لغو تصمیم تبعیض آمیز فاراژ برای صدور گواهینامه


ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916939

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری نامه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور مبنی بر ایجاد مجتمع آموزشی صدور گواهینامه درجه سه و موتورسیکلت برای کارکنان نظامی، نیروی انتظامی، حراست و خانواده آنان را ابطال کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، در پی شکایت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و درخواست ابطال نامه شماره ب/13/17/1/1203/001 مورخ 19.04. 1398 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پیش بینی شده در آن بوده است. برای ارائه خدمات به نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و خانواده های آنان، رسالت انجام آزمایشات در پادگان ها و مراکز انتظامی، توانمندسازی پرسنل وظیفه و حفظ اطلاعات پرسنل این گونه مراکز و جلوگیری از عواقب امنیتی برای گروه را انجام می دهد. ثبت نام افسران نیروی انتظامی مسلح در مدارس دیگر دستور اخذ پروانه کار و اخذ معرفی نامه به نماینده دفتر منابع فرماندهی انتظامی استان جهت تاسیس باب مجتمع آموزشی کلاس سوم و موتورسیکلت به نام سروش در استان. مراکز جنب مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا. این آیین نامه پس از بحث و بررسی در مجمع عمومی ملغی شد.

در رای فوق الذکر؛ ابتدا به استناد ماده 122 قانون برنامه چهارم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 1392/11/13: «پس از تصویب فرماندهی معظم کل قوا، وزارت کشور از طریق نیروی انتظامی مجاز است. نیرو، اعطای مجوز بهره برداری به متقاضیان تأسیس مؤسسات غیردولتی خدمات امنیتی و مراقبتی و واگذاری بخشی از خدمات انتظامی و امنیتی به مؤسسات مذکور با نظارت و کنترل دقیق بر اساس آیین نامه اجرایی که به پیشنهاد وزارت کشور و تصویب فرماندهی معظم کل قوا به تصویب شورای امنیت کشور می رسد و بر این اساس و بر اساس ماده 29 آیین نامه اجرایی نهادهای حفاظتی و مراقبتی. و دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی آمده است: «ساماندهی گسترش جغرافیایی نهادها در سطح کشور در حد امکان بر عهده ناجا است. بر اساس نیاز مناطق (به منظور ایجاد رقابت سالم).» با توجه به مفاد موازین قانونی فوق الذکر و با توجه به اینکه به استناد نامه مورد اعتراض آمده است: «…به نماینده اداره منابع دستور دهد. فرماندهی انتظامی استان جهت اخذ مجوز فعالیت و اخذ معارفه استقرار سرپرست مجتمع آموزشی … به مرکز صدور پروانه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا» و این تصمیم شامل الزام صدور گواهینامه آموزشگاه رانندگی بدون رعایت مقررات می باشد. سایر شرایط قانونی و تبعیض بین متقاضیان لذا نامه شماره ب/13/17/1/1203/001 مورخ 4/1398 19/ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناقض بند 9 اصل سوم قانون اساسی است. جمهوری اسلامی ایران در خصوص رفع تبعیض ناعادلانه و ایجاد تسهیلات عادلانه برای همگان در تمامی زمینه های مادی و معنوی و همچنین ماده 29 آیین نامه فوق الذکر مبنی بر لزوم حفظ رقابت سالم و مستند به این بند 1 ماده 12 و ماده 88 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب 1392 لغو می شود.

دیدگاهتان را بنویسید