لالایی مادر برای شهید 6 ماهه کربلا


ساعت: 14:06
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1888037

این همایش جهانی امروز در 150 نقطه استان سمنان با حضور خانواده های سمنانی و هزاران نوزاد برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات؛ همایش عظیم شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور با اولین جمعه ماه محرم در مصلی شهر سمنان برگزار شد.

امروز همه جای استان سمنان حال و هوای معنوی داشت و در این مراسم عظیم معنوی به یاد نوزاد 6 ماهه کربلا، مادران سمنانی فرزندان خود را در آغوش گرفتند و در کنار بانوان کربلا به نوحه سرایی و لالایی پرداختند. از قرب و مظلومیت خدا و امام حسین علیه السلام گریه می کرد.


0c1408ad cd81 4d45 b4ce b9faa4894bb2 خبر خاکستری

در این روز مادران به یاد نوزاد 6 ماهه کربلا در این برنامه شرکت کردند و ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی به عزاداری و عزاداری پرداختند.

همایش شیرخوارگان حسینی در سایر شهرستان های استان نیز برگزار شد تا مادران در کنار فرزندان خود نهایت ارادت، محبت و مهربانی خود را به امام حسین (ع)، قرائت دعای عاشورا، بیان احکام شرعی، عزاداری نوجوانان و جوانان نشان دهند. عاشورا و اجرای مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر (ع) از جمله برنامه های اجرا شده در این همایش ها بود.


bd892dbc 6f43 4738 ada4 1488eb25f567 خبر خاکستری

عباسعلی طالبیدختی نایب رئیس کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر و مسئول برگزاری همایش نوزاد حسینی در سمنان در گفتگو با خبرنگار مرات در خصوص برگزاری این همایش جهانی گفت: این همایش به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر در 150 نقطه استان سمنان و همزمان با 7500 منطقه ایران اسلامی و 45 کشور با حضور مادران و خردسالان ساعت هشت صبح امروز برگزار شد. مصادف با هفتم محرم در مصلی اعظم شهر سمنان با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی.

این برنامه حدود دو دهه است که در استان سمنان اجرا می شود و حدود 5000 لباس نوزاد حسینی رایگان تهیه و در سراسر استان بین مادرانی که به همراه نوزادان خود در این همایش حضور داشتند، توزیع شده است.

وی در پایان گفت: تربیت فرزندان با راه و اهداف شهدای کربلا و تحقق اهداف اهل بیت علیهم السلام از جمله برنامه هایی است که در صدد رسیدن به آن هستیم و با بازپروری این گونه جوانان که ادامه دهنده راه و رسم آنان خواهد بود. راه شهدا راه سعادت و سعادت جامعه را طی کنیم و مشکلات جامعه را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید