد. نمایندگان مجلس و در نهایت با اکثریت حاضران در مجلس تصویب شد.

نماینده مردم دامگان در مورد شکایت علنی از حسن روحانی نیز گفت: بر اساس این گزارش ، حدود 500 هزار نفر به کمیسیون اصل 90 شکایت کردند که این نیز در دست بررسی است و البته باید خیر باشد و کمیسیون ماده 90 این اختیار را دارد که این گزارش را مستقیماً به قوه قضائیه ارجاع دهد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید