قیمت جهانی طلا امروز 22 آذر 1401

قیمت جهانی طلا امروز 22 آذر 1401

هر اونس طلا امروز با 0.08 درصد افزایش به 1782.84 دلار رسید.

به گزارش رویترز، کاهش ارزش دلار منجر به افزایش قیمت طلا در روز سه شنبه شد، اما رویکرد محتاطانه سرمایه گذاران در آستانه انتشار آمار تورم در آمریکا و تصمیم فدرال رزرو این کشور در سیاست پولی مانع از افزایش بیش از حد قیمت این فلز نجیب شد.

هر اونس طلا امروز با 0.08 درصد افزایش به 1782 دلار و 84 سنت رسید.

شاخص دلار 0.2 درصد کاهش یافت. دلار ضعیف تر، خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهان ارزان تر می کند و تقاضا برای آن را افزایش می دهد.

سرمایه گذاران در حال حاضر بر روی داده های شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در نوامبر متمرکز شده اند که قرار است امروز منتشر شود.

ناظران بازار برای پیش بینی تصمیم فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره، به داده های تورم ایالات متحده نگاه می کنند.

انتظار می رود فدرال رزرو در نشست پایانی خود در سال که در 13 و 14 دسامبر برگزار می شود، موضع خود را نرم کرده و نرخ بهره را 50 واحد افزایش دهد. نرخ بهره کمتر هزینه نگهداری فلزات گرانبها را کاهش می دهد و تمایل به خرید آنها را افزایش می دهد.

قاچاق طلا در هند در سال جاری پس از افزایش تعرفه واردات فلزات گرانبها توسط دولت افزایش یافت و پروازهای بین المللی پس از لغو محدودیت های کرونا از سر گرفته شد.

بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس انتظار دارد که طلا در درازمدت بهتر از بیت کوین عمل کند زیرا عوامل زیادی در افزایش تقاضای آن نقش دارند.

نقره امروز با 0.95 درصد افزایش به 23.63 دلار رسید، در حالی که پلاتین 0.06 درصد کاهش یافت و به 1003.58 دلار رسید.

دیدگاهتان را بنویسید