سقف افزایش اجاره بهای مسکن در تهران حداکثر 25 درصد تعیین شده است


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: 91/02/29
کد خبر: 1839959

ستاد تنظیم بازار بسته سیاستی مسکن و شهرسازی مسکن را بررسی و سقف افزایش اجاره بها در تهران و شهرستان ها را تعیین کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت اول رئیس جمهور، ستاد تنظیم بازار بسته سیاستی مسکن و شهرسازی مسکن را بررسی و سقف افزایش اجاره بها در تهران و شهرستان ها را تعیین کرد.

در این جلسه که به ریاست محمد محبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، سقف افزایش اجاره بهای مسکن نسبت به 1400 اجاره بها در تهران حداکثر 25 درصد، در کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر، 20 درصد و در غیره تصویب شد. شهرها 15 درصد

بر اساس این مصوبه، تعزیرات حکومتی مکلف شد با مشاوران املاک غیرمجاز که این سقف افزایش را رعایت نمی کنند، برخورد کند.

بر این اساس، وزارت راه و شهرسازی نیز موظف است نسبت به انعکاس و معرفی مسکن خالی در سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات طبق قانون اقدام کند.

این مخبر با اشاره به گزارش های ارائه شده برای محاسبه و قیمت گذاری برخی اقلام و کالاها، گفت: نظارت فراوان و همزمان قیمت تعیین شده در بازار را تضمین می کند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: گزارش ها نشان می دهد که برخی از تولیدکنندگان با تغییر بسته بندی برخی کالاها گاهی به دنبال افزایش قیمت و افزایش قیمت هستند.

وی با اشاره به بهبود شرایط عرضه نان نسبت به روزهای گذشته، از وزیر کشور خواست برای رفع کامل صف های طولانی در نانوایی ها تدابیری اندیشیده شود.

این مخبر همچنین بر تداوم اطلاع رسانی، اطلاع رسانی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص ابعاد و مزایای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها تاکید کرد و افزود: توزیع و تامین کالاهای اساسی از طریق الکترونیک و اطلاعات نقش مهمی ایفا می کند. در رضایتمندی مردم «به شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در این زمینه امکان توسعه عرضه کالا از طریق دستگاه‌های الکترونیکی و سامانه‌های هوشمند.

در این جلسه رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دولت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان، رئیس بازرسی کل کشور و استاندار تهران نیز حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت بازار و اجرای مصوبات جلسات ستاد در چند روز اخیر ارائه شد.

در این جلسه معاون وزیر صمت گزارشی از تقویت نظارت و بازرسی در بازار ارائه کرد و گفت: بازرسی ها حدود 10 برابر شده و تخلفات شناسایی و به سازمان جنایی گزارش شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید