لغو اجاره بهای شهریه/فسخ اجاره بهای انتقال فرزندان به مربیان

لغو اجاره بهای شهریه/فسخ اجاره بهای انتقال فرزندان به مربیان

اگرچه نام آزمون با مسابقه گره خورده است، اما دارای تبصره و تاییدیه نیز می باشد. یکی از تبصره ها مصوبه 735 شورای عالی انقلاب فرهنگی (4 تیر 1391) در خصوص تغییر رشته و جابجایی فرزندان اساتید دانشگاه است که بر اساس این مصوبه فرزندان اعضای هیأت علمی که از جمله آن ها هستند. پذیرفته شدگان آزمون سراسری می توانند از دانشگاه محل سکونت خود به یکی از دانشگاه های واقع در شهرستان محل کار عضو هیئت علمی منتقل شوند و یا در صورتی که این رشته در آن شهر موجود نباشد، به دانشگاهی در نزدیک ترین شهر به محل استاد در تاریخ کار، با تشخیص سازمان سنجش آموزش کشور در همان سطح و گروه آزمایشی و حد نصاب بر اساس ضوابط جابجایی یا تغییر ناحیه وجود دارد. یکی از اعضای کمیته آموزش دیده بان عدالت و شفافیت گفت: «کسی داشتیم که معدلش در دوره های خاص 8 بود، اما الان در رشته پزشکی تحصیل می کند. با امضای چه کسانی وارد دانشگاه شدند؟ چه کسی این حکم را امضا کرد؟ رتبه 175000 کنکور پزشکی!

علی امرایی، یکی از اعضای کمیسیون آموزش عدالت و شفافیت به خبرآنلاین گفت: از این طریق کسانی که دکترای دامپزشکی داشتند رشته و دانشگاه خود را به دکترای پزشکی یا دکترای داروسازی تغییر دادند. این یادداشت برای سال های 1395 و 1396 تهیه شده است، این روش باعث شد که فردی که در رشته حسابداری در رشته داروسازی پذیرفته شده بود با این تبصره داروسازی بخواند، لیسانس مدیریت بیمه با همین یادداشت الان در حال تحصیل در رشته دندانپزشکی است، یک نفر را داشتیم که لیسانس بود. غذا- صنعت طعم و مزه است و اکنون در حال تحصیل در رشته پزشکی است.»

تغییر زمینه از شکست به درمان!

عضو کمیسیون نظارت بر شفافیت و عدالت در خصوص تعداد افرادی که موفق به استفاده از این یادداشت برای انتقال دانشگاه یا تغییر رشته شدند، «این تغییرات در دانشگاه آزاد انجام شد» گفت: در یک لحظه ۱۳۴ نفر از آن استفاده کردند. ما اطلاعات کامل 134 نفر را به همراه نام و مشخصات آنها در اختیار داریم. در بین آنها فرزندان مسئولین وقت هم هستند. شاید خود قطعنامه اصلی مشکلی نداشته است. نوشته بود باید حداقل 92.5 درصد نتیجه تحصیلی نفر آخر را کسب کنند، بنابراین این مصوبه از ورود کسانی که رتبه بالای 100000 داشتند به دانشگاه جلوگیری کرد، مثلاً کسانی که رتبه 20000 داشتند می توانستند از آن استفاده کنند، با تبصره نکته جدیدی که به این مصوبه اضافه شد شرط انتقال دائم با کسب معدل دو ترم بالای 15 در دانشگاه مورد نظر بود که اتفاقات عجیبی افتاد به طوری که افرادی را داشتیم که با این مصوبه وارد دانشگاه شدند و حتی نتوانستند همان معدل دانشگاه را بگیرند. 15 رتبشون بالای 150 بود هزار نفر داشتیم که معدلش در دروس اختصاصی 8 درصد بوده ولی الان پزشکی میخونه که دانشگاه ثبت نام کرده؟ چه کسی این حکم را امضا کرد؟ که الان رتبه 175000 داره پزشکی میخونه و بقیه داوطلبا باید برای رتبه زیر 5000 بجنگند.همین نفر شیمی 1% فیزیک 22% زیست 6% ریاضی 12% عربی منفی ادبیات 12% جواب داده. زبان 14% و اکنون در حال تحصیل پزشکی از علوم مهندسی در صنایع غذایی. مورد دیگر رتبه 147 هزار و 347 ادبیات 14 درصد عربی 14 درصد دین 20 درصد زبان 16 درصد شیمی صفر درصد فیزیک 6 زیست 28 درصد و ریاضی 17 درصد پاسخ داده شده این فرد در نظام اصلی که سازمان ارزیابی اعلام می کند شکست خورده است، یعنی. با انتخاب رشته ای که انجام داد خود را شکست خورده اعلام کرد و پس از ناکامی رشته خود را به پزشکی تغییر داد. آنها از این یادداشت استفاده کردند زیرا با خود قطعنامه 735 نتوانستند رشته و دانشگاه خود را تغییر دهند.

لغو قطعنامه 735
یکی از اعضای کمیسیون نظارت بر عدالت و شفافیت نتیجه گیری می کند:
البته دیوان عدالت اداری این رای را ابطال کرد. در سال 1399 لغو شد اما باز هم اجرا شد چون ارباب گفتند شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی تواند مصوبه دیوان عدالت اداری را اجرا کند، این موضوع تا سال 1401 ادامه داشت و در سال 1401 رسما لغو شد. وزیر دیگر نامه ای نخواهد نوشت. هر وقت در آزمون داوطلبی حتما مردود می شویم مگر اینکه نظارت باشد، ما نظارت نداشتیم که رتبه 175000 است، درس می خواند، به ما می خندد، بیش از 70 درصد افرادی که با این حکم وارد شدند، به دانشگاه رفتند و درس خواندند. در تهران.”

دیدگاهتان را بنویسید