لاریجانی چگونه انقلابیون را با «جمله» اشتباه گرفت؟ / واکنش کاربران فضای مجازی به جنجال انتخاباتی

لاریجانی چگونه انقلابیون را با «جمله» اشتباه گرفت؟  / واکنش کاربران فضای مجازی به جنجال انتخاباتی

آنچه بیش از خبر اصلی مورد توجه قرار گرفت، پاسخ علی لاریجانی به این ادعا بود که خبرگزاری تسنیم از عملکرد علی لاریجانی ناراضی بوده و محتوای پاسخ را به ادامه نارضایتی وی از رد صلاحیت انتخابات 1400 ربط داده است!

نواندیش: انتشار خبری از سوی خبرگزاری تسنیم مبنی بر برنامه ریزی علی لاریجانی برای حضور در انتخابات مجلس به سرعت با واکنش های بسیاری در رسانه ها از جمله فضای مجازی به خبری تبدیل شد. پیش از این برخی منابع مدعی شده بودند که روسای سابق مجلس و دولت (لاریجانی و روحانی) در حال هماهنگی برای انتخابات مجلس هستند. این خبر از سوی نزدیکان این دو چهره مشهور سیاسی نیز تکذیب شد.

به گزارش نواندیش، اما آنچه بیش از خبر اصلی مورد توجه قرار گرفت، پاسخ علی لاریجانی به این ادعا بود که خبرگزاری تسنیم از عملکرد علی لاریجانی ناراضی بوده و محتوای پاسخ را به ادامه نارضایتی وی از رد صلاحیت وی در انتخابات مرتبط دانسته است. 1400 بود!

لاریجانی چگونه انقلابیون را با «قضاوت» اشتباه گرفت؟: واکنش کاربران فضای مجازی به جنجال های انتخاباتی

لاریجانی در پاسخ گفت: نگرانی از فرآیند تطهیر را برطرف کنید. خبری از انتخابات مجلس نیست. این نگرانی برای جریان تصفیه را از بین می برد و بعید است که رقابت مصنوعی از طریق این روش های برادر ایجاد کند. ملک به راه حل دیگری نیاز دارد.

منظور علی لاریجانی از «جریان تطهیر» فرآیند حذف افراد مختلف به منظور تثبیت قدرت یک جریان خاص است.

این خبر نه تنها واکنش لاریجانی را به همراه داشت، بلکه برخی از فعالان مجازی نیز در توییتر وی را مورد خطاب قرار دادند که منتخب زیر از آن واکنش هاست:

فاطمه گرگانی:

قدرت سیاسی متعلق به کسی است که گفتار سیاسی قوی دارد. لاریجانی با توانایی معنا آفرینی، هویت و روش رقیب خود را در پنج سطر توصیف می کند: «جریان تطهیرکننده» که می خواهد با «رقابت مصنوعی» «ملک را حل کند». با توصیف دقیق رقیب خود، در واقع خودتان را توضیح داده اید. شما کجا ایستاده اید و با چه چیزی می جنگید؟

امیرعلی مصفا:

با او موافق باشیم یا نه، باید بپذیریم که علی لاریجانی بسیار باهوش است و قدرت کلام دارد. فقط در پنج خط و نیم چقدر پرتاب کرد؟

مصطفی فقیهی مدیر سایت انتخاب:

توییت اول: 1. پیام ساده و آرام #لاریجانی «اردوگاه شبه انقلاب» را به آتش خواهد کشید! منتظر حملات آتش این گروه باشید. 2. سطر آخر پاسخ لاریجانی بسیار رسا، پرمعنی و ظریف است! مخصوصا با عنوان #مشاور_رهبری پیام را دو چندان می کند!

توئیت دوم: فکر می کنم لاریجانی لیست مشترکی با روحانی بدهد. مشروط بر اینکه صلاحیت اکثریت مردم خود را تایید کند. اگرچه رحمانی فضلی یکی از فهرست‌های اصلی تهران یا مشهد است، اما انتخاب‌پذیری او «حتمی» به نظر می‌رسد.

حسین دباشی:

نامه علی لاریجانی را خواندید؟ در مورد ادعای او مبنی بر عدم شرکت در انتخابات چطور؟ پیش بینی این پیر کافه نشین اینجا هم باید به یادگار بماند که نه تنها او و حسن روحانی در انتخابات آینده شرکت خواهند کرد، بلکه از این پس به همان شیوه تکراری، دست کم 127 کرسی را هدف گرفته اند.

حامد شاهمیری:

اظهارات علی لاریجانی به تسنیم از متن سخنرانی پس از خروج ترامپ از برجام و تهدیدهای ترامپ تندتر و توهین آمیزتر بود! اشداء بر کافران، مهربانانشان

علیرضا ملوندی:

خانواده لاریجانی پس از درگیری با احمدی نژاد یکی از نامحبوب ترین سیاستمداران ایران بودند، اما معجزه اصولگرایی آنها را از زمین بلند می کند. اگر شنیدید اصولگرایان مرده را زنده کرده اند تعجب نکنید.

کاربری به نام یوسف نوشت:

این کلیدواژه‌های جریان «تصفیه» که امروز لاریجانی به کار می‌برد، 13 سال پیش در 31 مرداد 1388 توسط آیت‌الله خامنه‌ای محکوم شد.

یکی از کانال های تلگرامی نیز نوشت که خبر تسنیم مبنی بر ورود لاریجانی به انتخابات برای ترساندن اصولگرایان و انقلابیون از مجلس برای دامن زدن به اختلافات و دودستگی های فعلی بوده است، اما پاسخ لاریجانی برنامه های آنها را مختل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید