دلیل حمله مجدد قالیباف به انقلابیون/ابر انقلابیون رادیکال هایی هستند که تحصیلات مذهبی ندارند.

دلیل حمله مجدد قالیباف به انقلابیون/ابر انقلابیون رادیکال هایی هستند که تحصیلات مذهبی ندارند.

روز جدید این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ابرانقلابیون اصولگرایان هستند که به نظر من تربیت دینی نداشته اند. از بی احترامی به افراد، تا تهمت زدن، تا آبروریزی بدون ارائه دلیل موثق، در حالی که آبروی مؤمن از آبروی کعبه بالاتر است… اینها روش های برخی از مدعیان و تندروهای انقلابی است.

اشرف بروجردی، فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که آقای کلیباف در روزهای اخیر علیه ابرانقلابیون صحبت کرده است، گفت: به نظرم خوب است یک بار دیگر واژه انقلابی و ابرانقلابی را تعریف کنیم. شاید بتوان گفت براندازی یک نظام، سردرگمی و تغییراتی که منجر به دگرگونی نظام می شود را بتوان انقلاب نامید. زیرا اگر جامعه ای همیشه در حال تغییر باشد و ثبات پیدا نکند، نمی تواند به سازندگی و توسعه برسد. مثل انقلاب اسلامی که در سال 57 اتفاق افتاد اما بعد برای کسب اقتدار سعی شد همه چیز سر جای خودش قرار بگیرد تا به اقتدار برسد و نشانی از دولت توسعه یافته نشان دهد. متأسفانه، در این برهه از زمان و در این برهه از تاریخ، برخی فکر می‌کنند که هنوز باید انقلابی باشند و این یعنی هیچ چیز درست نیست.

وی افزود: آقای کلیباف به این موضوع توجه کردند و از مدعیان انقلابی گری انتقاد کردند. در اصل منظور او این است که مفاهیم معنای خود را از دست داده و مصادره شده اند. تا جایی که برخی آشفتگی و بی ثباتی را جانشین روحیه پایبندی به اصول اولیه انقلاب می دانند و برای رسیدن به خواسته های خود این کلمه انقلابی بودن را با خود حمل می کنند. البته بیان این سوال از سوی آقای کلیباف عمدتاً به این موضوع اشاره دارد که خود ایشان یکی از کسانی بودند که مورد هجوم این ابرانقلابیون قرار گرفتند، اتفاقاتی که امروز در کمون افتاد و تقریباً اکثریت کسانی که در کمون بودند. منصوب شده توسط آقای کلیباف برکنار شده است، این گواه آن است.

وی افزود: اعتراض ایشان به رفتاری که انقلابی نامیده می شود عمدتاً در بیانیه ایشان برای پرهیز از رفتار ابرانقلابیون امروزی بیان شده است. بهتر است بگوییم صحبت های او کاربرد رسانه ای بیشتری دارد. به خصوص که انتخابات مجلس نزدیک است و نیاز به رای مردم است. البته ناگفته نماند که آقای کلیباف یکی از کسانی است که مورد هجمه این ابرانقلابیون قرار می گیرد و اعتراض ایشان به رفتار آنها ممکن است به معنای اعتراض به اتهاماتی باشد که همین ابرانقلابیون به ایشان زده اند. به هر حال موضع او به دلایلی مثبت است.

اشرف بروجردی در پاسخ به این سوال که ابرانقلابیون چه کسانی هستند؟ وی گفت: قطعاً ابرانقلابیون تندروهای جریان اصولگرایی هستند که به نظر من تربیت دینی نداشته اند. از بی احترامی به مردم گرفته تا تهمت زدن و بی آبروسازی بدون ارائه دلیل معتبر، در حالی که آبروی مؤمن از آبروی کعبه بالاتر است، این یکی از روش های برخی مدعیان و تندروهای انقلابی است. طبیعتاً در این انقلاب و امروز در جمهوری اسلامی، هرکس تمام وجود خود را وقف حفظ ثبات و ثبات جامعه کرده باشد، اعتراض خواهد کرد. امروز بسیاری از صاحبان اصلی انقلاب تبعید شده اند و حتی از توانایی ها و تجربیات آنها استفاده نمی شود تا کشور بتواند از سرمایه های انسانی خود که صرف آن شده است بهره مند شود و متأسفانه این مدعیان انقلابی گری سرآمد شده اند. تقریباً در تمام نهادها و ارگان های دولتی نامزد می شوند و نیروهای نجیب را سرکوب می کنند و تقریباً به ریشه های انقلاب آسیب می زنند.

اشرف بروجردی در پاسخ به این سوال که این گفته تا چه حد ممکن است به موضوع تور قالیباف مربوط باشد، گفت: البته یکی از روش های اشتباه همین تور هدایتی است که نسل امروز را از دین و کارهایی از این قبیل بیزار کرده است. به عنوان قطع کنسرت ها و صحبت های سخنرانان که مورد انتقاد قرار می گیرد و کامنت های بی معنی که تصویری مخدوش از دین ارائه می دهد و ده ها رفتار غیرمنطقی و مخرب که باعث آسیب به جامعه می شود و حتی مذهبی ها به آنها اعتراض می کنند.

اشرف بروجردی در پاسخ به این سوال که با توجه به زمان باقی مانده تا انتخابات، شورای اسلامی مجلس چه اولویتی را باید داشته باشد، گفت: مجلس تاکنون اقدام موثری برای پیشرفت جامعه انجام نداده است، برعکس. رفتاری مضر برای جامعه داشته است، متوجه سیاست های نظام و در نهایت مردم شد. وقتی مجلس به عدم تایید برجام و اجرای توافق رای می‌دهد، چه کسی متحمل ضرر می‌شود؟ آیا اثرات اقتصادی و تحریم ها بر مردم به سادگی افزایش می یابد؟ به طور کلی اکثر نمایندگان مجلس هیچ دانشی از دیپلماسی ندارند. گویی عده ای احساساتی بدون درک درست سیاسی دست به اقداماتی زدند که عزت نظام را زیر سوال بردند.

وی در پاسخ به این سوال که رفتار مجلس با دولت چگونه باید باشد، گفت: اولاً نمایندگان مردمی که نظر دارند، تعداد انگشتان دو دست بیشتر نیست، بنابراین نمایندگان مردم این دوره هم نیستند. بتواند بقای خود را تضمین کند. دوم، پارلمان باید بر وظیفه اصلی خود یعنی نظارت بر کار دولت و تصویب قوانین مؤثر تمرکز کند. استیضاح اثری جز اتلاف وقت ندارد. بهتر است سعی کنیم قوانینی مؤثر در سرنوشت مردم وضع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید