قیمت نان در 15 استان افزایش یافت / افزایش 40 درصدی قیمت نان در یک استان

قیمت نان / افزایش قیمت نان / قیمت نان ۱۴۰۲

نماینده مجلس شورای اسلامی از افزایش قیمت نان در بیش از 15 استان کشور خبر داد.


قیمت نان در سال جاری در برخی استانها در قالب عناوینی نظیر متناسب سازی قیمت با افزایش مواجه شد اما در تهران به طور رسمی افزایش قیمتی لحاظ نشده است. نانواداران طی یک سال گذشته همواره از افزایش نیافتن قیمت نان گلایه مند بوده اند زیرا معتقدند تورم روی کار آنها تاثیر گذاشته است. دولت گفته سعی دارد با ثابت نگه داشتن قیمت نان جلوی انتقال فشار افزایش قیمت به مردم را بگیرد. زمزمه های افزایش قیمت نان از ابتدای سال 1402 شنیده می شد و در این افزایش قیمت در برخی استانها اتفاق افتاد. تازه ترین خبر درباره قیمت نان را در ادامه بخوانید.

نماینده مجلس شورای اسلامی از افزایش قیمت نان در بیش از 15 استان کشور خبر داد.

جماران نوشته است: در حالی که در ابتدای سال تاکید شد امسال قرار نیست قیمت نان تغییر کند، اما در هفته های اخیر، اخبار افزایش قیمت انواع نان در چند استان به صورت جداگانه در رسانه‌ها منتشر شد! هرچند گفته می شود در بیش از ۱۵ استان شاهد افزایش بیش از ۴۰ درصدی قیمت نان هستیم، اما دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی همچنان تاکید دارد که هیچ مصوبه ای برای افزایش قیمت نان اعلام نشده و با خاطیان برخورد خواهد شد!

وقتی قیمت نان یک شبه در مشهد ۴۰ درصد افزایش یافت، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، درباره قیمت نان گفت: «نان در سراسر کشور قیمت واحد ندارد و قیمتش منطقه‌ای و استانی تعیین می‌شود. دولت نیز برای نظارت بر قیمت نان به شکل ویژه اقدام خواهد شد.»

امسال تغییر قیمت بخشی از اقلام غذایی به طور رسمی از سوی نهادهای متولی دولتی اعلام نشد اما نرخ‌های جدید بی سروصدا، روی کالاها درج شدند. به نظر می رسد همین رویه درخصوص نان نیز در حال انجام شدن است و در حالی که هیچ نهاد دولتی افزایش قیمت نان را به طور رسمی اعلام نکرده، اما به صورت چراغ خاموش، قیمتش افزایش می‌یابد.

همان طور که احمدرضا کشتگر – رییس اتحادیه صنف نانوایان مشهد درباره گران شدن انواع نان گفته بود: «قبلا اعلام شده بود که قیمت آرد تغییر نمی‌کند، اما کسی نگفته قیمت نان تغییر نخواهد کرد! افزایش قیمت نان در دست اتحادیه و مسئولان مشهدی نیست و از طرف پایتخت چنین تصمیمی گرفته و با هماهنگی استانداری خراسان رضوی اجرایی شده است. برنامه افزایش قیمت نان مربوط به خراسان رضوی نیست و به مرور در تمام کشور اجرایی خواهد شد.»

سلمان اسحاقی، نماینده مردم خراسان جنوبی (قائنات) نیز در این باره می گوید: «در بیش از ۱۵ استان ما شاهد افزایش بیش از ۴۰ درصدی قیمت نان هستیم که این موضوع مردم را بسیار ناراحت کرده است و متأسفانه برخی از دولتمردان ما، این موضوعات را تکذیب می‌کنند.»

این اظهارات در حالی مطرح می شود که مسعود امراللهی ، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، ضمن تاکید بر تشدید نظارت بر نانوایی‌های سراسر کشور، عنوان کرد: امسال، ما هیچ‌گونه تغییری نه در وزن چانه نان و نه در قیمت نان نداشته‌ایم، دولت به این صنف یارانه پرداخت می‌کند؛ بنابراین هیچ نوع گران‌فروشی قابل قبول نیست. هیچ مجوزی هم برای افزایش قیمت صادر نشده است و با هرگونه گران فروشی و کم فروشی برخورد خواهد شد.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید