قیمت جهانی نفت امروز، 29 دسامبر 1401

قیمت جهانی نفت امروز، 29 دسامبر 1401

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 15 سنت معادل 0.19 درصد افزایش به 79 دلار و 95 سنت رسید.

ضعیف بودن دلار آمریکا و برنامه این کشور برای تکمیل ذخایر استراتژیک نفت خود باعث افزایش قیمت نفت در روز سه شنبه شد، اما نوسانات ناشی از افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، این افزایش قیمت را محدود کرد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 15 سنت معادل 0.19 درصد افزایش به 79 دلار و 95 سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 19 سنت افزایش یا 0.25 درصد به 75.38 دلار معامله شد.

ایالات متحده هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد 3 میلیون بشکه نفت برای تکمیل ذخایر استراتژیک خریداری کند. این تصمیم آمریکا که امسال 180 میلیون بشکه از این ذخایر برداشت کرده بود، باعث افزایش قیمت نفت شد.

کاهش شاخص دلار همچنین از قیمت نفت حمایت کرد زیرا خرید آن را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان‌تر کرد. اما تحلیلگران بر این باورند که نشانه های واضحی از افزایش تقاضا برای افزایش بیشتر قیمت نفت مورد نیاز است.

اگرچه چین محدودیت‌های کرونا را کاهش داده است، اما افزایش موارد ابتلا به کرونا در این کشور خبر خوبی برای بازارهای نفت نیست زیرا عدم اطمینان در مورد بهبود اقتصاد این کشور را افزایش می‌دهد.

بر اساس تحقیقات موسسه اقتصاد جهانی، اعتماد تجاری در چین به کمترین رقم از ژانویه 2013 رسیده است که دلیل آن تاثیر افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بر فعالیت های اقتصادی در این کشور پس از کاهش محدودیت های کرونا است.

ترس از رکود اقتصادی جهانی بر نگرانی های عرضه غلبه کرد و قیمت نفت را کاهش داد.

دیدگاهتان را بنویسید