قیمت بستنی نجومی شده است; کیلویی 170 هزار تومان!

قیمت بستنی نجومی شده است;  کیلویی 170 هزار تومان!

رئیس اتحادیه آب میوه، بستنی و قهوه خانه ها گفت: بستنی سنتی زعفرانی با خامه و پسته کیلویی 170 هزار تومان و قیمت بستنی میوه ای خاص نیز با همین قیمت به فروش می رسد. کیلویی 170000 تومان. کیلو

محسن مبره، رئیس اتحادیه آب میوه، بستنی و کافی شاپ های تهران با اشاره به اعلام قیمت جدید بستنی در فروردین 1402 گفت: مواد اولیه مانند شکر، پسته، زعفران و شیر پس از فروردین ماه با افزایش قیمت مواجه شدند. . اما بر اساس گزارش‌های رسیده به اتحادیه، اتحادیه‌ها در ابتدای سال متعهد به نرخ‌گذاری شدند زیرا اکنون اوج کارشان است و تلاش می‌کنند مشتریان خود را حفظ کنند.

به گفته این فعال صنفی؛ قیمت گذاری در واحدهای آب میوه، بستنی و کافی شاپ نیازی به تایید مقررات بازار ندارد زیرا این تجارت جزء خدمات گروه سوم است و اعضا می توانند بر اساس هزینه های جانبی، اجاره بها و بهای تمام شده تعرفه را تعیین کنند، از این رو قیمت ها در انواع مختلف است. مناطق تهران متفاوت است و شخصی که در بازار کار می کند برای داشتن مشتری بیشتر بستنی و آب میوه را با قیمت مناسب می فروشد اما در شمیرانات به دلیل وضعیت مالی مشتریان قیمت ها بالاتر است.

وی با اشاره به تغییرات روزانه قیمت میوه ها گفت: تجارت آبمیوه فروشان و بستنی فروشان متاثر از تغییرات قیمت میوه است به طوری که حداقل قیمت های درج شده روی تابلوی این واحدهای معاملاتی باید ثابت بماند. حداقل یک تا دو ماه در حالی که قیمت میوه در بازار روز بالا یا پایین است

مبره با بیان اینکه اتحادیه در تامین و توزیع شکر دولتی بین اعضا کوتاهی کرده است، تصریح کرد: تقاضای شکر را با نرخ دولتی تهیه و ارائه کرده ایم اما از آنجایی که اتحادیه ما تعاونی ندارد نتوانستیم شکر دولتی تهیه کنیم و قیمت همیشه در فصل تابستان است .قند افزایش می یابد.

رئیس اتحادیه آب میوه، بستنی و قهوه خانه ها با اشاره به قیمت بستنی در بازار افزود: بستنی سنتی زعفرانی با خامه و پسته کیلویی 170 هزار تومان و قیمت بستنی میوه ای خاص. خامه هم با همین قیمت فروخته می شود کیلویی 170 هزار تومان پسته بعد از ریزش به بالای یک میلیون تومان رسید و شیر خام کیلویی 15 هزار تومان شد.

وی تورم را عامل اصلی کاهش فروش بستنی عنوان کرد و افزود: سال گذشته حجم خرید و فروش بستنی حدود 20 درصد کاهش یافت و امیدواریم امسال این کاهش مصرف تکرار نشود.

مبرا می گوید گران شدن دلار بر قیمت محصولات وارداتی از جمله قهوه تاثیر گذاشته است؟ وی افزود: قهوه با دلار آزاد وارد می شود و همین مشکل باعث افزایش قیمت واردات قهوه شده است. همچنین نوع سرویس، پذیرایی، موقعیت مکانی، دکور داخلی، ظروف داخل کافه در قیمت سرویس تاثیرگذار است.

این فعال صنفی در پاسخ به این سوال که آیا نظر اتحادیه هم در مورد تعطیلی قهوه خانه ها که این روزها صحبت می شود خواسته شده است؟ وی گفت: اتحادیه وارد این مسائل نمی شود و این مهرها خارج از اراده و اختیار ماست.

دیدگاهتان را بنویسید