لوبیا 120 درصد، ماکارونی و برنج چهار برابر گران شد

لوبیا 120 درصد، ماکارونی و برنج چهار برابر گران شد

عبدی افتخاری، دبیر انجمن حبوبات ایران، میانگین قیمت هر کیلوگرم حبوبات در ایران را در سال گذشته 50 تا 75 هزار تن دانست و افزود: قیمت برخی از این محصولات بین 70 تا 120 درصد افزایش یافته است.

افتخاری همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام شورای عالی اقتصاد، واردات حبوبات با 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده اعلام شده و قیمت انواع محصولات در بازار همچنان در حال افزایش است.

افزایش قیمت حبوبات در حالی رخ می دهد که با توجه به افزایش قیمت سبد پروتئینی خانوارها، تمایل اقشار آسیب پذیر جامعه به مصرف حبوبات در سال های اخیر تشدید می شود.

ادامه روند افزایش قیمت مواد غذایی در ایران ادامه دارد و به ویژه پس از عید نوروز هر روز گزارش های متعددی از افزایش قیمت محصولات مختلف منتشر می شود.

بر اساس گزارش ها طی هفته های اخیر قیمت ماکارونی و برنج در بازار چهار برابر شده است و این در حالی است که به گفته شهروندان و کارشناسان این افزایش قیمت تناسبی با افزایش دستمزد تعیین شده در سال 1401 ندارد.

بر اساس مصوبه 1401 دولت، حقوق کارکنان دولت 10 درصد افزایش می یابد. دستمزد کارگران در سال جاری علیرغم افزایش 57.4 درصدی نسبت به سال گذشته به 4 میلیون و 179 هزار و 750 تن رسید.

حتی برخی از نمایندگان مجلس در واکنش به افزایش تورم حدود 40 درصدی در سال گذشته نسبت به تداوم این وضعیت هشدار داده و از دولت خواستند وارد عمل شود.

شهریار حیدری نماینده مجلس گفت: مشکلات اقتصادی، تورم و تورم تقصیر هیچ کشوری نیست که هر روز می گوید مشکلات ما مربوط به غرب و شرق است، بلکه بحث مدیران نالایق، نالایق و نالایق است. . کمیسیون امنیت ملی روز یکشنبه اعلام کرد … »

دیدگاهتان را بنویسید