لیگ برتر فوتبال تساوی پاک در هوای کثیف تهران/ دربی 99 برنده نداشت!


ساعت: 19:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۹
کد خبر: 1919053

دیدار سرنوشت ساز تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس با تساوی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس از ساعت 17:30 امشب (سه شنبه – 8 آذر) در چارچوب دیدار نود و نهم شهرورد پایتخت و در چارچوب هفته دوازدهم بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف یکدیگر خواهند رفت. از آزادی تهران رفتند.

هفته دوازدهم لیگ برتر پس از وقفه بیش از یک ماهه دیروز از سر گرفته شد و امروز نوبت دربی 99 است. با توجه به حساسیت های موجود و آلودگی شدید هوای تهران، این دیدار بدون حضور تماشاگران دو تیم برگزار شد تا ورزشگاه قدیمی آزادی شهر دیگری را در سکوت کامل تجربه کند.

این دیدار اولین دیدار ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی تیم فوتبال ایران و یحیی گل محمدی است. پرتغالی ها پیش از این تجربه دربی نداشتند اما گل محمدی به مراتب بیشتر از سرمربی استقلال تجربه حضور در این شهر را داشت و یک برد و 8 تساوی (با احتساب شکست های پنالتی جام حذفی) به عنوان سرمربی به ثبت رساند.

سفر غیرمنتظره و رفتن عجیب یورگن لوکادیا، گلزن سرخپوشان هلندی در آستانه دربی و مصدومیت نابهنگام شیخ دیابته، دستان گل محمدی را برای گرفتن حداکثر امتیاز خالی کرد. در آن سوی زمین ساپینتو به غیر از عارف گلامی که به نظر می رسد مصدومیت جزئی داشته باشد، غایبی برای این دیدار وجود نداشت.

پرسپولیس در دقایق ابتدایی نیمه اول بدون مهاجم عملکرد بسیار بهتر و هجومی تری نسبت به رقیب سنتی خود داشت تا با ضربه سر مدافع خارجی پیشرفته خود و شهرورد اول پاداش حملات خود را در کوارتر اول بگیرد. توپ 99 ضربه گلسیانی از بالای خط دروازه حسینی به بیرون رفت. آبی ها سپس با ضربه سر گلزن تیم ملی در جام جهانی، سعی کردند بازی را به تساوی بکشند.

پس از گذشت تنها 5 دقیقه از شروع نیمه دوم، این “آبی ها” بودند که به روند خوب هجومی خود ادامه دادند و با غفلت مدافعان تیم فوتبال پرسپولیس چرخش خود را تکمیل کردند و گل دوم مطهری را به ثمر رساندند. گیتاریست تهرانی استقلال پس از به ثمر رساندن گل در هوای کثیف تهران و ورزشگاه آرام آزادی سکوت را نشکست و گل او مانند گل اول استقلال چندان شادی را برای آبی ها به همراه نداشت.

در این نیمه سرمربیان دو تیم پایتخت تغییرات زیادی کردند. همانطور که انتظار می رفت تعویض های یحیی گل محمدی تهاجمی بود و برای افزایش تعداد بازیکنان هجومی برای افزایش شانس بازگشت به بازی و گلزنی با وجود حضور هافبک ها و مهاجمان، گل دوم را گیورکی گلسیانی به ثمر رساند تا او. مرد اول قرمزها در آن شهر بود و بازی با تساوی به پایان رسید.


f919d57a d7de 443f aefb 6aac5cb4ca6c خبر خاکستری


استقلال 2
گل ها: روزبه چکی – 31، امیرارسلان مطهری – 50


پرسپولیس 2
گل: گیورکی گلچیانی – 15 و 87

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، رافائل سیلوا، صالح حردانی، جعفر سلمانی، سعید مهری، آرش رضوند، روزبه چشمی، محمد محبی، کوین یاماگا و امیرارسلان مطهری.
تیم پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلیگنجی، گئورگی گلسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر، کمال سوگنیا، میلاد سرلک، سعید صادقی، وحید امیری، مهدی ترابی و امید عالیشاه.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید