قیمت خرید تضمینی برنج به زودی اعلام می شود


ساعت: 15:34
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894769

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: قیمت خرید تضمینی برنج در هفته جاری اعلام می شود، دلیل تاخیر آن نیاز به مصوبه ای است که به زودی به تصویب می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی ظهر امروز شنبه در بیست و یکمین نمایشگاه دام و طیور که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: قیمت خرید تضمینی برنج در هفته جاری اعلام می شود، دلیل تاخیر این موضوع نیاز به … تایید داشته باشد. به زودی تصویب خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پس از ارتقای یارانه ها فشار بر محصولات مربوط به دام و طیور افزایش یافته است، گفت: با این حال تولید به شدت ادامه دارد و مشکلی از نظر عرضه در بازار وجود ندارد.

ساداتی نژاد گفت: در خرید تضمینی به دلیل تغییر در ریل ساختاری مشکلاتی وجود داشت، ساماندهی مازاد تولید در بازار دام با دو اقدام انبارهای داخلی و صدور مجوز صادرات انجام می شود.

وی همچنین اعلام کرد: رتبه بندی کارخانه های تولید خوراک دام انجام شده است و حدود 80 کارخانه تولید خوراک دام با ظرفیت بیش از 25 میلیون تن وجود دارد و بخش خصوصی نیز وارد این عرصه شده است و باید تلاش کنیم تا کیفیت محصولات را ارتقا دهیم. خوراک دام .

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از بخش مهم دارو و واکسن برای سلامت فرآورده های دامی خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه ها می تواند در ارتقای راندمان تولید موثر باشد.

ایجاد یکصد هزار هکتار گلخانه

ساداتی نژاد افزود: در نظر داریم از گلخانه ها برای رسیدن به خودکفایی در کشت سبزی و صیفی استفاده کنیم که برای رسیدن به این هدف ایجاد 100 هزار هکتار گلخانه در فاز اول مهم است. این در حالی است که گلخانه های موجود در کشور 23 هزار هکتار است که باید 80 هزار هکتار گلخانه جدید احداث کنیم.

بنابراین گزارش بیست و یکمین نمایشگاه دام، طیور و آبزیان امروز با حضور 16 شرکت خارجی به مدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید