قیمت نفت نیز از 131 دلار گذشت

قیمت نفت نیز از 131 دلار گذشت

روز جدید نفت خام برنت دریای شمال پس از جهش 3.9 درصدی در جلسه قبل با 3.48 دلار یا 2.72 درصد افزایش به 131.46 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت روز چهارشنبه در حالی افزایش یافت که ممنوعیت واردات نفت روسیه از سوی آمریکا و طرح بریتانیا برای تعلیق خرید نفت از این کشور تا پایان سال، نگرانی ها را تشدید کرد.

نفت خام برنت دریای شمال پس از جهش 3.9 درصدی در جلسه قبل با 3.48 دلار یا 2.72 درصد افزایش به 131.46 دلار در هر بشکه رسید. وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در آوریل با 2.76 دلار یا 2.23 درصد افزایش به 126.46 دلار رسید.

قیمت نفت خام آمریکا روز سه شنبه 3.6 درصد افزایش یافت.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه دستور ممنوعیت فوری خرید نفت و سایر محصولات انرژی از روسیه را صادر کرد و بریتانیا نیز اعلام کرد که خرید نفت از روسیه را تا پایان سال 2022 متوقف خواهد کرد.

قیمت نفت از زمان حمله روسیه به اوکراین بیش از 30 درصد افزایش یافته است. تحلیلگران می گویند ترس از اختلال بیشتر در عرضه نفت به دلیل تحریم ها علیه روسیه منجر به افزایش خرید در بازار انرژی شده است.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر تحقیقات موسسه امنیتی نیسان گفت: علاوه بر اثرات اقدامات آمریکا و انگلیس، ترس از اختلال بیشتر در عرضه نفت روسیه به دلیل تحریم‌ها علیه مسکو، منجر به افزایش خرید شده است.

اما در کوتاه‌مدت، قیمت‌ها بالاتر از دوشنبه به نظر نمی‌رسند، زیرا احتمالاً خریدها به زودی کاهش می‌یابد و نیمکره شمالی وارد فصل گرما می‌شود، که تقاضای انرژی را کاهش می‌دهد.»

دیدگاهتان را بنویسید