قیمت جهانی نفت امروز 2 دسامبر 1401

قیمت جهانی نفت امروز 2 دسامبر 1401

روز جدید نفت خام برنت دریای شمال با 18 سنت یا 0.20 درصد کاهش به 88.18 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت در اوایل داد و ستد روز چهارشنبه با انتشار اخباری مبنی بر کاهش بیش از حد انتظار در ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته افزایش یافت، اما در اواخر روز دوباره کاهش یافت. به نظر می رسد که بازار در آستانه تحریم های اتحادیه اروپا بر نفت خام روسیه و سقف قیمت نفت این کشور با کمبود مواجه است.

قیمت نفت خام برنت دریای شمال امروز با 18 سنت معادل 0.20 درصد کاهش به 88.18 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 14 سنت یا 0.17 درصد افزایش، 80.81 دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفت در روز گذشته 1 درصد افزایش یافتند. امارات، کویت، عراق و الجزایر اظهارات وزیر انرژی عربستان در مورد پایبندی به توافق کاهش تولید اوپک پلاس را تایید کردند. نشست بعدی این ائتلاف در چهارم دسامبر برگزار می شود.

تحلیلگران بر این باورند که عدم اطمینان در مورد چگونگی واکنش روسیه به طرح گروه 7 برای محدود کردن قیمت نفت این کشور، بازار را بیشتر حمایت خواهد کرد.

بازرگانان از نزدیک صادرات روسیه را زیر نظر دارند و منتظرند ببینند این کشور چقدر فروش خارجی خود را در واکنش به این تصمیم G7 کاهش خواهد داد. این اقدام روسیه می تواند قیمت نفت را افزایش دهد.

داده های موسسه نفت آمریکا نشان داد که ذخایر نفت خام در این کشور در هفته منتهی به 18 نوامبر حدود 4.8 میلیون بشکه کاهش یافت. تحلیلگران انتظار کاهش 1.1 میلیون بشکه ای را داشتند.

این موسسه همچنین اعلام کرد که ذخایر میعانات گازی آمریکا که شامل نفت و سوخت جت می شود، حدود 1.1 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید